Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 maja 2015, 9:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 maja 2015, 9:06
Posty: 35
Samochód: Renault Premium 420 DCI

Witam. Niedawno kupiłem premiumke 420 dci 2001r. Auto stało 3 tyg bo robiłem sprawy wizualne i mylem silnik. 3 dni temu chciałem pojechać poluznic szpilki, odpalam wóz, bije powietrze, wyjeżdżam z bramy a tu brak mocy, 1000 do 1200 obrotów maks. Zwróciłem i pod bramą auto zgasło, podpompowalem ręcznie i odpalil. Wymieniłem filtry, wyczyscilem układ i nic. Dalej się nie wkreca, ale jak odpali to chodzi super, tylko jakby coś go blokowało. Od mycia był zalany impulsator, bo wskazówka skakała, wyczyscilem i tacho juz nie skacze. Ponoć przez awarie tacha silnik wchodzi w tryb awaryjny. I teraz pytanie czy trzeba błąd wykazywać czy komputer sam wykryje ze tacho chodzi, sam tego dokładnie nie wiem bo nie wyjeżdżam autem przez te obroty, wiec nie mogę tego sprawdzić. Proszę o jakąś poradę gdzie szukać przyczyny.


Post Wysłano: 20 maja 2015, 14:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 maja 2015, 9:06
Posty: 35
Samochód: Renault Premium 420 DCI

tutaj chyba też mi nikt nie pomoże


Post Wysłano: 20 maja 2015, 15:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

niemożliwe by po 3 tygodniach samochód się "zepsuł"
sprawdź pompkę wysokiego ciśnienia czasami daje takie objawy jak piszesz.
tacho nie powinno mieć wpływu na obroty silnika.
przeszukaj jeszcze forum bo już chyba był taki temat o renówce.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 20 maja 2015, 21:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Świeci się jakaś usterka ? Podaj nr błędu .


Post Wysłano: 20 maja 2015, 22:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

witam
Wbrew temu co pisze zzx tacho ma wpływ na obcięcie obrotów i objawy są właśnie takie jak opisujesz lecz nie koniecznie może to być przyczyną bo każda poważna usterka elektroniki kończy się zazwyczaj odcięciem obrotów jednakże piszesz że majstrowałeś przy prądniczce natomiast zastanawia mnie fakt dlaczego auto zgasło gdyż wydaje mi się że przy awarii tacha nie powinno .Albo nie do końca naprawiłeś instalację tacha lub myjąc auto zalałeś coś więcej lub po prostu być może trzeba będzie odłączyć na chwile klemę aby tacho się zresetowało.Mam jeden model tacha w magnumce które przy braku tarczki wprowadza auto w tryb awaryjny i bez odłączenia prądu przez zdjęcie klemy lub wyjecie bezpiecznika od tacha auto nie jedzie.
Tak jak pisze dominik2004 podaj błędy jakie wyświetlajeą ci się na desce.


Post Wysłano: 20 maja 2015, 23:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 maja 2015, 9:06
Posty: 35
Samochód: Renault Premium 420 DCI

Mam pierwsza wersje 420 ze starymi zegarami i nie mam komputera pokładowego, jedynie kody błyskowe ale nie mogę znalesc informacji jak je uzyskać. odłączyłem kremy ale nic nie pomogło, pauze tacho rysuje juz normalnie, wcześniej rysował gruba kreskę i skakała wskazówka, było pełno wody na połączeniu impulsatora z wtyczka. Jutro mam zamiar przejrzeć wszystkie złączki pod kątem ewentualnego zalania. I zastanawia mnie czujnik temperatury silnika, czy go czasem nie zlałem, i jest zwarcie co daje opór i wskazania ze silnik jest ciepły i komputer podaje za mała dawkę paliwa, ale to tylko przypuszczenia. Tak jak mówisz ze przyczyn może być wiele przez elektryke, ale musiałem umyć silnik bo poprzedni właściciel nie patrzył na to ze leje się z le zbiorniczka wspomagania, z pod uszczelki separatora oleju, czy ze filtry oleju były nie dokręcone. Pierwsza kontrola i po dowodzie.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

czujnik polozenia walu.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 21 maja 2015, 11:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 maja 2015, 9:06
Posty: 35
Samochód: Renault Premium 420 DCI

Dobra to teraz gdzie znalesc czujnik położenia wału i czujnik temperaturY silnika i jak je sprawdzić?


Post Wysłano: 21 maja 2015, 16:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 maja 2015, 9:06
Posty: 35
Samochód: Renault Premium 420 DCI

Panowie, rzecz bardzo dziwna bo tacho dalej wariuje, odpaliłem auto, zegarek chodził, ruszyłem 3 metry, wskazówka skoczyła aż do 125 km, zasiłem auto i zegarek przestał chodzić, jak odkrece kostkę na impulsatorze i wkrece z powrotem to zegarek zaczyna działać, co to za czary?


Post Wysłano: 21 maja 2015, 16:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To normalne że wskazówka wskoczy na 125 km jak ruszysz po odłączeniu zasilania w tachografie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 21 maja 2015, 17:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 maja 2015, 9:06
Posty: 35
Samochód: Renault Premium 420 DCI

No dobra, ale zegarek znów przestał chodzić, teraz nawet odlaczanie kabla od impulsatora i podłączenie z powrotem nie pomaga, jak sprawdzić czy impulsator działa? Czy można jakoś pomierzyć napięcia, opory? Kabel jest nowy


Post Wysłano: 21 maja 2015, 19:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Pewnie padł bezpiecznik od tacho

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 21 maja 2015, 22:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 maja 2015, 9:06
Posty: 35
Samochód: Renault Premium 420 DCI

Z bezpiecznikiem nie ma to nic do czynienia. Po zgaszeniu auta staje zegarek, po jakimś czasie rusza na nowo.


Post Wysłano: 21 maja 2015, 22:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Sprawdź "masy"


Post Wysłano: 23 maja 2015, 21:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

A kierunkowskazy Ci działają?

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Post Wysłano: 24 maja 2015, 19:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 maja 2015, 9:06
Posty: 35
Samochód: Renault Premium 420 DCI

Dzialają. Dzwoniłem do firmy która naprawia tacha i stwiedził facet, że spotkał się z wieloma przypadkami jak mój. Zepsute tacho, brak mocy, nie wchodzenie na obroty. We wtorek będę wozem wyjeżdzał z podwórka i się okaże, czy po wysuszeniu impulsatora, tacho zacznie chodzić i komputer sam wykasuje błąd.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 55 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: