Po wymienie lamp na xenonowe nie działa regulacja wysokości w potencjometrze. Na starych lampach wszystko jest w porzadku. Zauwazyłem że w nowcyh lampach są inne silniczki od regulacji w starch są ślimakowe. Podłączenie jest takie same ale sterowanie nie działa
Zazwyczaj przy xenonie, nie wystepuje regulacja wysokości.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Zazwyczaj to występuje regulacja ale w postaci samopoziomowania sie kolego mechanik czyli bez możliwości ingerencji z zewnątrz.
Wysłane z mojego HaTeCeka
Poziomowanie a regulacja wysokości to chyba nie to samo....
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Rejestracja:13 maja 2008, 22:32 Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa
Regulujesz wysokość w celu wypoziomowania snopu światła. Po to jest regulacja manualna w postaci przelacznika lub suwaka. W xenonie robi sie to automatycznie. Najprawdopodobniej regulacja nie dziala ponieważ podawany jest inny rodzaj sygnału na silniczki regulacji. Najlepiej gdybyś mial schematy elektryczne instalacji z xenonem.
Wysłane z mojego HaTeCeka
_________________ Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.
Więc tak w xenonowych lampach zamiast zwykłych ślimakowych siłowników jest coś w rodzaju silniczka krokowego pewnie dlatego by szybciej korygować ustawienie lamp. Do tego w lampie jest okrągła płytka drukowana do której idą czarne kabelki od silniczków następnie z tego modułu do wtyczki lamp. Ostatnio przeglądałem tgx-a w MANtis z xenonami i nie znalazłem żadnego potencjometru przy zawieszeniu w celu ustawiana lamp, taka jak ma to miejsce w osobówkach
Może to wydać się dziwne ale może to ta płytka w lampie odpowiada za samopoziomowanie
Rejestracja:13 maja 2008, 22:32 Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa
Moze trzeba podpiac sie pod kompa i włączyć odpowiednią funkcję. Wtedy na podstawie odczytu obciążenia na osi ustawi poda sygnał do płytki sterujacej (możliwe ze to ta w lampie) i skoryguje jej poziom. Możesz sprawdzić czy sie wyspoziomuje lampa podnosząc i opuszcajac samochód na poduszkach. Stan nocą na równym i sprawdz czy cos działa. Zenon a xenon to 2 różne rzeczy
Wysłane z mojego HaTeCeka
_________________ Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.
Moze trzeba podpiac sie pod kompa i włączyć odpowiednią funkcję
Przypominam, że to nie golf.....
Xenon bierze informacje z zaworu poziomującego.....
Cytuj:
Możesz sprawdzić czy sie wyspoziomuje lampa podnosząc i opuszcajac samochód na poduszkach. Stan nocą na równym i sprawdz czy cos działa. Zenon a xenon to 2 różne rzeczy
Na xenonach montowanych samemu, z kondensatorem żeby zbr nie wyłączył napięcia po selfteście....
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Rejestracja:13 maja 2008, 22:32 Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Przypominam, że to nie golf.....
Xenon bierze informacje z zaworu poziomującego.....
Na xenonach montowanych samemu, z kondensatorem żeby zbr nie wyłączył napięcia po selfteście....
Wyraźnie napisałem ze moze a nie zeby podłączył wiec naucz sie czytać. Bez samopoziomu i spryskow to nadal bedzie zenon bo nie ma na to homologacji i nie spełnia wymogów technicznych.
Wysłane z mojego HaTeCeka
_________________ Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.
Xenon bierze informacje z zaworu poziomującego.....
Na xenonach montowanych samemu, z kondensatorem żeby zbr nie wyłączył napięcia po selfteście....
Wyraźnie napisałem ze moze a nie zeby podłączył wiec naucz sie czytać. Bez samopoziomu i spryskow to nadal bedzie zenon bo nie ma na to homologacji i nie spełnia wymogów technicznych.
Wysłane z mojego HaTeCeka
Homologacja jest bo to oryginalne lampy a nie wstawiony żarnik HID. Spryskiwacze też są została tylko kwestia samopoziomowania. Miałem już kontrol Inspekcji i nic nie mówili na ten temat. A co do czujników poziomowania w Scanii seri 4 Hella montowała czujniki ultradzwiękowe tak, że nie musi to być sprawa samych cięgienek przy zawieszeniu
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Akurat w manie w oryginale jeśli auto jest na resorach montowany jest do przedniej belki taki sam czujnik poziomujący jak na tylnej osi.
Przy xenonach w kabinie nie będzie ręcznej regulacji wysokości świateł, po to jest właśnie samo poziomowanie wymyślone
W przepisach unii europejskiej jest zapis że przy xenonach powyżej mocy bodajże 30 W obowiązkowe jest poziomowanie automatyczne i spryskiwacze reflektorów . Dlatego w nowych samochodach czy to ciężarowych czy osobowych stosuje się nowsze żarniki o niższej mocy i nie potrzeba już tych układów i oszczędność dla producenta jest oczywista .
Gdzie lepiej nie przepłacać za xenon i zostać przy H7, nie ma znacznej różnicy.
Na 35W xenonach jest naprawdę bajka w porównaniu do H7 to niebo a ziemia. 30 Watowe xenony pewnie już słabiej świecą i jest inna oprawka i nie podejdzie do xenona 35W
Rejestracja:28 sty 2012, 21:32 Posty: 13
GG: 0
Samochód: MAN
Mam pytanko. Chcę kupić xenony do mana TGA (oryginalne używane lampy nie jakieś HIDY). Patrzyłem kiedys na mana z xenonami i wydaje mi się że nie miał spryskiwaczy. Mowa o TGA nie o TGX. Możliwe to czy to też samoróbka.
(...)Patrzyłem kiedys na mana z xenonami i wydaje mi się że nie miał spryskiwaczy. Mowa o TGA nie o TGX. Możliwe to czy to też samoróbka.
W przepisach jest jasno powiedziane, że pojazd wyposażony w xenony musi mieć układ zmywania reflektorów. Toteż ten przypadek to zapewne samoróba z nieco "wyższej" półki.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 17 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę