Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 wrz 2014, 9:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2014, 9:34
Posty: 5

Witam serdecznie. Moze ktos przerabial temat i orientuje sie? Chodzi o uzytkowanie auta z pominieciem intercoolera. Od razu wyjasnie o co chodzi. Zamierzam zasilac silnik dodatkowym "paliwem" jakim jest para wodna. System sprawdzony w osobowym aucie bez intercoolera, daje wymierne oszczednosci w spalaniu. Chcialbym zastosowac to rozwiazanie w scani ale zeby nie chlodzilo pary wodnej trzeba wymontowac intercooler. Czy ktos ma pomysl jak bedzie sie zachowywal silnik? :roll: Czy komus zdarzylo sie jechac bez intercoolera. Bardzo dziekuje za ewentualne sugestie i pomysly. Zapraszam do dyskusji. Marek


Post Wysłano: 28 wrz 2014, 10:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Myślę, że róznica będzie niewielka, ale oczywiście będzie trochę mniejsza moc, większe spalanie. Szczególnie w okresie zimowym, kiedy powietrze jest chłodne/gęste/natlenione różnica nie będzie wielka. Jednak przy wyższych temperaturach silnik będzie doładowywany gorącym powietrzem, co z pewnością nie będzie korzystne.

Możesz napisać w innym temacie w jakim aucie osobowym testujesz tą parę wodną, jakie rezultaty, jakieś zdjęcia? ewentualnie PW


Post Wysłano: 28 wrz 2014, 10:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2014, 9:34
Posty: 5

Testowane bylo w niesmiertelnym MB 124 2.5D i tam oszczednosci siegaly powyzej 40 %. Patent jest bardzo prosty; miedziane rurki owiniete na kolektorze wydechowym, puszczona woda, ktora zmienia sie w pare, nastepnie podana para do kolektora ssacego. Para wodna przy wybuchu w cylindrze zwieksza swoja objetosc kilkadziesiat razy, dzieki temu wzrasta sprawnosc silnika. Jednak trzeba wyeliminowac intercooler z obiegu bo bedzie chlodzil pare. Silnik zwieksza moc i pracuje ciszej i bardziej "miekko"


Post Wysłano: 28 wrz 2014, 10:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Matrix, ty chyba nie miałeś porównania sprawnego układu dolotowego oraz z nieszczelnym intercoolerem, wbrew pozorom (twoim myślę że) jest wyraźnie odczuwalny spadek mocy, po drugi czujnik ciśnienia doładowania jest za intercoolerem, a między innymi na podstawie jego danych jednostka sterująca określa dawkę paliwa. Dodam że ma też znaczenie temperatura powietrza zasilającego.

Intercooler można by spróbować ominąć tzn. zrobić bezpośrednie połączenie z kolektora wydechowego do dolotowego dla samej rurki z parą, ale pytanie jak ze szczelnością tego układu.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 28 wrz 2014, 10:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2014, 9:34
Posty: 5

Tak to oczywiste ze uklad po eliminaci intercoolera musi byc szczelny, z tym nie ma problemu, wystarczy rura o tej samej srednicy co wejscie intercoolera.. Bardziej zastanawiam sie nad tym czy wyzsza temperatura powietrza wplynie na np spalanie stukowe i jak znaczaca wplynie na spadek mocy. Dodanie pary wodnej powinno wyrownac strate mocy.
Generalnie chcialbym zmiejszyc znaczaco zluzycie paliwa bo to najwiekszy koszt w transporcie


Post Wysłano: 28 wrz 2014, 14:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Cytuj:
Matrix, ty chyba nie miałeś porównania sprawnego układu dolotowego oraz z nieszczelnym intercoolerem, wbrew pozorom (twoim myślę że) jest wyraźnie odczuwalny spadek mocy,
a kto powiedział, że układ dolotowy nie będzie szczelny?
Wpływ intercoolera można zobaczyć na przykładzie takich aut jak moje, w mondeo 1/2 1.8TD, gdzie intercooler leży na silniku, co jest bardzo nieefektywne, gdyż nigdy nie ma takiego dobrego dopływu zimnego powietrza, jak bezpośrednio przed atrapą, poza tym sam silnik ogrzewa intercooler.

W związku z tym w upały auto jest znacznie słabsze.

Co do tej pary, interesowałem się tym jakiś czas temu i mam spore wątpliwości.
Mam też wątpliwości, czy historia z owym mercedesem faktycznie Tobie się przydarzyła, czy opisujesz mercedesa tego "wynalazcy", o którym filmiki są na youtubie. Kanistry z wodą ma na siedzeniu pasażera....

Gość nie potrafił podać nawet precyzyjnych danych, bo stwierdzenie, ze pali około ileś tam dziesiąt mniej, to żadna nauka..... chce zobaczyć filmik z konkretnego testu drogowego, spalanie mierzone z tankowanie pod korek przed i po.


Post Wysłano: 28 wrz 2014, 14:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Wpływ intercoolera można zobaczyć na przykładzie takich aut jak moje, w mondeo 1/2 1.8TD, gdzie intercooler leży na silniku, co jest bardzo nieefektywne, gdyż nigdy nie ma takiego dobrego dopływu zimnego powietrza, jak bezpośrednio przed atrapą, poza tym sam silnik ogrzewa intercooler.
No niby tak ale tu mamy podany model Scanii 124L więc intercooler jest bezpośrednio za atrapą.
Cytuj:
Generalnie chcialbym zmiejszyc znaczaco zluzycie paliwa bo to najwiekszy koszt w transporcie
Polecam dbanie o należyty stan techniczny i naprawy wykonywane na bieżąco, a nie jak typowy polski przewoźnik "a z tym to się da jeździć", a później wieli zdziwko że auto pali 35l/100 i kupa czujników do wymiany.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 28 wrz 2014, 15:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2014, 9:34
Posty: 5

A tak podsumowujac, jak waszym zdaniem bedzie sie zachowywac scania z wymontowanym IC oczywiscie obieg zamkniety i szczelny.
Co do testow to sprawdzilem system z para i dziala, natomiast nie wiem jak bedzie sie zachowywal w ciezarowce, z pewnoscia trzeba dostarczyc duzo wieksza ilosc pary niz w osobowym testowalem tez hho w autobusie miejskim ale w pojezdzie z 95 rocznika wiec bez zadnej elektroniki i bylo okolo 10% oszczednosci. Autobusy normalnie pala okolo 50 l.


Post Wysłano: 28 wrz 2014, 19:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Nie prościej parę wprowadzić za intercoolerem .


Post Wysłano: 28 wrz 2014, 19:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2014, 9:34
Posty: 5

To byloby najprostsze ale turbina dmucha cisnienie... trzeba podac pare przed turbina


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: