Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 maja 2014, 18:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 maja 2014, 17:28
Posty: 14
Samochód: MAN 6X6
Lokalizacja: Olsztyn

Witam mam pytanie.Otóż na co dzień jeżdżę MAN-em 6x6 tgs wywrotka.I jazdy nie mam za dużo czasem 6 a czasem 2 godziny w ciągu całego dnia.Oczywiście kwestię czasów znam i to że po 6 godzinach pracy nie jazdy też należy zrobić 30 minut też wiem.Oczywiście jak nie jeżdżę.Ale nie wiem co jest lepsze.Moje tacho cyfrowe ustawione jest w ten sposób ,że po zatrzymaniu kół wskakują młoteczki.I na pause wrzucam sam.Ale niektórzy kierowcy twierdzą,że najlepiej byłoby ,żeby po zatrzymaniu kół wskakiwała pausa i wtedy jest prawidłowo.Dodam iż układ z młotkami jest dla mnie wygodny gdyż nie kasuje mi czasu jazdy.NP.rano robię kursik ok.30 minut potem stoi na młoteczkach 10:00 robię 15" potem znowu młoteczki i około południa znowu pausa.A jeśli będę miał za każdym razem pause jak się zatrzymam to czasy jazdy będę musiał zliczać na kartce np.Podpowiedzccie co waszym zdaniem jest lepsze i od strony prawnej jest prawidłowe.próbowałem dodzwonić się do itd ale nie udało mi się.pozdrawiam


Post Wysłano: 27 maja 2014, 19:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 13:36
Posty: 871
Samochód: jakiś tam Tyr...
Lokalizacja: GPS signal not found...

Będzie kręciła się pauza a ty wtedy zostaniesz przygnieciony i co wtedy? Płacz i lament...

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

_________________
"...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."


Post Wysłano: 27 maja 2014, 19:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 maja 2014, 17:28
Posty: 14
Samochód: MAN 6X6
Lokalizacja: Olsztyn

najbardziej chodzi mi oto czy jak na drodze itd mnie zatrzyma to nieczepnie się że stoje cały dzień na młotkach oczywiście dobrze zauważyłeś że w tym czasie jak stoję to wykonuję inną pracę,np. na warsztacie.Bo jak bym przeprogramował tacho i będzie wskakiwała pausa za każdym razem to itd nie czepnie się oto.?


Post Wysłano: 27 maja 2014, 19:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

praca to praca - jesteś w robocie to masz młoteczki,
pauza to pauza - wtedy swobodnie dysponujesz swoim czasem
oba wybory niosą za sobą określone konsekwencje zarówno prawne jak i finansowe.
nie "czepnie" się ty masz prawidłowo operować selektorem wyboru zgodnie z tym co robisz.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 27 maja 2014, 19:14

Cytuj:
(...)Ale niektórzy kierowcy twierdzą,że najlepiej byłoby ,żeby po zatrzymaniu kół wskakiwała pausa i wtedy jest prawidłowo.(...)
Na Podlasiu (pod Białymstokiem) niektórzy twierdzą, że kobieta w ciąży nie może się myć, obcinać paznokci i zmieniać bielizny bo dziecko może urodzić się "jakieś koślawe".
Juz Młody Ci napisał - rób dalej załadunki i inne czynności na łóżku a później będziesz sam sobie pluł w brodę.
Inną sprawą jest fakt, gdy dorwie Cię na takim procederze ITD. Szybko się nauczysz, po co są młotki na tacho.


Post Wysłano: 27 maja 2014, 20:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 maja 2014, 17:28
Posty: 14
Samochód: MAN 6X6
Lokalizacja: Olsztyn

noo to rozumiem jeżeli nie będę nic zmieniał w tacho i będę pilnował przerw to nic mi nie grozi ze strony itd odnośnie tego zagadnienia ;) dzięki.pozdrawiam wszystkich na dziurawych warmińsko-mazurskich szlakach


Post Wysłano: 27 maja 2014, 23:17

Cytuj:
Bo jak bym przeprogramował tacho i będzie wskakiwała pausa za każdym razem to itd nie czepnie się oto.?
Nie, ponieważ zgodnie z instrukcją obsługi użytkownik może zdecydować co chce, aby rejestrował tachograf po zatrzymaniu.

Złota zasada: pracuję - młoteczki, odpoczywam - łóżko.


Post Wysłano: 27 maja 2014, 23:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Ja dzisiaj odpoczywałem, a łóżka sobie nie wbiłem. Dobrze, że się zorientowałem? Bo jakbym młoteczki do rana miał ustawione, to by do śmiechu nie było.

Sent from my GT-I9100


Post Wysłano: 28 maja 2014, 15:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2006, 16:31
Posty: 256
GG: 3902780
Samochód: FH Erło 5
Lokalizacja: Szczecin

Wydruk by był i po sprawie :P

_________________
Dokładnie kolego, tak jak mówisz!


Post Wysłano: 28 maja 2014, 20:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 maja 2014, 17:28
Posty: 14
Samochód: MAN 6X6
Lokalizacja: Olsztyn

dziś miałem znowu podobną sytuację rano godzina jazdy potem 15" potem jakieś 15 minut jazdy.I koniec zostawiłem na młotkach bo przecież w pracy jestem no i po 12 zasuwałem do auta bo na pause musiałem przełączyć.po 6 godzinach pracy oczywiście.trochę uciążliwe więc jutro jadę przeprogramować tacho aby wskakiwało łóżko.większość znajomych tak jeździ i itd. nie czepia się oto do nich.


Post Wysłano: 28 maja 2014, 21:50

Powiedz mi jedno - dlaczego jak opuszczasz pojazd to nie wyjmujesz karty kierowcy? Jest wyraźnie napisane, że z chwilą opuszczenia pojazdu masz zabrać ze sobą kartę


Post Wysłano: 29 maja 2014, 19:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 maja 2014, 17:28
Posty: 14
Samochód: MAN 6X6
Lokalizacja: Olsztyn

dlatego nie wyjmuje karty bo jeżdżę na miejscu i kursy mam nie regularne w ciągu dnia i bezsensu było by wyciągać kartę za każdym razem jak zjeżdżam na bazę


Post Wysłano: 29 maja 2014, 19:25

Cytuj:
(...)jutro jadę przeprogramować tacho aby wskakiwało łóżko.większość znajomych tak jeździ i itd. nie czepia się oto do nich.
W takim razie jeszcze niech Ci "przeprogramują" w taki sposób, by od razu wpisywało Ci kraj rozpoczęcia/zakończenia... (a z tego co się orientuję tej opcji nie ma)


Post Wysłano: 29 maja 2014, 19:29

Przecież po to jest wpis manualny, żeby zapisać na karcie co robiłeś w czasie, kiedy karta nie była w tachografie.

Wyjmujesz kartę i nie musisz pilnować, że po 6h musisz przełączyć selektor na łóżeczko. Włożysz kartę, wpiszesz sobie pracę na młoteczkach, następnie 30 min przerwy na łóżeczku, potem znowu pracę na młoteczkach i ruszasz w trasę.


Post Wysłano: 29 maja 2014, 19:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 maja 2014, 17:28
Posty: 14
Samochód: MAN 6X6
Lokalizacja: Olsztyn

tak byłoby super ale nie tylko jestem kierowcą w pracy robi się wszystko więc niema czasu na zabawę a i kartę można by było uszkodzić.takie są realia pracy na wywrotce panowie


Post Wysłano: 29 maja 2014, 19:40

Cytuj:
tak byłoby super ale nie tylko jestem kierowcą w pracy robi się wszystko więc niema czasu na zabawę a i kartę można by było uszkodzić.takie są realia pracy na wywrotce panowie
To nie jest zabawa. To jest Twoja praca. No ale nie oganiasz widzę zupełnie. Szkoda, bo próbujemy Ci pomóc.


Post Wysłano: 29 maja 2014, 19:49

Cytuj:
tak byłoby super ale nie tylko jestem kierowcą w pracy robi się wszystko więc niema czasu na zabawę a i kartę można by było uszkodzić.takie są realia pracy na wywrotce panowie
Uszkodzić kartę? W jaki sposób? Wyjmując z tachografu? Wkładając do tachografu? Dokonując wpisu manualnego? Wybacz, ale śmieszy mnie takie tłumaczenie. Jeszcze nigdy nikogo minuta nie zbawiła. Czy to w tą, czy inną stronę.
Prosiłeś o pomoc. Wszyscy, jak komu dobremu, tłumaczyliśmy Ci co zrobić. Ale Ty i tak twierdzisz, że będziesz robił jak do tej pory. Więc po co prosić o poradę, skoro i tak się z niej nie skorzysta?
I nie mów, jakie są realia pracy na wywrotce. Nie Ty pierwszy, nie Ty ostatni jesteś na tym Forum, który pracuje na wywrotce. I jakoś nie widziałem, żeby któraś ze znanych mi tu osób narzekała na to czy tamto. Wręcz przeciwnie - podpowiada jeszcze innym, jak ułatwić sobie pracę.
A jeśli w razie kontroli ITD (czego Ci nie życzę) wyjdą Ci jakieś kwiatki, których mogłeś uniknąć, ale są wynikiem Twojego lenistwa, niedbalstwa, zaniechania - nie wylewaj później proszę tu krokodylich łez, bo wątpię, żeby ktoś Ci podał wtedy chusteczkę.


Post Wysłano: 29 maja 2014, 20:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 maja 2014, 17:28
Posty: 14
Samochód: MAN 6X6
Lokalizacja: Olsztyn

nie to nie tak po prostu dopytuję bo chciałbym uniknąć nieprzyjemnej kontroli .Jestem wdzięczny za wszystkie odpowiedzi ale gdzieś po środku muszę znaleźć złoty środek ,który będzie dla mnie najbardziej korzystny i tyle.Możesz mi nie wierzyć ale jest sporo kierowców z którymi rozmawiałem i każdy mówi po swojemu mało tego uważa że jego postępowanie jest najbardziej właściwe.


Post Wysłano: 29 maja 2014, 20:36

No dlatego też masz podane - wyjmij kartę, po włożeniu zrób wpis manualny i będziesz miał wszystko w 100% pewne i nie będziesz się obawiał "kwiatków" przy kontroli.
Ja też jeżdżę jednym autem, mogę na weekend zostawiać kartę w tacho, ale nie robię tego.
Wpis manualny po weekendzie z zaznaczeniem "dyspozycyjności" na dojazd do miejsca zamieszkania i dojazd do miejsca postoju auta i podczas kontroli inspektorzy nie mieli żadnych zastrzeżeń do tak prowadzonych zapisów. Na karcie nie ma żadnych "pustych pól" jest ciągłość zapisu więc nie ma podstaw do doszukiwania się "dziury w całym.


Post Wysłano: 29 maja 2014, 21:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Na Podlasiu (pod Białymstokiem) niektórzy twierdzą, że kobieta w ciąży nie może się myć, obcinać paznokci i zmieniać bielizny bo dziecko może urodzić się "jakieś koślawe".
Jester, ja Cię zaraz do sądu o zniesławienie pozwę :P Moja mama się myła, paznokcie obcinała i majtki zmieniała. A żeby Cię w palec, ten od klawiatury, jaka zołza ugryzła! :P

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: