Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 kwie 2015, 17:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Biegi wsykakują przy odjęciu gazu, w momencie gdy auto zaczyna swobodnie się toczyć np z górki. Czy to oznacza remont skrzyni ? Dodam że nie ma żadnych zgrzytów, gdy bieg wyskoczy lewarek biegów zostaje tak jak był.


Post Wysłano: 16 kwie 2015, 23:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Które biegi wylatają ? :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 17 kwie 2015, 5:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Wszystkie łącznie z wstecznym


Post Wysłano: 17 kwie 2015, 13:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

To nie biegi. Jak wystarczy wcisnąć sprzęgło aby bieg wskoczył to coś w połówkach, a jak trzeba dać lewarkiem na luz to w pokładach .


Post Wysłano: 17 kwie 2015, 15:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

To nie tak. Połówki włączają sie po wciśnieciu sprzęgła na sekunde. Jeśli chodzi o biegi, to ten który wyleci to trzeba go wyłączyć (wrzucić na luz ) i ponownie go włączyć. Samo wcisniecie sprzęgła nic nie da.


Post Wysłano: 17 kwie 2015, 20:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Nie znam F2000 ale jeśli skrzynia Zf-ka z połówkami i wysoką niską skrzynią to stawiam na rozpinający się reduktor.Objawem jest brak biegu pomimo ze dźwignia jest w właściwym położeniu.Zaczyna ciągnąć po przejściu na luz i ponownym włączeniu biegu.


Post Wysłano: 18 kwie 2015, 7:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Dokładnie tak sie dzieje. Skrzynia zf. Czy konieczne będzie wyciąganie skrzyni jeśli to to o czym piszesz ?


Post Wysłano: 18 kwie 2015, 9:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Sprawdź zawór na wybieraku od przełączania dolna górna skrzynia biegów czy przełącza do końca i niedaje czasem powietrza w obie strony co skutkuje tym że reduktor (siłownik od przełączania dolna górna skrzynia nie przesuwa się do samego końca) co skutkuje brakiem biegów mimo jego włączenia.
Jak ci zginą biegi to przełącz skrzynie góra dół i to powinno pomóc aby załączyć bieg

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 18 kwie 2015, 10:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Jeśli to wina wybieraka to czy bieg wyskakiwał by tylko wtedy gdy skrzynia przestaje pracować bo auto leci z górki? Gdy dodam gazu i szybko odpuszcze auto zrobi "kangurka" i wtedy bieg wylata.


Post Wysłano: 18 kwie 2015, 12:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Może być walnięty począwszy od zaworu na wybieraku, zatrzask na tłoku od przełączania dolna górna skrzynia po synchronizator reduktora

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 18 kwie 2015, 14:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Biorąc najgorszy scenariusz to czy koszt naprawy jest opłacalny ?


Post Wysłano: 20 kwie 2015, 4:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Na 100% skończyły się zęby na przesowce reduktora
Jeśli auto to ciągnik siodlowy koszt naprawy to ok 1500zł

Możesz zdemontowac tłok przebitki, jeśli wbijesz tłok do oporu (na górną skrzynie) i przy ruszaniu wyskoczy masz oczywiste.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 20 kwie 2015, 5:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

W kktórym miejscu jest ten tłok?


Post Wysłano: 20 kwie 2015, 6:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Z tyłu skrzyni, po lewej stronie.

Tłok jest pod obudową, którą jest przykrecona czterema srubami na klucz 17, po obu stronach obudowy dochodzą przewody na klucz 19.

Odkreć przewody i te cztery śruby, zdejmij obudowe i zobaczysz tłok. Wcisnij go aż dotknie obudowy w kierunku przodu samochodu.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 23 kwie 2015, 19:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Naprawione. Przyczyna była prozaicznie prosta. Poluzowany grzybek czy wodzik nie wiem jak to nazwać, wkręcany od góry w skrzynie.


Post Wysłano: 23 kwie 2015, 20:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Jeśli wsio wróciło do normy to miałeś farta że nie zerwało zębów.


Post Wysłano: 24 kwie 2015, 5:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Wszystko jest ok. Prawie wszystko bo wymieniali jakieś wybieraki , sprężynki i teraz żeby włączyć 5 i 6 trzeba mieć dużo siły w łapie.


Post Wysłano: 24 kwie 2015, 16:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Coś to źle opisywałeś, bo to co Ci się działo nie ma nic wspólnego z 5 i 6 biegiem.


Post Wysłano: 24 kwie 2015, 18:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Wszystkie biegi wchodzą ciasno ale 5 i 6 szczególnie.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: