Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 sty 2015, 18:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2013, 11:02
Posty: 130
Samochód: TGA
Lokalizacja: Kraków

Kumpel ostatnio szukał szofera, ale max 25 lat. Stwierdził że woli młodego bo można go czegoś nauczyć a nie "starego buca piekorza co dostał prawko z urzędu"


Post Wysłano: 18 sty 2015, 19:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2015, 1:13
Posty: 8
Lokalizacja: Sosnowiec

Ja jak dzwonię interesując się już na temat jakiejś roboty w międzynarodówce to chyba ani razu nie usłyszałem pytania o wiek a wykonałem już trochę tych telefonów, głównie rozchodziło się o doświadczenie a bardziej jego brak z mojej strony...

_________________
C - 19.12.2014
CE - 09.02.2015
KW - 08.01.2015
ADR - 18.12.2014


Post Wysłano: 18 sty 2015, 22:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2013, 17:30
Posty: 484
Samochód: Focus/SCANIA
Lokalizacja: Łódź

miedzynarodówke jak chcesz to zacznij od busa bo jedynie kto Cie tak przyjmie to bedzie jeden wielki kołchoz...


Post Wysłano: 19 sty 2015, 12:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sie 2014, 11:58
Posty: 7
Samochód: VW POLO 6n

Bo bez doświadczenia na pewno znajdzie się porządną firmę jeżdżącą busami po Europie, a nie jeszcze gorszy kołchoz niż na ciężarówkach. Porównaj mieszkanie w busie, a w kabinie ciężarówki, tacho ( wiadomo jak jest na "mniejszych", zapałki w oczy i do przodu ), i chociażby to, że busy są praktycznie ciągle przełądowane. Z drugiej też strony doświadczenie na busach nie zawsze jest respektowane przy szukaniu pracy na ciężarówki, ze względu chociażby na gabaryty pojazdu. Myślę, że najlepszym rozwiązaniem, przynajmniej na początek, jest szukanie pracy w dużych firmach na podwójną obsadę.


Post Wysłano: 19 sty 2015, 13:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2015, 1:13
Posty: 8
Lokalizacja: Sosnowiec

Duże firmy początek w podwójnej, a potem samodzielnie, o takie coś nie ma problemu ;}

Baaa, w jednej małej "rodzinnej" firmie usłyszałem coś takiego od żony właściciela, "a to pojedzie Pan na tydzień / dwa z mężem i starczy ale to proszę się przypomnieć jak już będzie Pan gotowy z uprawnieniami", więc czy aż taki problem z robotą dla niedoświadczonego?

A busy tak jak przedmówca napisał, dodam od siebie moje zdanie;
Busy w "tradycyjnym transporcie usługowym" poza mniejszą częścią firm to moim zdaniem(w moich oczach) jest znaczną najgorszą częścią wylęgarni patologii do jakiej można trafić jako kierowca...

I rada "idź na busy" jest po byku fest skierowana do człowieka młodego z pełnymi uprawnieniami na "duże" zamieszkującego tereny gdzie firm jest sporo...

_________________
C - 19.12.2014
CE - 09.02.2015
KW - 08.01.2015
ADR - 18.12.2014


Post Wysłano: 19 sty 2015, 15:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...Z drugiej też strony doświadczenie na busach nie zawsze jest respektowane przy szukaniu pracy na ciężarówki, ze względu chociażby na gabaryty pojazdu...
umiejętności prowadzenia pojazdu są w tej chwili tylko częścią pracy kierowcy.
praca na busie w ruchu międzynarodowych pozwala kierowcy na poznanie zasad na jakich działa cały transport, obieg dokumetów, starat w ładunku, sprawy ubezpieczenia itp.
ponad to, jeżeli kierowca da sobie radę w pracy bez wymaganych przerw, to dobrze o nim świadczy.

innymi słowy kierowca z busa pracujący ruchu międzynarodowym siadając na samochód ciężarowy w musi nauczyć się jednej dodatkowej rzeczy - prowadzenia większego pojazdu.
kierowca pracujący na samochodzie ciężarowym na krajówce przechodząc na ruch międzynarodowy, też ma tylko niektóre elementy nowe.
natomiast dla chłopaka nie mającego żadnego doświadczenia, siadającego od razu na samochód ciężarowy w ruchu międzynarodowym wszystko jest nowe.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 19 sty 2015, 15:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sie 2014, 11:58
Posty: 7
Samochód: VW POLO 6n

Cytuj:
Cytuj:
...Z drugiej też strony doświadczenie na busach nie zawsze jest respektowane przy szukaniu pracy na ciężarówki, ze względu chociażby na gabaryty pojazdu...
umiejętności prowadzenia pojazdu są w tej chwili tylko częścią pracy kierowcy.
praca na busie w ruchu międzynarodowych pozwala kierowcy na poznanie zasad na jakich działa cały transport, obieg dokumetów, starat w ładunku, sprawy ubezpieczenia itp.
ponad to, jeżeli kierowca da sobie radę w pracy bez wymaganych przerw, to dobrze o nim świadczy.

innymi słowy kierowca z busa pracujący ruchu międzynarodowym siadając na samochód ciężarowy w musi nauczyć się jednej dodatkowej rzeczy - prowadzenia większego pojazdu.
kierowca pracujący na samochodzie ciężarowym na krajówce przechodząc na ruch międzynarodowy, też ma tylko niektóre elementy nowe.
natomiast dla chłopaka nie mającego żadnego doświadczenia, siadającego od razu na samochód ciężarowy w ruchu międzynarodowym wszystko jest nowe.
I ja tego nie neguję, zresztą nie pisałem nic na temat zdobywania umiejętności potrzebnych w pracy kierowcy ciężarówki, tylko o podejściu jakiejś grupy pracodawców do doświadczenia na mniejszych autach. Bo dość częste jest podejście "doradców": "pójdź na busy, to potem łatwiej będziesz miał dostać się na Tira", czy "pojeździj trochę w piekarni w koło komina, to później będziesz miał łatwiej na międzynarodówkę do 3,5t", a niestety nie zawsze jest tak kolorowo i zdarza się, że to doświadczenie nie ma zbyt dużego znaczenia przy szukaniu pracy na większe auta, czy dalsze trasy.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: