Witam wszystkich:-).
Mam coraz większy problem z kipowaniem przy wywrotce 3osiowej MAN FE 26-410A z 2001r. Zabudowa Kipper Meiller o wymiarach 4,8m x 2,3m x 0,8m. Potrzeba coraz więcej gazu, aby podnieść pakę, szczególnie przy większym ładunku i częstym kipowaniu kiedy olej się nagrzeje...Olej wymieniam regularnie na HLPD 46, zbiornika ani filtra nie czyściłem nigdy (gdzie tam jest filtr - przy ujściu oleju ze zbornika do pompy - zaznaczony na czerwono???).
Kiedyś podkręcałem już "zawór bezpieczeńtwa" na klucz 13mm - kontra oraz klucz imbusowy 6mm, oznaczony na czerwono na zdjęciu pod spodem. Ostatnio próbowałem jeszcze bardziej wkręcić śrubę na imbusa, ale wkręciłem ją bez większego oporu do końca, rozkręciłem nawet tą część rozdzielacza, ale z zaworem grzybkowym oraz sprężyną na pierwszy rzut oka wszystko w porządku, choć pewnie są już podrobione...
Podejrzewam jeszcze pompę albo rozdzielacz, kolega mi mówił, że te pompy są tłoczkowe i bardzo trwałe i najprawdopodobniej to będzie coś z rozdzielaczem...
Znalazłem firmę "hydroparts.pl", "hydrako.pl", "hydro.com.pl", "hyrobig.pl" i "hydrog.pl" czy ktoś ma jakieś doświadczenia z nimi?
Dzwoniłem do hydroparts.pl i najprawdopodobniej padł już rozdzielacz, potrzebuję zestaw naprawczy rozdzielacza:
oraz zestaw naprawczy zaworu krańcowego:
Poza tym dowiedziałem się, że powinno się zalewać olej HLPD 22 a nie HLPD 46 tak jak ja bo można zniszczyć pompę gdyż nie ma odpowiedniego smarowania więc każdego przestrzegam, nie wiedziałem, że trzeba stosować 22.
Poza tym ostatnio zakupiłem w lokalnym sklepie króćce oraz uszczelnienia przy siłowniku którą łączą rurkę jak na obrazku:
Pojeździłem kilka miesięcy i znowu to samo, zaczęło cieknąć jak na początku. W hydroparts mają takie po ponad 100zł netto/szt., mam nadzieję, że na tych pojeżdzę dłużej. Zabezpieczyłem je nawet od samego początku opakowaniami plastikowymi aby nie leciał na nie piasek i wytrzymały dłużej, ale i tak po kilku miesiącach padły - niska jakość. Czy też macie problemy z tymi króćcami, zabezpieczacie je jakoś żeby tam piach nie leciał?
Co najpierw zrobić? Kupować w ciemno te zestawy naprawcze rozdzielacza i zaworu krańcowego bo pompa rzeczywiście będzie dobra czy lepiej szukać fachowca z manometrem który mi na początku przemierzy jej ciśnienie i zdiagnozuje czy ona jeszcze jest dobra, jakie taka pompa powinna dawać ciśnienie mniej więcej? Czy ktoś się już bawił z taką naprawą wywrotu?
Z pompy po oczysczenie obudowy odczytałem tylko napis MEILLER-KIPPER oraz różne numery wielocyfrowe, podobno ma gdzieś być numer 3cyfrowy pomiędzy korkami, widzę na zdjęciu nawet, że rzeczywiście coś tam jest...
Siłownik od jakiegoś czasu cieknie, ma ktoś namiary na jakąś dobrą firmę zajmującą się regeneracją siłowników? Jestem z łódzkiego, mam blisko firmę w Rąbieniu, ul. Aleksandrowska 13, tam chyba go oddam...
Z góry dziękuję za pomoc.