Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 sie 2014, 17:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2010, 16:55
Posty: 276
GG: 0
Samochód: laguna

witam ,nie znalazłem takiego pytanka wiec ..



Mam taką zagwoztke.
Wiadomo ze dwuosobowej załodzę nasza doba to 30 godzin,ale słyszałem że jeżeli powiedzmy pracujemy i pod koniec zmiany jeden kierowca wysiada to już nie jest to 30 godzin a max 24 która obowiązuje kierowce który jeszcze pracuje,może na przykładzie :


Jedziemy i mamy zjazd do miejsca docelowego zaplanowany praktycznie na styk czyli po 9 jazdy i mieścimy się w max.21 godzinach pracy i 30 godzinowej dobie .
Ale miałem taką sytuacje że ok . 1- godziny przed dojazdem do bazy drugi kierowca wysiada pod domem i wyciąga swoja kartę i w tym momencie mnie obowiązują zasady z pojedynczej obsady?
Czyli to jest bez sensu bo skoro mieliśmy rozplanowane na styk wiec musiał bym kręcić 9-pauzę ok. 1- godzinę od bazy?????


Ostatnio zmieniony 25 sie 2014, 12:03 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie "zagwostka" lecz "zagwozdka" - sjp.pl/zagwozdka


Post Wysłano: 24 sie 2014, 18:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
witam ,nie znalazłem takiego pytanka wiec ..



Mam taką zagwostke.
Wiadomo ze dwuosobowej załodzę nasza doba to 30 godzin,ale słyszałem że jeżeli powiedzmy pracujemy i pod koniec zmiany jeden kierowca wysiada to już nie jest to 30 godzin a max 24 która obowiązuje kierowce który jeszcze pracuje,może na przykładzie :


Jedziemy i mamy zjazd do miejsca docelowego zaplanowany praktycznie na styk czyli po 9 jazdy i mieścimy się w max.21 godzinach pracy i 30 godzinowej dobie .
Ale miałem taką sytuacje że ok . 1- godziny przed dojazdem do bazy drugi kierowca wysiada pod domem i wyciąga swoja kartę i w tym momencie mnie obowiązują zasady z pojedynczej obsady?
Czyli to jest bez sensu bo skoro mieliśmy rozplanowane na styk wiec musiał bym kręcić 9-pauzę ok. 1- godzinę od bazy?????
cytat z rozp.561/06
"załoga kilkuosobowa" oznacza sytuację, w której w trakcie każdego okresu prowadzenia pojazdu
pomiędzy dwoma kolejnymi dziennymi okresami odpoczynku, lub pomiędzy dziennym okresem
odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku, w pojeździe przebywa co najmniej dwóch
kierowców w celu prowadzenia pojazdu. Przez pierwszą godzinę obsady kilkuosobowej obecność
innego kierowcy lub kierowców jest fakultatywna, ale przez pozostałą część tego okresu jest
obowiązkowa;

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 24 sie 2014, 18:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:

Ale miałem taką sytuacje że ok . 1- godziny przed dojazdem do bazy drugi kierowca wysiada pod domem i wyciąga swoja kartę i w tym momencie mnie obowiązują zasady z pojedynczej obsady?
Czyli to jest bez sensu bo skoro mieliśmy rozplanowane na styk wiec musiał bym kręcić 9-pauzę ok. 1- godzinę od bazy?????
no wiec zależy co jest dla ciebie ważniejsze? zadowolenie zmiennika czy własny czas? chyba jemu łatwiej wrócić do domu godzinę niż tobie siedzieć kolejne 10 w aucie ?

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 24 sie 2014, 19:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:

Ale miałem taką sytuacje że ok . 1- godziny przed dojazdem do bazy drugi kierowca wysiada pod domem i wyciąga swoja kartę i w tym momencie mnie obowiązują zasady z pojedynczej obsady?
Czyli to jest bez sensu bo skoro mieliśmy rozplanowane na styk wiec musiał bym kręcić 9-pauzę ok. 1- godzinę od bazy?????
no wiec zależy co jest dla ciebie ważniejsze? zadowolenie zmiennika czy własny czas? chyba jemu łatwiej wrócić do domu godzinę niż tobie siedzieć kolejne 10 w aucie ?
tu chyba nie chodzi o czyjeś zadowolenie lub nie.
przepis jest jasny, prosty i zrozumiały i to on powinien być obowiązującym wyznacznikiem.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 24 sie 2014, 19:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Jedyne co tutaj widzę bezsensownego to to, że drugi kierowca chce wysiąść godzinę wcześniej 8) Pracę wykonuje się od pkt A do B, a nie od A do Ą :)


Post Wysłano: 24 sie 2014, 20:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:

Ale miałem taką sytuacje że ok . 1- godziny przed dojazdem do bazy drugi kierowca wysiada pod domem i wyciąga swoja kartę i w tym momencie mnie obowiązują zasady z pojedynczej obsady?
Czyli to jest bez sensu bo skoro mieliśmy rozplanowane na styk wiec musiał bym kręcić 9-pauzę ok. 1- godzinę od bazy?????
no wiec zależy co jest dla ciebie ważniejsze? zadowolenie zmiennika czy własny czas? chyba jemu łatwiej wrócić do domu godzinę niż tobie siedzieć kolejne 10 w aucie ?
tu chyba nie chodzi o czyjeś zadowolenie lub nie.
przepis jest jasny, prosty i zrozumiały i to on powinien być obowiązującym wyznacznikiem.
a czy ktoś neguje przepis??? określiłem tylko jaki wybór ma kolega żeby był w zgodzie z przepisami

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 24 sie 2014, 20:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:


no wiec zależy co jest dla ciebie ważniejsze? zadowolenie zmiennika czy własny czas? chyba jemu łatwiej wrócić do domu godzinę niż tobie siedzieć kolejne 10 w aucie ?
tu chyba nie chodzi o czyjeś zadowolenie lub nie.
przepis jest jasny, prosty i zrozumiały i to on powinien być obowiązującym wyznacznikiem.
a czy ktoś neguje przepis??? określiłem tylko jaki wybór ma kolega żeby był w zgodzie z przepisami
o to byś musiał zapytać tego "kolegę", a nie o to chodzi bo tu nie ma żadnego wyboru - przeczytaj dokładnie przepis, że dotyczy obu kierowców w chwili kiedy zostali załogą kilkuosobową i tak ma zostać do końca pracy.
jeżeli kolega wysiądzie przed czasem to też nie jedzie w załodze kilkuosobowej tylko regularnie narusza przepis podobnie jak drugi kierowca który ma odprowadzić pojazd na bazę.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 24 sie 2014, 22:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
o to byś musiał zapytać tego "kolegę", a nie o to chodzi bo tu nie ma żadnego wyboru - przeczytaj dokładnie przepis, że dotyczy obu kierowców w chwili kiedy zostali załogą kilkuosobową i tak ma zostać do końca pracy.
jeżeli kolega wysiądzie przed czasem to też nie jedzie w załodze kilkuosobowej tylko regularnie narusza przepis podobnie jak drugi kierowca który ma odprowadzić pojazd na bazę.
chyba nadal nie rozumiesz że jednak ma wybór :D może w miejscu gdzie wysiada kierowca z załogi zakończyć pracę,wykonać odpoczynek dobowy i potem jechać na bazę :lol: i gdzie tu widzisz naruszenie przepisów???? dlatego jak już wyżej napisałem musi wybrać co jest dla niego ważniejsze .....

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 25 sie 2014, 9:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2010, 16:55
Posty: 276
GG: 0
Samochód: laguna

no dobra ale przecież te przepisy i pewnie nie tylko te są bez sensu?

Przecież sami wiecie że jak wracacie z zagranicy np. kilku tygodniach i jest to np 3 w nocy to każdy by chciał zjechać w końcu do domu ,a to że akurat na moim przykładzie przejeżdżaliśmy przez dom kolegi wiec po raz kolejny śmiem stwierdzić że do dup..y . sa to przepisy i ie mają w życiu codziennym zastosowania.


Post Wysłano: 25 sie 2014, 10:44

Przepis jest jasny: drugi kierowca może się dosiąść do godziny czasu od rozpoczęcia pracy przez pierwszego kierowcę, a skończyć prace muszą razem. Jeżeli ich czas pracy nie przekracza czasu pracy jednego kierowcy, to wyjęcie karty przez drugiego kierowcę może nastąpić w dowolnym momencie.


Post Wysłano: 25 sie 2014, 12:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
no dobra ale przecież te przepisy i pewnie nie tylko te są bez sensu?

Przecież sami wiecie że jak wracacie z zagranicy np. kilku tygodniach i jest to np 3 w nocy to każdy by chciał zjechać w końcu do domu ,a to że akurat na moim przykładzie przejeżdżaliśmy przez dom kolegi wiec po raz kolejny śmiem stwierdzić że do dup..y . sa to przepisy i ie mają w życiu codziennym zastosowania.
no to jedz do ustawodawcy i może zmienią jak taka sytuacja ?

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 26 sie 2014, 9:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2010, 16:55
Posty: 276
GG: 0
Samochód: laguna

-uzyskałem odpowiedz , popłakałem i dostałem bure :D

Dziękuję za odpowiedzi ,temacik proszę do zamkniecia


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 113 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: