Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 kwie 2015, 13:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 kwie 2015, 13:19
Posty: 6
Samochód: Mercedes Atego 2003

Witam mam problem z Mercedesem Atego z 2003 roku. Mianowicie po wyłączeniu dźwigni hamulca postojowego bardzo wolno popuszczaja siłowniki trwa to nawet ok 30 sekund i więcej, nawet przy pełnym ciśnieni. Auto stalo jakis czas klocki hamulcowe są w około 60% zużyte. Proszę o pomoc gdzie szukać usterki, czy zawór w kabinie, czy może zawór w ramie lub same siłowniki ? Może ktoś się spotkał z taką usterką i coś podpowie.
Proszę o wszelką pomoc.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Zaciski chodzą dobrze? Jak samochód stał, to mogły się zapiec.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2015, 12:01
Posty: 39
Samochód: Iveco, Mercedes
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Jak stał to w pierwszej kolejności sprawdź klocki, tarcze, zaciski. Chociaż u nas był problem tak myślę (do końca nie rozgryzłem, bo sprzedaliśmy auto) z samą dźwignią od ręcznego. Potrafiło z niej nie raz buczeć, piszczeć czy jak tam to nazwać, taki efekt jak by się jakiś zawór nie otworzył do końca i powietrze taki dźwięk robiło.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 kwie 2015, 13:19
Posty: 6
Samochód: Mercedes Atego 2003

Zaciski raczej wykluczam ponieważ hamulce reagują dobrze, zauważyłem że po wyłączeniu z hamulca postojowego powietrze schodzi bardzo powoli. Bede mial chwile to zajrze do zacisków.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Zawór czterodrożny do wymiany. Powinien być w pobliżu osuszacza i zbiorników.

_________________
NIE-POMPIARZ


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 kwie 2015, 13:19
Posty: 6
Samochód: Mercedes Atego 2003

Da się jakoś sprawdzić czy rzeczywiście to zawór wielodrożny?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Da się to sprawdzić. Trzeba odkręcić jeden z wylotów i nabić powietrza, jeśli nie będzie uciekać, to zawór uszkodzony, ale zabij mnie, nie pamiętam który się odkręcało


Miałem identyczne objawy w Mercedesie, szczególnie na początku zimy, bo zaczynał zamarzać, aż z czasem całkiem stanął w miejscu i wymiana pomogła.

_________________
NIE-POMPIARZ


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: