Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 lut 2014, 9:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Typowo po polsku, to państwo drze kasę z każdego kto się tylko nawinie, w tym przypadku z przewoźnika.

Ładując jakikolwiek towar, czy to na paletach, czy bardziej lub mniej sypki podlegasz każe za przekroczenie nacisków na osie.
Ale jak masz sobie te naciski sprawdzić podczas załadunku?
Odbyłeś szkolenie które Ci umożliwia ocenę wagi "na oko" na każdej osi z tolerancja 200kg i 2%?
Masz dostępna wagę na każdej firmie gdzie można się ważyć do woli?

O mandacie można mówić w sytuacji, kiedy świadomie przeładowałeś zestaw (miałeś możliwość to sprawdzić), powodując przekroczenie nacisków na osie, myślałeś że się uda, ale zdjęła Cię ITD, zważyła więc trzeba płacić.

W sytuacji, kiedy nie kierowca ładował zestaw, nie on ustawiał palety czy w inny sposób rozmieszczał towar na naczepie, za przekroczenia niech odpowiada ten który ładował, a nie ten który nieświadomie wiezie na ciągnącej 400kg więcej niż powinien.


Edit:
Cyryl, ten kontrolujący wystawił ten protokół to jakiś drętwy był. Ja bym temu panu który wymyśla takie regułki kazał powtarzać ważenie do chwili kiedy uzna że odbyło się prawidłowo.
Zresztą, jak pamiętam teraz na protokole z tyłu jest kilka regułek jak np. "Kierujący potwierdza, że ważenie odbyło się na płaskim terenie", których to regułek nikt nie czyta, a podpisane razem z protokołem zamykają ścieżki do odwoływania się.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 10 lut 2014, 13:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Na wniosek kontrolującego ITD ma obowiązek przeprowadzić powtórne ważenie. Inna sprawa to zdjęcia, wagi, zestawu, placu, wszystkiego co w może dać puntk zaczepienia w przypadku odwołania. Oczywiście pole do uwag też lepiej, żeby było zapełnione niż puste.

Żeby podpisać ""Kierujący potwierdza, że ważenie odbyło się na płaskim terenie" powinno się najpierw zobaczyć certyfikat geodezycjny, który też muszą posiadać.


Post Wysłano: 10 lut 2014, 20:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Nie, że się czepiam... ale nie można pomyśleć przed ?
Przeładował, jechał... należy się mandat... ale teraz akcja ze zgaszeniem silnika, wielkie poruszenie, bo typowo po "polsku" trzeba kombinacji alpejskich :)
trudno tu winić kierowcę, bo jak można zauważyć zespół pojazdów ciągnik/naczepa ważyły sumarycznie 30,9 tony, więc do dopuszczalnych 40 ton jeszcze daleko.
trudno nie mając wskaźników na osiach (dzisiaj już takie są) zauważyć przekroczenie nacisku o około 600kg.

kierowca wiózł stal w wiązkach ładowaną od góry suwnicą w hucie, więc nie miał możliwości rozłożenia inaczej ładunku nie dysponując dźwigiem.
Cytuj:
...Żeby podpisać ""Kierujący potwierdza, że ważenie odbyło się na płaskim terenie" powinno się najpierw zobaczyć certyfikat geodezycjny, który też muszą posiadać.
można też sprawdzić geodezyjnie samemu. jest to poza możliwościami przeciętnego przewoźnika, ale pracując w budownictwie drogowym miałem do dyspozycji geodetów i poleciłem im sprawdzić miejsce ważenia we Wrocławiu na ul. Cesarzowickiej.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

jednak oprócz tego trzeba wiedzieć jaka jest dopuszczalna tolerancja według ustawy.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 10 lut 2014, 21:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Zacytuje fragment artykułu z bieżącego numeru PT pod tytułem "Co drugi przeładowany"' strona 50 - 51.

"Od 2011 roku przepisy inaczej traktują przewożących materiały sypki. Przekroczone naciski na poszczególne osie już nie wystarczają do kary, musi być przekroczona masa całkowita".
Nie wyczytałem tam nic o tym, że materiały sypkie trzeba przeładować lub inaczej rozmieścić.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 10 lut 2014, 22:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Przesypywanie towaru miało sens na starych przepisach, gdy płaciło się za naciski mimo nie przekroczonej DMC.

Po nowych płacimy za naciski tylko jeśli przekroczona jest DMC. A jeśli całe auto już jest za ciężkie przesypywanie z przodu do tyłu, tudzież odwrotnie nic nie da. I tak coś będzie przeciążone.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: