Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 paź 2015, 17:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 paź 2015, 17:31
Posty: 4

Witam,

Mam problem z Iveco Strails-em 2007 euro 4. Do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego na ciepłym silniku, dostają się spaliny i auto wyrzuca płyn. W serwisie zrobili kompletny remont silnika, ale to nie pomogło... Jaka może być przyczyna?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Witam.
Rozumiem że przed remontem również wywalało płyn??
Zatem nasuwa mi się pytanie kto wpadł na pomysł remontu silnika i na czym on polegał i czy remont był wykonany pod kątem znalezionej usterki która była przyczyną wywalania płynu? Bo chyba nie polegało to na rozkręceniu popatrzeniu i złożeniu ?
Natomiast co do przyczyny walnięta głowica, tuleja, uszczelka pod głowicą, kompresor. Zastanawiam się nad spalinami o których piszesz przed remontem tez były???Jeśli tak to serwis dał ciała bo nie zlokalizował właściwie usterki.
Masz chyba jakąś gwarancje na wykonany remont?
Jeśli tak to według mnie niech działają do skutku chyba że remont był twoim poleceniem to wówczas masz problem bo poniosłeś koszty a auto nie jeździ.
Wiem że to co pisze jest wkurzające ale takie są fakty.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2012, 9:15
Posty: 179
GG: 18174723
Lokalizacja: Ropczyce/Podkarpackie

Co składało się na ten "kompletny remont"?
Przerabiałem podobny przypadek i winowajcom okazała się uszczelka pod głowicą.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 paź 2015, 17:31
Posty: 4

Spaliny były wcześniej i wywalało płyn to było powodem remontu. Głowica sprawdzona pod ciśnieniem, wymienione panewki, pierścienie, tuleje, uszczelka pod głowicą. Serwis wyciągnął głowice po raz drugi, do sprawdzenia nic nie znaleziono....


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Spaliny były wcześniej i wywalało płyn to było powodem remontu. Głowica sprawdzona pod ciśnieniem, wymienione panewki, pierścienie, tuleje, uszczelka pod głowicą. Serwis wyciągnął głowice po raz drugi, do sprawdzenia nic nie znaleziono....
sprawdzali zimne czy może gorące?
stawiam, że zimne.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 paź 2015, 17:31
Posty: 4

Na gorąco.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Z tego co piszesz tuleje można wyeliminować głowice na szczelność również.Zatem być może głowica jest krzywa i źle siada na tulejach lub ewentualnie kompresor jeśli jest chłodzony płynem.Czy owe spaliny wykrył serwis niby specjalnym urządzeniem ????. Zastanawia mnie jeszcze tylko jedno wywala na gorącym czy w momencie kiedy dobija kompresor zanim się otworzy zawór na osuszaczu?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Z tego co piszesz tuleje można wyeliminować głowice na szczelność również.Zatem być może głowica jest krzywa i źle siada na tulejach lub ewentualnie kompresor jeśli jest chłodzony płynem.Czy owe spaliny wykrył serwis niby specjalnym urządzeniem ????. Zastanawia mnie jeszcze tylko jedno wywala na gorącym czy w momencie kiedy dobija kompresor zanim się otworzy zawór na osuszaczu?
ja tam się nie znam, ale skąd spaliny w kompresorze?

nie wiem skąd "iveco" jesteś ale mógł bym polecić dobry warsztat na mazowszu.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 paź 2015, 17:31
Posty: 4

Spaliny sprawdzane specjalnym urządzeniem na ciepłym silniku i zimnym. Na zimnym jest w porządku, na nagrzanym wywala płyn, i czujnik wykrywa CO2.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Pisze o kompresorze gdyż być może serwis popełnił błąd ???????
Zakładając że remont został wykonany prawidłowo a ponowna weryfikacja niby to potwierdza to należy wyeliminować to co zostało robione i szukać innej przyczyny skoro problem nie ustąpił.
Pozostaje zadać sobie jeszcze pytanie cz urządzenie którym było diagnozowane auto na obecność spalin działało właściwie lub osoba je obsługująca wiedziała co robi.???
Wiadomo właściciel po pokazaniu odczytów w sumie nie miał -argumentu na stwierdzenie że to nie możliwe i zapewne zgodził bo co innego w sumie mógł zrobić pozwolić działać bo zapewniano go że to na pewno to lub szukać innego warsztatu.
Zaufał fachowcom i sprawa się rypła w kieszeni parę setek mniej.
Kolega pytał co może jeszcze być przyczyną zatem napisałem kompresor, krzywa głowica i nie wnikam że czujnik pokazał ze są spaliny skoro wyremontowali a problem pozostał.
Może zatem remontowali nie to co trzeba???Oczywiście gdybanie.
Natomiast fakt jest taki że auto nie jeździ i nie zarabia a koszty poszły.
Tak z ciekawości zapytam cz serwis brał pod uwagę kompresor sprawdził go w jakikolwiek sposób cz wyszedł z założenia że mamy klienta z problemem to pociągniemy go po kasie.Bo w sumie auto ma problem z wywalaniem płynu a wymieniają panewki,pierścienie zapewne przy okazji skoro micha na dole.
A tak reasumując to wynika ze serwis zrobił remont w ciemno nie mając świadomości o faktycznej usterce której fizycznie nie znaleźli, chyba że sypnęli babola przy składaniu.
Mam nadzieje że jak sprawa się wyjaśni i kolega napisze co było przyczyną aby rozwiać wątpliwości.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 61 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: