Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 cze 2011, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Jak wyjąć wtryski i ewentualnie jakie końcówki polecacie.


Post Wysłano: 04 cze 2011, 21:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Zdejmij pokrywy zaworowe, odkręc rurki wysokiego ciśnienia , w głowicach pod klawiaturą są zaślepki pod którymi są wtryski. Jesli masz hamulec silnikowy to jak dobrze pamiętam bo dawno wymontowywałem będziesz chyba musial zdemontować klawaiturę bo inaczej ich nie wyjmiesz.
Co do końcówek nie polecę Ci rzadnych miałem problemy polegające na tym że miejsca w których chciałem je kupić mieli już tak wiele reklamacji że nie chcieli sprzedawać o dziwo czy były to polskie niemieckie czy inne występował ten sam problem.Mnie wytrzymały niecałe 100 tyć i pękła końcówka na długość,a oryginalne pierwszy montaż które były na dzien awarii nie do osiągnięcia nawet przez serwisy 800 tyś
pozdrawiam


Post Wysłano: 04 cze 2011, 21:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

sorki ze tak jedno po drugim ale od tego powinniśmy zacząć
Po czym wnioskujesz ze zawiesił się wtrysk ?
e-techy mają jednostkowe pompy i jesli któraś z nich padnie elektrycznie mechanicznie lub instalacja objaw jest identyczny jak zawieszony wtrysk auto kuleje nie pali na dany cylinder.Objawem również może być awaria wałka rozrządu zurzyta krzywka.
Masz euro 2 -czy euro 3 ?
Jakieś błedy wyświetla ?
w euro 3 komunikat bodaj vecu ........ jak dobrze pamiętam natomiast euro 2 świecąca się czerwona kontrolka wtrysku oraz sinusojda?


Post Wysłano: 05 cze 2011, 13:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Wszystko zaczęło sie po wymianie wydmuchanych uszczelek pod kolektorem wydechowym.Przed wymianą było wszystko O.K.Jeden ze znajomych mechaników stwierdził,że poszło powietrze na wtrysk i końcówka się zawiesiła.Przed uruchomieniem auta odpowietrzyłem układ luzując przewody paliwowe przy głowicy.Auto odpaliło bez problemu,ale chodziło nierówno i dymiło.Zacząłem luzować przewody na uruchomionym silniku i objawy były takie,że na pięciu przewodach paliwo sączylo się równomiernie a na jednym ciśnienie dawało bardzo mocno,paliwo się pieniło.Wrażenie zapowietrzonego układu.
Wtryski wyjąłem.Na oko nic się nie stwierdzi.Mechanik poradził mi rozebrać wtrysk,ale dałem sobie spokój,jutro jadę do fachowca.Na pytanie jaka mogła być przyczyna ewentualnego zawieszenia wtrysku,odpowiedział,że słabe wtryski.Auto ma przejechane 740tyś sprowadzone z Francji.W moim posiadaniu jest od 1,5 roku.Do tej pory żadnych problemów z którymi sam nie dał bym sobie rady.
Dylematy:
- kolega wymienił końców pół roku temu made in turkey-złom.
-nowa pompa 3tyś zł x6?Chyba lepiej opłacało by sie sprzedać auto dołożyć i kupić młodszy.
-kolega o którym wspomniałem wyżej dostał namiar na gościa z Lubartowa,który za 6tyś naprawi pompy i wtryski.Gwarantuje,że będzie wszystko grało.Nie znam nikogo kto by u niego to robił i był zadowolony bądź nie.Obawiam sie,że sytuacja może być podobna jak po wymianie samych końcówek,które wytrzymały pół roku,tyle że końcówki z robotą kosztowały ok.1200zł,a u niego trzeba zostawić 6000zł i w razie problemów wysłuchać starego numeru,że wina leży w paliwie.


Post Wysłano: 05 cze 2011, 17:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

No cóż jesli już je wymontowałeś to na stół ale chyba nie rozwiąże to problemu gdyż końcówka jest na końcu drabiny zasilania paliwem.
Skoro po odkręceniu 5 rurek idzie paliwo a z 1 powietrze to wygląda na to ze pompa zasysa je w większej ilości zamiast paliwa.Być może jest problem z PLD.
A czy nie uszkodziłeń przewałeś instalacji elektrycznej przy pomce pld przy wymianie tych uszczelek???.Skoro przed wymianąbyło ok to trzeba przesledzićco mogłeś ewentualnie niechcący uszkodzić?
Masz silnik euro2 czy euro 3 ? jakieśbłedy ci wyświetla? kontrolki???


Post Wysłano: 05 cze 2011, 21:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Silnik euro 3.Piszesz o instalacji?Hmm,też się nad tym zastanawiałem,czy czasem przy odpowietrzaniu paliwem czegoś nie zalałem.Zgodzę sie z tobą,że wtrysk jest na końcu ogniwa,po nim tylko paliwo.Zobaczymy jutro co z wtryskami.Przed zakupem nowych końcówek już sie zastanawiam nad ewentualną reklamacją.Myślę o zakupie na osobę prywatną a nie na firmę,co przy ewentualnej reklamacji przed upływem 6 m-cy udowodnienie przyczyny spoczywa na sprzedawcy,domniema sie iż wada była ukryta w chwili zakupu.


Post Wysłano: 06 cze 2011, 17:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Witam.
Końcówki wymienione.Jeden wtrysk był zacięty.Końcówki made in turkey innych nie było.Cena 127zł szt.Na efekty trzeba poczekać.


Post Wysłano: 06 cze 2011, 17:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

czyli zamonowałeś je do silnika , odpaliłeś i rozumiem że jest Ok
jesli tak to fajnie że obyło się bez dalszych problemów.Co do końcówek to czy bedą tureckie niemieckie brazylijskie polskie to ta sama lipa też przerabiałem temat .Można spróbować podpytać Tajger118 jesli da się wywołać do tablicy jakie warto zakładać.


Post Wysłano: 06 cze 2011, 18:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Tiger 118 ma dużo wiedzy na temat Reno.Kilkakrotnie dzwoniłem do niego w różnych sprawach i nigdy nie było problemu z poradą.W temacie tych pomp i wtrysków,to chyba nie ma mądrego,bo mało kto zakłada nowe pompy czy też nowe wtryski(kompletne).Każdy likuje jak może.Pasowałoby też sprawdzić te pompy,ale na razie zobacze jakie będą efekty po wymianie końcówek.Koszt naprawy jednej pompy w Lubartowie,to ok. 700zł.Może ktoś przerabiał temat pomp niekoniecznie w Lubartowie.Ciekaw jestem jakie są efekty naprawy i na jak długo wystarcza.Kolega już przekarkulował oszczędności jakie będą po naprawie pomp.Chodzi o oszczędności w paliwie.Wszystko byłoby O.K. gdyby pompy wytrzymały min. 2 lata,bo jak po pół roku powtórka z rozrywki,to chyba z oszczędności nici,a jeszcze człowiek sie na wk...a.


Post Wysłano: 07 cze 2011, 22:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

koledzy możecie sobie zakładać końcówki jakie chcecie ale jak przekładek we wtryskach nie wymienicie to będzie naprawa na chwile...o co chodzi..ano o to ze sprężyna we wtrysku wyciera przekładkę i opiłki z niej lądują w naszej pięknej nowej końcówce...a żeby było śmieszniej przekładki jako takiej nie dostaniesz chyba ze podrube z marnego materiału...przerabialiśmy to na serwisie...pan "henio" wytoczył nowe przekładki ale były z kiepskiego materiału i od nowa polska ludowa...dzisiaj się uśmiałem... był u mnie klient mg 480 e-tech...pojechał do pompiarza, pompiarz wtryski na maszynę i zaczęły mu blokować się końcówki..a pan pompiarz mówi ze tak ma być bo przelew nie jest założony...co to ludzie nie zrobią żeby wziąć za nic kasę...pozdrawiam

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Post Wysłano: 08 cze 2011, 15:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Kolego Tiger,a jeżeliby się przed wymianą końcówek rozebrało i wymyło dokładnie cały wtrysk po czym założyć nowe końcówki a reszta stara?Z tego co pamiętam,to jakiś czas temu w rozmowie tel. mówiłeś mi o tych opiłkach,ale niestety wyleciało mi to z głowy,teraz to już pozamiatane.Zobaczymy jakie będą efekty.
A tak swoją drogą od tematu tych wtrysków,pomp,spalania,to głowa boli.Co fachowiec,to inna wersja.Kolega który kontaktował się z tym gościem z Lubartowa,dowiedział się,że jak on zrobi wtryski,to będzie O.K.Może faktycznie założy nowe końcówki,tylko wcześniej wyczyści wtrysk.


Post Wysłano: 08 cze 2011, 16:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

ale co Ci da wyczyszczenie jak się materiał łuszczy...co do pompiarzy to każdy mówi ze jak zrobi to bedzie ok pytanie tylko po jakim czasie problem wróci...u mnie jak narazie nikt nie wrócił ale regeneracja wtrysku do e-techa 500-550 netto...tyle ze wymieniane jest wszysko i na częściach boscha..

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Post Wysłano: 09 cze 2011, 19:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Dzisiaj rozmawiałem z kolegą,który robił wtryski.Fachowiec rozebrał i wyczyścił wtryski,wymienił podkładki.Kolega twierdzi,że po 20000km wszystko wróciło do stanu z przed naprawy.I bądź tu mądry.


Post Wysłano: 08 sie 2015, 18:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2011, 21:58
Posty: 24
GG: 8236892
Samochód: ACTROS MP4

Witam.Podłączę się pod temat żeby nie zaczynać nowego.
Otóż od jakiegoś czasu zaczęły się pojawiać takie głuche stuki w silniku,ale że żaden mechanik nie mógł stwierdzić co to więc kazali mi jeździć aż coś się stanie albo jak odgłosy będą się nasilać.Po pewnym czasie silnik zaczął kopcić na czarno.Wyjąłem wtryski.Dwa były ok,trzy lały, a jeden był zawieszony.Dodam,że robione był 1.5 roku temu w serwisie Boscha komplet:końcówki,sprężyny.przekładki. Paliwo lałem tylko na Orlenie.
Tak więc skoro sprężyny i przekładki nie były zużyte, wymieniłem teraz tylko końcówki.Autko odpaliło,chodziło bez żadnych stuków.Jednak moja radość z usuniętej usterki trwała ok. 30 km. Po czym silnik zaczął stukać i zakopcił na niebiesko.Na szczęście na wolnych obrotach chodził bez zarzutów,(więc udało mi się dojechać do mechanika) ale po dodaniu gazu mało nie wyskoczy z ramy. Znowu wtryski wyjęte i okazało się, że dwa są zawieszone. Pan z serwisu mówi, że są przytarte. I taka sama śpiewka jak w poprzednim poście. Że one nie mają przelewu,i że na stole lubią się zawieszać.Cztery po zawieszeniu i po rozkręceniu odwieszają się a dwa zawieszają się notorycznie.Nie wiem sam co mam na ten temat sądzić.Komplet końcówek to ok 800zł i tak mogę wymieniać w nieskończoność.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 46 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: