Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 sty 2015, 23:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2015, 19:16
Posty: 28
GG: 18850339
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Dobruchna

Panowie w mojej scanii r z 2005r wyświetla się komunikat ,, brake pad wear" (żółty trójkąt z wykrzyknikiem i w kwadracie).
Dzisiaj był sprawdzone klocki na pojeździe i przyczepie lecz żadne nie kwalifikują się do wymiany.
Prawdopodobnie uszkodzony jest któryś z czujników lub jakiś moduł.
Pytanie brzmi czy jeżeli odepnę czujniki po kolei w celu wyeliminowania wadliwego to będzie łapał inne błędy?
Chodzi mi o to jak działają te czujniki, czy na zasadzie zużycia klocka zwierają do masy czy jeszcze inne są zastosowane rozwiązania?


Post Wysłano: 18 sty 2015, 4:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 sty 2011, 18:18
Posty: 260
GG: 0

Też to miałem, sprawdź przekaźnik, głowy sobie nie daje uciąć ale w podobnym czasie wymieniałem a przy kołach nic nie grzebałem.

_________________
Recykling 1 tony papieru pozwala oszczędzić 17 drzew, 26 500 litrów wody, od 2,3 m3 miejsca na składowisku śmieci, 320 litrów ropy, 24kg zanieczyszczeń odprowadzanych do atmosfery, 4200 kWh energii- jest to wystarczająca ilość energii, aby zasilić nią przeciętny dom przez 6 miesięcy !


Post Wysłano: 18 sty 2015, 6:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Panowie w mojej scanii r z 2005r wyświetla się komunikat ,, brake pad wear" (żółty trójkąt z wykrzyknikiem i w kwadracie).
Dzisiaj był sprawdzone klocki na pojeździe i przyczepie lecz żadne nie kwalifikują się do wymiany.
Prawdopodobnie uszkodzony jest któryś z czujników lub jakiś moduł.
Pytanie brzmi czy jeżeli odepnę czujniki po kolei w celu wyeliminowania wadliwego to będzie łapał inne błędy?
Chodzi mi o to jak działają te czujniki, czy na zasadzie zużycia klocka zwierają do masy czy jeszcze inne są zastosowane rozwiązania?
Czujniki są potencjomeryczne.
Zamiast czolgac się pod autem i grzebać przy czujnikach jedź na komputer u mnie taka diagnoza to 50zł.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 18 sty 2015, 22:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2015, 19:16
Posty: 28
GG: 18850339
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Dobruchna

Kompa już szefu kołuje.
Ale dzięki za radę bo, jeżeli są opornościowe to na nic by były moje wysiłki.
Napiszę jak coś się ruszy w temacie.


Post Wysłano: 19 sty 2015, 19:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Sprawdz sobie na wyswietlaczu .


Post Wysłano: 21 sty 2015, 21:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2015, 19:16
Posty: 28
GG: 18850339
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Dobruchna

Właśnie lewe tylne koło napędowe ma 38% a reszta ma powyżej 40% a nawet 60.
Czy ostrzeżenie włącza się właśnie poniżej 40%, czy w innym przedziale?
Bo gdyby był uszkodzony czujnik to raczej by w % nie pokazywało zużycia.


Post Wysłano: 21 sty 2015, 21:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6010
Samochód: Volvo FH

W volvie na ten przykład, system generuje kod błędu jeśli różnica we wskazaniach czujników tej samej osi jest większa niż 20%.
Więc jeśli organoleptycznie (na oko) stwierdzisz, że klocki zużywają się równo, to powinna wystarczyć ich kalibracja.
Może w Scani jest podobnie.

Edit:
Klocek mający 0,4 - 0,5 mm jest już do wymiany, jeśli są takie to po prostu wymień klocki.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 21 sty 2015, 22:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2015, 19:16
Posty: 28
GG: 18850339
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Dobruchna

Poczekamy może wypowie się jakiś posiadacz scanii.
Bo ja widzę że ten mechanik który sprawdzał klocki robił to bez ściągania kół (śruby kół nieruszone).


Post Wysłano: 22 sty 2015, 9:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 sty 2011, 17:50
Posty: 237
GG: 636485
Samochód: FH12
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
Też to miałem, sprawdź przekaźnik, głowy sobie nie daje uciąć ale w podobnym czasie wymieniałem a przy kołach nic nie grzebałem.
U mnie też po wymianie przekaznika błąd znikł.


Post Wysłano: 22 sty 2015, 21:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Komunikat włącza się < 20% klocka na którymkolwiek kole. Czujnik jest w mechaniźmie podstawiania w zacisku. Uszkodzony czujnik to pokazuje " - %". .\Czujników nie rozpinaj bo tylko pomnożysz błędy a nie dojdziesz i uszkodzić je łatwo. Jak wszędzie masz >20% to przekaźnik. Rozepnij jeszcze przyczepe i zobacz czy ma błędy. Aha i trzeba troche przejechać żeby błędy poznikały. A najlepiej to pod komputer.
Cytuj:
Edit:
Klocek mający 0,4 - 0,5 mm jest już do wymiany, jeśli są takie to po prostu wymień klocki.


0,5 mm :shock: ... matko bosko, prafdzify psiefośnik. Rancik tarczy musi być już ładnie obrobiony.
Jak klocek dojedzie do 3mm to trzeba klaskać uszami ze szczęścia. A czasami ma 8 mm i już pęka, łamie się Opoltransowe dziadzostwo.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Post Wysłano: 22 sty 2015, 22:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6010
Samochód: Volvo FH

Miałem na myśli 4 - 5 mm. Literówka.

Naprawdę myślałeś że dojeżdżamy klocki do 0,4mm?

U nas nic się nie łamie, bo:
1. Mam normalnych kierowców umiejących korzystać z hamulca nie przegrzewając go,
2. Nie robię zakupów w Opoltransie.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 22 sty 2015, 23:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Cytuj:
Miałem na myśli 4 - 5 mm. Literówka.

Naprawdę myślałeś że dojeżdżamy klocki do 0,4mm?

U nas nic się nie łamie, bo:
1. Mam normalnych kierowców umiejących korzystać z hamulca nie przegrzewając go,
2. Nie robię zakupów w Opoltransie.
A no to co innego.
Opoltrans to zło. Nawet najlepszemy kierowcy zdarzy się jazda z górkiz niedziałającym retarderem i konieczność wyhamowania do 0 z 80, żeby nie zabić imbecyla wymuszającego pierwszeństwo.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Post Wysłano: 24 sty 2015, 10:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2015, 19:16
Posty: 28
GG: 18850339
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Dobruchna

Panowie napiszcie który to przekaźnik trzeba sprawdzić.


Post Wysłano: 24 sty 2015, 12:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 sty 2011, 18:18
Posty: 260
GG: 0

Pierwszy po lewej u mnie 05R jest ładny czyli to jego w niedawnym czasie zmieniałem :)
u mnie "tykał" przy włączaniu zapłonu.

_________________
Recykling 1 tony papieru pozwala oszczędzić 17 drzew, 26 500 litrów wody, od 2,3 m3 miejsca na składowisku śmieci, 320 litrów ropy, 24kg zanieczyszczeń odprowadzanych do atmosfery, 4200 kWh energii- jest to wystarczająca ilość energii, aby zasilić nią przeciętny dom przez 6 miesięcy !


Post Wysłano: 25 sty 2015, 22:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2015, 19:16
Posty: 28
GG: 18850339
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Dobruchna

Podmieniłem ten przekaźnik i dalej świeci ostrzeżenie.
Nie wiem czy przyczepę faktycznie mechanik sprawdził, bo komputer nie pokazuje procentowego zużycia tak jak w przypadku solówki.


Post Wysłano: 26 sty 2015, 9:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

A Sprawdziłeś czy masz wszystkie zaciski dobre? Może któryś zardzewiał w środku i nie pracuje jak należy? Albo czujnik się uszkodził.


Post Wysłano: 26 sty 2015, 10:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sty 2008, 16:32
Posty: 142
Samochód: 2545
Lokalizacja: Szczecinek

Tak z ciekawości, jaką masz największą różnicę % na jednej osi?


Post Wysłano: 28 sty 2015, 11:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2015, 19:16
Posty: 28
GG: 18850339
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Dobruchna

Najlepiej tak zobrazuje.
Obrazek
Obrazek


Post Wysłano: 28 sty 2015, 11:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sty 2008, 16:32
Posty: 142
Samochód: 2545
Lokalizacja: Szczecinek

Na pędnej zrównaj lewe koło do prawego, albo całkiem nowe klocki, pow. 25% różnicy błąd wyskakuje. Pewnie zacisk stoi i kosi klocka.


Post Wysłano: 28 sty 2015, 11:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2015, 19:16
Posty: 28
GG: 18850339
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Dobruchna

Dzięki wielkie.
Będę działał żeby klocki wymienili.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: