Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 sie 2014, 23:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2013, 20:24
Posty: 24

witam
mam stralisa 250 z 2006r ostatnio po kilku kursach do kłodzka (tylko 2 poziomy retardera bardzo słabe) zapalił mi się taki komunikat vorderachse bremsbelagstärke gering kontrolka kółka z tak jakby przerywanymi nawiasami a pod spodem oś z ukośnymi liniami pionowymi i w dodatku zapalił się abs czy to może być 1 z 2 powiązane ?
2 sprawa jak wyregulować hamulce w naczepie tzn naczepa bierze prerfekt z innym autem ale w ivecu auto nurkuje tak jakby za puźno naczepa brała
3 sprawa błędy edc
wyświetla mi się warnung f2 i 10 co to może być


Post Wysłano: 06 sie 2014, 23:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Jedź na diagnostyke. A sprawa z naczepa to kwestia regulacji wyprzedzenia.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 07 sie 2014, 1:34

Cytuj:
(...)2 sprawa jak wyregulować hamulce w naczepie tzn naczepa bierze prerfekt z innym autem ale w ivecu auto nurkuje tak jakby za puźno naczepa brała(...)
Do sprawdzenia ustawienie hamulców. Sprawdzić na komputerze diagnostycznym i ewentualnie zmienić parametry. Nie regulujesz tego na naczepie (sam napisałeś, że z innym ciągnikiem działa O.K.), ale na ciągniku po wpięciu komputera.


Post Wysłano: 07 sie 2014, 12:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Niema Stralisa 250, komunikat to przeciez jak byk skonczyly sie klocki z przodu...wystarczy sprawdzic w gogle ale jak sie niechce to duzo gorzej jakby sie nie umialo, kontrolka ABS najprawdopodobnie zniknie razem z druga po wymianie klockow.
Jezdzilem kilkoma Stralisami i chyba kazdy troche nurkuje, niewiem musialbym to widziec.
Nastepna sprawa jak masz dwa zakresy to raczej nie jest retarder a turbo brake? jego skutecznosc max jest przy 2300 obrotach, wiec na zielonym polu hamuje tyle co wiatr. Nieraz widzialem takich magikow ze uzywaja to ustrojstwo na zielonym polu i twierdza ze nic nie hamuje...ja na Klodzko jezdzac do 18 ton ladunku nie dotykam nigdzie pedalu hamulca ale to 13 litrowy motor i tu moze byc duuuza roznica.


Post Wysłano: 08 sie 2014, 7:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2013, 20:24
Posty: 24

davo76 po 1 nie 250 a 350 silnik cursor 8
co do retardera w mercedesie też mam 2 i o wielie lepiej hamuje nawet przy 1200obr
a co do kontrolek szukałem i nie mogłem znaleźć identycznej a w instrukcji nawet nie mam co patrzeć bo jest po hiszpańsku


Post Wysłano: 08 sie 2014, 9:22
Awatar użytkownika

Moderator

Online

Online

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3588
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Ehhhhh :lol:

Rolnik koluniu, na następnym forum łamiesz ludziom kręgosłupy, swoim świato nie (po)rozumieniem....

Davo Ci napisał, jaki masz silnik.... Przeliteruj jego zdanie...

Z tego Co marudziłeś mi coś tam gdzieś tam, nie masz ABS-u w naczepie, po drugie nie wiesz nawet driver jakie do czego wtyczki są w jednej z waszych "naczep" :mrgreen:

Stralis jeżeli nie widzi naczepy (ABS), świruje regulacją hamulców, różnie hamuje, u braciaka w szajslisie jak zapnie starą wanne ma ruletke z heblami (cały układ hamulcowy został przez to w naczepie zmieniony :twisted: )
Po drugie stralis ma to do siebie, że nurkuje

Co do "hamulca górskiego" potwierdzam słowa Dava, jak ma Ci urwa na kłodzku silnik 8 litrowy utrzymać taką mase??? ja mam aż 2 litry więcej i też średni efekt jest, a 3mam go 2000 rpm ponad na "górskim", pojeździłbyś starym iveciem 420, 14 litrów motor jak jobłeś klapke na wydechu, to auto z górki dęba stawało....
Masz pojemność silnika, masz czym wychamować....

Po drugie mylisz driver pojęcia, nie porównuj retardera, do "górskiego" w stralisie.....

A co do kontrolek, ja dalej utrzymuje, że nie znam się na Ivecu :]

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 08 sie 2014, 23:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2013, 20:24
Posty: 24

Ociu tylko się zapytałem bo kto pyta nie błądzi (podobno)
powiem ci tak dziś zaczepiłem fligla i naczepa hamuje szybciej niż auto tak że koń nie nurkuje zbytnio a abs dalej świeci na razie szał pał więc nawet czasu nie ma na ogarniecie tego może po 5 będzie luźniej to się zabierze
co to tych niewiadomych wtyczek to już wszystko ogarnięte (wsteczny i blokada ośki) a po xxxx to teraz tylko wanna w użyciu


Post Wysłano: 09 sie 2014, 3:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
abs dalej świeci na razie szał pał więc nawet czasu nie ma na ogarniecie tego może po 5 będzie
Abs to pół biedy, ale zdajesz sobie sprawę, że jeśli ten komunikat dotyczy zużycia klocków, to lepiej odpusc wyjazd i napraw auto. Jedna usterka ciągnie drugą. Hamujac blachami z klocków, podnosisz koszt naprawy kilkukrotnie,
W hamulcach musi wszystko grać, na tym się nie oszczędza.

Super masz robote, bo żniwa są, auto zarabia, biznes się kręci. Do hamulców trzeba zajrzeć, ale po żniwach narazie jakoś hamuje.
Zdajesz sobie sprawe z tego, że opóźniona reakcja naczepy, to pierwszy krok do soczystego scyzora na śliskiej nawierzchni, a o tym, że klocki na osi prowadzacej w ciagniku będą znikac w oczach nie wspomne. O ile masz jeszcze klocki....Bo to wszystko jest fajnie, jak nic się nie dzieje, tak jak z tachem, jak się już stanie to masz duży problem... U mnie koszt wymiany klocków, w zależności jakiej marki klocki wacha się w granicach 400-700zł Jeśli zaciski są OK to wymiana trwa ok 30minut.... Na pewno szybciej na trasie będziesz, koła zdejmowal i wybijał resztke klocka który się zablokuje między tarczą a jarzmem...Ogolnie na usunięcie usterek zwiazanych z hamulcami w twoim aucie potrzeba 4-8 godzin....

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 09 sie 2014, 12:02
Awatar użytkownika

Moderator

Online

Online

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3588
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

.........Sefieeee, coś się dziwnego na desce poli,
A wyciągnij że żarówko i jidź dalej synu, niech nie drażni :mrgreen: ................

Heble z przodu, jak masz pneumata i nie złapią samoregulatory, to po 1.5h na koło, spoookojnej roboty
Tył to samo....

Chyba, że tarcze do wymiany, to już troszke więcej roboty i więcej oleju w głowie zmieniającego :twisted:

Ja się w sumie nie znam, ale z tego co wiem, każdy błąd w ABS-ie w stralisie powoduje problem z hamulcami, słabsze, opóźnione, temu warto przynajmniej raz w roku przelecieć auto kompem i mieć spokój...

Jak kupiliśmy moje, też miał słabe hamulce, był zwalony czujnik ABS w kole, nowa tarcza,czujnik, heble lepsze, aleee nie do końca, po wyczyszczeniu kompem, hamulce wróciły do normalnych, jak masz najobane błędów na kompach, to jak Ci auto ma normalnie chodzić....

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 09 sie 2014, 12:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Ja dodam jeszcze ze calkiem inaczej hample biora zaleznie od ukladu w naczepie. Kiedy podepne naczepe z ABS to mam wrazenie ze hample ostrzej biora ale tylko przy slabszym hamowaniu oraz jest dluzsza reakcja zwlaszcza przy odpuszczeniu hamulca, normalnie jakby hill holder byl. W swojej naczepie z EBS uklad calkiem inaczej reaguje, jest tak jakby na pusto przy lekkim hamowaniu duzo slabiej brala naczepa.
Dodam ze nic niema skopane, naczepa praktycznie od nowosci zero bledow.


Post Wysłano: 09 sie 2014, 15:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:

Heble z przodu, jak masz pneumata i nie złapią samoregulatory, to po 1.5h na koło, spoookojnej roboty
Ten czas to chyba na trzy osie :mrgreen: 30-40min na oś, 1.5godziny to zrobie tarcze obie strony w actrosie, scanii :mrgreen:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 09 sie 2014, 23:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2013, 20:24
Posty: 24

MechanikSochaczew jeszcze 4 dni muszę pojeździć bo mniej więcej tryle zostało potem już będzie luźniej a auto nie moje tylko szefa (bardziej dba o inne maszyn) co do klocków dziś patrzyłem to widać że jeszcze są jakiś ponad 1 cm

Ociu na przodzie mam tarcze tył bębny więc z przodem szybko by poszło gorzej z tyłem na temat serwisu się nie wypowiem gadaliśmy już kiedyś o tym ale jak pisałem wyżej na razie końcówka żniw myslę że w czwartek lub sobote zobaczę dokładnie co i jak z heblami



a co do brania naczepy o kolega coś ma na rzeczy teraz jeżdżę z flieglem to auto dość fajnie hamuje naczepa bierze ciutkę szybciej niż auto i tak się nie nurkuje



dziękuję za wyjaśnienia


Post Wysłano: 10 sie 2014, 9:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Robiłem bebnowe hamulce w trakkerze, tam się czujniki rozwalaja.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 14 sie 2014, 20:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2013, 20:24
Posty: 24

dziś sprawdzałem hamulce rancik ok 2mm a gr okładziny ok 13mm więc chyba ok do czujnika jest ok 8mm nie wiem czy to może też być wina czujnika bo widziałem lekko przetartą otoczkę w 1 miejscu ?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: