Jak wyglada sprawa z przewozem 15 metrowych elementow na standardowej naczepie?
Z tego co wyczytalem to ladunek moze wystawac do tylu 2 metry skoro jest oznaczony tablica+swiatlo.
Pytanie tylko czy niebedzie problemu z tym ze jest przekroczona dlugosc calkowita zestawu czlonowego 16,5 metra i szerokosc przy otwartych drzwiach tez bedzie jakies 2,6m ....
Jezdzil ktos, jakies doswiadczenia???
Rejestracja:28 wrz 2010, 11:55 Posty: 3324
Lokalizacja: eu
SZerokość OK, jak napisał Krzychu...
co do dlugości... O ile to nie pepiki, to powinno przejść...
Chyba, że trafisz jak Pazdziu na ryżego BAGowca, co go zona zdradza...
Rejestracja:21 mar 2013, 17:30 Posty: 484
Samochód: Focus/SCANIA
Lokalizacja: Łódź
Ładunek nie może wystawać z tyłu pojazdu lub zespołu pojazdów więcej niż 2 m od płaszczyzny obrysu, a gdy wystaje na odległość większą niż 0,5 m oznaczony powinien być pasami białymi i czerwonymi na ładunku lub na tarczy albo bryle umieszczonej na tylnej jego płaszczyźnie (minimum 2 pasy każdej barwy), w okresie niedostatecznej widoczności na końcu ładunku umieszczone powinno być czerwone światło i czerwone światło odblaskowe, (ładunek wystającego z tyłu samochodu osobowego lub przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy może być oznaczony chorągiewką barwy czerwonej o wymiarach 50x50 cm),
Rejestracja:28 wrz 2010, 11:55 Posty: 3324
Lokalizacja: eu
Cytuj:
Ładunek nie może wystawać z tyłu pojazdu lub zespołu pojazdów (...)
bardzo dobrze, że to napisałeś. Bo Davo jako świeży w temacie nie wiedział
@Davo: Nie napisałeś jakie kierunki, ale w Niemczech czasem ładowałem takie brewerie na hutach i hurtowniach stali.
Nie bylo z tym problemów. Za to właśnie (vide wyżej mój wpis) pepiki szaleją. Tam już przy otwartych drzwiach (towar nawet jak wystaje 1cm) trzeba mieć kwity na ponadgabaryt.
No wlasnie to ma jechac do kokotow...niby pytalem spedytorke z CZ to mi powiedziala ze u nich nie problem tylko w PL musi byc pozwolenie wiec zglupialem, bo w temacie jestem kompletnie zielony, nigdy nic nie wozilem ponad 13 metrow...
Rejestracja:10 lut 2010, 13:36 Posty: 871
Samochód: jakiś tam Tyr...
Lokalizacja: GPS signal not found...
Pół roku temu często woziliśmy drut 15m przez Mosty do Bratysławy i jeszcze nikt nie miał problemów. Nawet jak w Cieszynie stali koło ronda więc jak tym odcinkiem ciskasz to może mały ryzyk fizyk? Ile taki mandacik kosztuje?
_________________ "...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."
Rejestracja:28 wrz 2010, 11:55 Posty: 3324
Lokalizacja: eu
Cytuj:
Niemoge nigdzie znalezc jak to jest z tym u kokota, ja mam to na Prage ciagnac od Kudowy wiec chwile sie jedzie.
Ja Ci nie rzucę linkiem i przepisami. słyszałem to tylko od ludzi na hucie w Ostravie... Wg tego co słyszałem - starszy 1cm poza naczepę, żeby trzeba było mieć pozwolenie (info od kierowców od Sachsa).
Nie wiem ile to kosztuje ale jak kumpla zatrzymali o 50cm za długo miał to czekali aż ja przylece z Polski i go przeladuje. Obok stał turas z naczepą rozciąganą do gabarytów i po złożeniu naczepy byl o 5cm za długi to mu blokade na koło założyli dopóki nie będzie miał zezwolenia na przejazd, gdzieś miałem fote jak później znajdę to wstawie
_________________ http://www.lechmot.pl
1.Twój problem nasze pieniądze.
2.Zawsze PIERWSI przy Tobie!.
3.Marudź ile chcesz a płać ile się należy!.
Z mojego przykrego doświadczenie wiem już że w Czechach ładunek może wystawać tylko do 40cm, czyli 14 metrów. Powyżej tego potrzebne jest zezwolenie z Ministerstwa Transportu Czech.
Niestety wieźliśmy we wrześniu 15 m stal z Dąbrowy Górniczej na Czechy i w okolicach Ostravy nas złapali. Porobili pomiary, kierowca dostał mandat na chyba 15 000 CZK, a na auto założyli blokadę do momentu uzyskania zezwolenia. Dodatkowo było postępowanie administracyjne przeciw firmie i tu skończyło się tylko mandatem na kolejne 10 000 CZK. Tylko bo grozili nawet 500 000 CZK.
Tak więc jeśli ładunek jest do 14 metrów to teoretycznie można śmigać, aczkolwiek kontrola jest bardzo prawdopodobna a jednocześnie oni tak będą mierzyć że wyjdzie 14,02 i już będzie problem.
W przypadku dłuższych ładunków niż 14 m trzeba mieć zezwolenie na gabaryty na którym wyznaczona jest dokładna trasa przejazdu. Tak więc nie jest to zezwolenie uniwersalne tylko na dany transport i okres. Kosz zaczyna się od około 200 euro za jednorazowe zezwolenie.
Dzieki koledzy, czyli dobre mialem przeczucie zeby sie w to nie pchac w ciemno...Kokoty maja jednak gary niezle wszedzie moze ladunek wystawac 2 metry a u nich tylko 40 centow, ciekawe jak lory jezdza bo niewierze w to ze zadna nie jest rozsunieta wiecej jak te 40 centow dodatkowo...
Rejestracja:16 sie 2012, 14:41 Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY
Na "setnym" w niemczech zmierzyli znajomego co wiózł stal dlugą, zmierzyli szerokosc przy tylnich drzwiach i mandat ~100 Euro długość ładunku do 15m bezproblemowo w relacji PL-D-B-NL
_________________ "Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"
To ja juz jestem bankowo wyleczony z takich ladunkow niby 100e wiecej za to rzucaja ale poco sobie problemow szukac. Czyli tak jak przypuszczalem ze szerokosc tez jest problemem przy otwartych drzwiach wkoncu 2,6 jest tylko dla chlodni...to moze jeszcze by przeszlo gdyby miec wysuwane tabliczki boczne ze swiatlami dla gabarytu, ale dlugosc na CZ to jedynie sie okazuje ze trza miec zezwolenie...
Rejestracja:16 sie 2012, 14:41 Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY
Tam to norma, jeszcze dobrze rzeki nie miniesz a juz polują i zakladaja blokade, ten delikatnie rozciągniety tez sobie stał:
Bohumin jest bardzo dobrze pilnowany, kolorowe DAFy z SWD miały baaardzo cieżko zeby z Vitkowic dojecach do granicy z szeroką blacha albo delikatna długościa,zwłaszcza ze wisiał nad nimi konkurent z Ostravy którego wygryźli z roboty i tylko czekał na nich z telefonem w ręku
_________________ "Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"
Dzis mnie wyciagnela lapanka w Bohuminie wiec przy okazji wrocilem do tematu:
Wiec powiedzieli mi jak to wyglada, mianowicie dlugosc calkowita 16,50 i koniec mozna jechac z otwartymi drzwiami i za szerokosc sie nie przywala ale jesli cos wystaje do tylu to trzeba wykupic zezwolenie za 4500 CZK a jazda bez tego to pokuta 15000 CZK dla kiermana i sprawa dla firmy.
Gosc mi szczerze powiedzial ze poluja na takie auta bo nikomu sie niechce kupowac zezwolenia skoro do PL z Ostravy ma uciec tylko 20 km...
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 6 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę