Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 sty 2015, 16:14
Posty: 12
Samochód: TGX 480

Witam
Mam pytanie jaką redukcję wagi osiągnę jeżeli do Man tgx XL 480 zainstaluję felgi aluminiowe w miejsce oryginalnych stalowych?

Z góry dziękuję za pomoc

PozdrawiamKuba


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Ok 20 kg. na kole mniej.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 sty 2015, 16:14
Posty: 12
Samochód: TGX 480

Czyli szału nie ma, w zasadzie tylko dla wizualnego efektu ma to sens.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 lip 2011, 11:01
Posty: 325
Samochód: Strzęp
Lokalizacja: LLB

Cytuj:
Czyli szału nie ma, w zasadzie tylko dla wizualnego efektu ma to sens.
a ekonomiczny - spalanie

_________________
Daf & Vovo
viewtopic.php?f=44&t=31972
Magnum
viewtopic.php?f=44&t=40157
http://g2.gangsters.pl/?ref=317


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

A co ma 100 kilo do spalania? Jeśli by miało, to Bajzel o same lampki miał by przepał :D .

Chyba, że chodzi Ci o siłę potrzebną do wprawienia koła w ruch wirowy, ale to też będą jakieś promile/100km.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3589
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Komplet, naczepa i kuń to jest pi razy drzwi 300kg mniej :wink:
Udowodnione naukowo, bo paru znajomych pozmieniało (urok wywrotek i maxymalnego ładunku)

Ze spalania nie uciekniesz, może pare kropelek na 100 km :mrgreen:

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lip 2009, 19:23
Posty: 137
GG: 0
Samochód: man f2000
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

W zeszłym tygodniu sprzedałem swoje alusy na złom sztuka ważyła 25kg. Z praktyki powiem Ci ze jeżdziłem na nich dwa lata. Fakt trochę lżejsze niż stalowe. To plus. A teraz minusy szerszy rozstaw kół o jakieś 5cm, tragedia w koleinach, nakrętki z tuleją na przód 25 zł szt na tył 45zł szt. przy każdej wymianie opon problem z odkręceniem zawsze dwie lub trzy nakrętki szły na złom. Dodam że były smarowane piasty i tuleje od śrub smarem miedziowanym a problem i tak był. Alu poszły na złom jeżdże na stalówkach. POzdr

_________________
Jakub


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
A co ma 100 kilo do spalania? Jeśli by miało, to Bajzel o same lampki miał by przepał :D .
No, a my szukamy przyczyn czemu MAN tak dużo pali :D

Myślisz, że lampki mogą mieć też wpływ na pomniejsze awarie, czy to raczej wina przebiegu? :D

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3589
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Ja bym stawiał na za duże opory alternatora, z tytułu dużej ilości dodatkowego oświetlenia :lol:

Łysy zakładaj ledy, mniej prądu biorą, TGA zejdzie spokojnie do 28L, albo jakąś przekładnie planetarną na altek, żeby miał lżej :mrgreen:

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2013, 19:06
Posty: 190
GG: 3968324
Samochód: eFHacz

Jeśli alusy to tylko firmy ALCOA i najlepiej z małymi otworami żeby zwykłymi nakrętkami je przykręcić. Speedline są tańsze ale często lubią pękać, robią się pęcherze i odłazi z nich lakier co paskudnie wygląda. jeśli chodzi o oszczędność na wadze to 21-22kg na sztuce, w naczepówce ze 2kg większa różnica. Jeśli brać pod uwagę zestaw naczepa+ciągnik to 300kg (razem z zapasem)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: