Witam. problem jak w temacie. Wymieniłem kompresor ( nowa Wabco) bo już był wrak i skatowała mi APM-a, oraz wywalał płyn przez zbiorniczek.
Po wymianie płynu nie wyrzuca , ale nie ma nadmuchu ciepła w kabinie. Wskaźnik temp wskazuje lekko nad połową. Raz na jakiś czas dmuchnie ciepłym, ale przez chwilę. Dzisiaj ciągałem trochę na max i temp na wskaźniku tez nie wzrastała.
Przewód który idzie do nagrzewnicy jest ciepły a powrót zimny. Odkręciłem odpowietrznik na przewodzie i płyn do nagrzewnicy dochodzi, ale: poluzowałem korek od zbiorniczka i przy luźnym korku , zauważyłem że płyn wydobywa się z otworu odpowietrznika pod ciśnieniem. czy to normalne?
Zauważyłem jeszcze przy odkręconym korku zbiorniczka , ze jak zgaszę silnik to przewodem odpowietrzającym przelewa się płyn do zbiorniczka i prze chwilę coś bulgocze.
Miał może ktoś podobny problem? Gdzie szukać i czego? układ chłodzenia , czy może głowica. Będę wdzięczny za wskazówki.
Nie wiem czy to ważne, ale jak zmieniałem płyn w układzie bo był trochę pomieszany z wodą i zabrudzony, to zalałem układ takim płynem do czyszczenia. Auto pochodziło kilka minut, spuściłem wszystko , kilka razy przepłukałem układ wodą i uzupełniłem nowym płynem.
Może źle kombinuję , ale myślę że może coś z tego syfu zostało w układzie i blokuje przepływ przez termostat, albo go przyblokowało , albo może dostało się do nagrzewnicy i ja zatkało. Ma któryś z kolegów jakieś sugestie?
Pozdrawiam
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Od tego płukania masz zapchana nagrzewnicę lub sam zawór od nagrzewnicy.
Jeśli masz możliwość to odłącz przewody od nagrzewnicy i podłącz pod nagrzewnice węża z wodą aby pod ciśnieniem wypłukać zawór i samą nagrzewnicę
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Nagrzewnica przepłukana pod ciśnieniem, termostat sprawdzony jest ok, układ jeszcze raz przepłukany. Ogrzewanie jest , ale na wyższych obrotach, na wolnych dmucha zimnym. Wystarczy zwiększyć obroty do 1000 i dmucha ciepłe. Co tym razem?
Pompa wody?
pozdrawiam.
Sprawdź pasek da sie go założyć tak, że pompa wody kreci sie w drugą stronę
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Sprawdź pasek da sie go założyć tak, że pompa wody kreci sie w drugą stronę
Jak możesz zrób fotę bo mam ten sam problem. Pasek zakładałem sam ale tak jak pisze przedmówca rowki dałem na rowki więc chyba nie da rady się pomylić?
Paska w ogóle nie ruszałem. Pompa wody wymieniana była ok 1,5 roku temu bo dostała luzów i hałasowała. Wtedy był ściągany pasek.Teraz nic nie było ruszane. Problem powstał jak ze zbiorniczka zaczęło wywalać płyn. Przy okazji padł APM. Okazało się że sprężarka. Nie dość że walnęła uszczelka pod głowiczką to jeszcze puszczała olej. Jak opisywałem na początku. Wymieniona sprężarka i od tego momentu zaczęły się jaja z ogrzewaniem. Zastanawiam się nad wymian pompy. Może łopatki popękały i za małe robi ciśnienie. Nie wiem gdzie i co jeszcze mogę zrobić.
Kolega mi mówił że może padły tulejki pod pompo wtryskami i... Słyszał ktoś o takich historiach.
Dodam jeszcze że płynu ani nie ubywa , do oleju tez się nie dostaje , z odmy normalnie, spaliny też.
A przy okazji zaobserwowałem jeszcze jedną rzecz. Ten przewód odpowietrzający który podłączony jest do zbiorniczka, wcześniej widać było jak przelewa się płyn, a teraz się nie przelewa. Jak to ma być?
Pozdrawiam
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Koledze chodzi o górny mały korek na zbiorniczku wyrównawczym. W Dxi jest obieg wymuszony, wiec gdy nie będzie ciśnienia to nie bedzie obiegu i auto by sie grzało. A skoro u Ciebie nie może złapać temperatury to raczej bedzie problem z termostatem.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 6 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę