Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

Volvo FH12 1998 rok, 340 km, solówka 4x2. Tył i przód na bębnach.

Witam, w moim FH12 po kupnie bardzo ale to masakrycznie drgała kierownica przy hamowaniu i ściągało w prawo również masakrycznie. Z tyłu nowe szczęki, przetoczone bębny, zestawy naprawcze rozpieraków(?nie wiem czy dobrej nazwy użyłem) oczywiście wszystko wyregulowane. Z przodu zaś bębny nowiutkie(i nic więcej). Po wymianie i regulacji przodu przez kilka pierwszych hamowań jest ok, a potem znów ściąga w prawo oraz trochę drga (już nie tak masakrycznie). Teraz da się jeździć, no ale nie jest to idealnie.
Szczęki z przodu są grube.

Proszę o pomoc. Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 13 lut 2014, 21:24 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Zmieniona nazwa tematu


Post Wysłano: 13 lut 2014, 17:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6010
Samochód: Volvo FH

Trzeba pomierzyć ciśnienia jakie idą na lewą i prawą stronę, i czy po puszczeniu hamulca równo spadają.
Jeśli wszystko inne gra, to zostają siłowniki.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 13 lut 2014, 18:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Mogła jeszcze pęknąć membrana, sprężyna w siłowniku-przez co reguluje się nie całkowicie, pada modulator abs przy kole, a co do szarpania kierownicą to volvo na bębnach tak ma - po czasie się ułoży i będzie ok.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 maja 2011, 12:13
Posty: 398
GG: 8230849
Samochód: R420 X3 + 114L + 124L
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Miałem to samo po wymianie jednej opony z przodu . Kupiłem identyczną jaka była wcześniej ( ten sam rozmiar , model ciśnienie ) i nagle przy hamowaniu zaczęło trzepać kierownicą , na prostej drodze ściągało itp . Miesiąc wcześniej założone nowe bębny , szczęki i grzechotki . Co się okazało opona obrócona na feldze i problem znikł . Walczyłem z tym , kombinowałem chyba z dwa miesiące .

_________________
https://t.me/pump_upp


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

Oki dzięki za podpowiedzi. W lewym kole lecą już do wymiany rozpieracze(samoregulatory) wraz z regeneracją siłownika). Lewa strona jak jest w gorze to jak sie kolo obróci to zrobi pół obrotu i staje dęba.

Pozdrawiam. Dam znać czy pomogło.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 wrz 2012, 17:17
Posty: 29
Lokalizacja: Łomianki

A czy ściągaliście szczęki z przodu? Miałem taki przypadek, że przez odwrotnie założone szczęki tak się działo jak piszesz.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

na szczekach jest strzalka.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

ale juz były tak dojechane ze sa wytarte i potrzebna albo mi fota dobrze zalozonych szczek albo schemat

bo cały czas drzy podczas hamowania

bebny nowe szczeki nabite na nowo , piasty proste sprawdzone , opony wyważone felgi ok

samoregulatory nowe


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Jeśli blachy szczęk są nierówne, to należy je wymienić.

Mam gdzieś jakiś schemat/opis naprawy z impacta, później ci wrzuce.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

oki dziekuję


a wie ktoś może gdzie kupić śruby do ustawiania bębna znaczy do przykręcenia bebna do piasty ? w volvie fh12.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Te małe na torxa ?

One są zbędne, ale jak ci na nich zależy to kupisz je tam gdzie sprzedają śruby na wage.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

Wymieniliśmy szczęki + lewa piastę na używaną bo na rolkach ewidentnie lewe koło drży, na lekko przyciśniętym hamulcu widać było na tym siłomierzu jak skacze siła hamowania 1,5kN chyba z tego co pamiętam była różnica na lewym kole.

Po tej naprawie auto pojechało do Skarbimierza biedronki, potem do Raciborza stamtąd do Grudziądza i dzwoni kierowca, że znów zaczyna szarpać a przez ~1000 km było wszystko dobrze!! Co to za cholera tam siedzi już nam ręce opadają...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

A szczęki ustawiłeś prawidłowo? Jest do tego specjalny przyrząd.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

nie nie ustawialismy szczek specjalnym przyrzadem, ale czy to moze być przyczyną bicia(szarpania) tylko lewego koła przedniego?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

A masz jakiś inny sposób ?

Zrób sobie taki cyrkiel przykrecany do piasty i kręcąc do okola wyreguluj ustawienie szczęk.

Wysłane z mojego SM- N9005 za pomocą Tapatalk 2

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
bebny nowe
bębny kupiłeś zamienniki? czy oryginały?
jeżeli zamienniki to czasami trafiają się takie że nadają się tylko do śmieci.
kup oryginalne i problem zniknie.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

Bębny zamienniki, ale zamienialiśmy stronami bębny i dalej to samo, tylko lewe koło szarpie. Postaramy się ustawić szczęki tak jak mówi Łukasz.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Kawałek tulejki na szpilke koła, do tego przyspawany płaskownik w kształcie litery L na końcu szpilka m8 którą wkręcasz i wykręcasz mierząc położenie szczęk.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

Jeszce jak bym mógł poprosić jeszcze raz o podesłanie tego schematu na PW bo poprzednim razem sobie oczywiście nie wydrukowałem, a teraz widzę, że pliki już chyba wygasły :/


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Nie wygasly są aktywne

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: