Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 sty 2016, 14:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 kwie 2015, 16:29
Posty: 17
Samochód: Man Tga

Witam. Mam problem z Manikiem dokładniej błąd ZBR 03300-3 i Alternator Wskazanie Uszkodzenia.
Ładowanie jest 28.7 V po włączeniu świateł dmuchawy spada na 28.6V lub 28.5V.
Po podmianie innego alternatora(sprawny wyjęty z innego sprawnego) zero zmian te same błędy.
Bezpieczniki sprawdzone, przekaźnik K216 sprawdzone.
Czy posiadam ktoś schemat elektryki w jakie kable zaglądać i w jakie wtyczki??
Albo czy ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny??

Man Tga 18.480
2004 rok
Kabina XXL
Dziekuje i pozdrawiam

scania142@o2.pl


Post Wysłano: 23 sty 2016, 16:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Sprawdź kable i wtyczki pod atrapą po stronie kierowcy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Ostatnio zmieniony 23 sty 2016, 17:58 przez MAN, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 23 sty 2016, 17:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sie 2008, 23:32
Posty: 366
Samochód: zielony TGA
Lokalizacja: mazowsze

Przy okazji podpytam. Czy napięcie 27,8-28,3 jest odpowiednie?


Post Wysłano: 23 sty 2016, 17:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Przy okazji podpytam. Czy napięcie 27,8-28,3 jest odpowiednie?
Odpowiednie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 22 lip 2016, 14:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 kwie 2015, 16:29
Posty: 17
Samochód: Man Tga

Hej trochę czasu minęło ale dalej ten sam problem. Więc na pianach 59 000 nie ma napięcia na 59 101 też nie ma napięcia kabel 59 106 był odcięty i zaizolowany a na 59 105 było okolo 14 V na odpalonym silniku. Alternator przekładany i dalej to samo. Orientujesz się kolego jakie nr kable wychodzą z alternatora i czy one ida bezpośrednio do tej skrzynki koło przekładni??


Post Wysłano: 28 lip 2016, 18:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Te kable o których mowa, znajdziesz pod atrapą po stronie kierowcy. Znajdź te numery kabli pod atrapą i sprawdź przejście na przewodach między wtyczką pod atrapą a alternatorem

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 02 sie 2016, 14:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 kwie 2015, 16:29
Posty: 17
Samochód: Man Tga

Hej. Więc tak: 59 000 ma ulamany pin w skrzynce od strony kierowcy, od skrzynki do alternatora jest przejście a od skrzynki do zbr nie ma bo jest pin ulamany, czy da się odkręcić ta cała płytę (z podałami i cała skrzynka elektryczna) żeby dostać się do tego kabelka??
Po włączeniu zapłonu na 59 000 z Zbr wychodzi 20.5V czy to dobrze??

Druga sprawa w tej skrzynce jest kabel odlaczony o nr 59 105 na włączonym zapłonie 25V na włączonym silniku nie ma nic. Sprawdzając przejścia wiem że z Zbr wychodzi ten sam kabelek i w skrzynce od strony kierownicy powinien być podłączony zaraz pod 59 000 tak wskazywało przejście z Zbr u. Podłączyć tam ten pin??
I zauważyłem że nie mam przekaźnika K755 czy to może mieć coś wspólnego??


Post Wysłano: 02 sie 2016, 18:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Wiec tak przewód
59000 alternator zacisk L wtyczka w kabinie pin 4
59105 alternator zacisk S wtyczka w kabinie pin 9
59101 alternator zacisk W wtyczka w kabinie pin 14

ZBR 3300-03 to alternator zacisk W sygnał nie czytelny i tu bym sprawdził przejście miedzy alternatorem a ZBR
Musisz podłączyć przewód 59000, Aby zdemontować ta płytę to jest za dużo roboty, prościej by było dostać się do środka demontując ten plastyk pod kolumną kierownicy.
A najprościej to by było przylutować lub wepchnąć w ten złamany pin cienki kabelek wsadzić wtyczkę na miejsce i podłączyć ten kabelek z drugiej strony wtyczki

Co do tego przekaźnika to musze sprawdzić w innym aucie, ale nie powinno to mieć związku z awarią alternatora, Alternator Ładuje ale ZBR tego nie widzi bo masz ułamany pin

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 sie 2016, 2:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 kwie 2015, 16:29
Posty: 17
Samochód: Man Tga

Dzięki bardzo na dniach to obadam. Coś zaczęło stukać w silniku i obstawiamy wtrysk. Więc najpierw trzeba to obgadać ale na dniach będę działać z alternatorem. Jeszcze raz dzięki.


Post Wysłano: 04 sie 2016, 22:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 kwie 2015, 16:29
Posty: 17
Samochód: Man Tga

Jednak uszczelka między na 5 cylindrzeq. W między czasie mają zrobić te kabelki. I kolego mam jeszcze jedno pytanie jeśli z instalacją dojdę do ładu to jakie powinno być napięcie na kablu 59 000?? Z mojego zbr wychodzi 20,5 V czy to dobrze??


Post Wysłano: 05 sie 2016, 7:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Napięciem na przewodzie 59000 nie przejmuj, to jest przewód od kontrolki ładowania

Powiedz mi w jaki sposób oni sprawdzali silnik że wyszło im że uszczelka jest wydmuchana na piątym cylindrze?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 10 sie 2016, 3:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 kwie 2015, 16:29
Posty: 17
Samochód: Man Tga

Byłem przy rozkrecaniu głowic i po podniesieniu 5 głowicy faktycznie była peknieta. Między 5 a 6.


Post Wysłano: 10 sie 2016, 7:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

A to tacy fachowcy, co na chybił trafił robią silnik
Tylko że do tego silnika jedna uszczelka elringa pod głowicę kosztuje prawie 200 złoty a do takiej np 460 to koszt nie całe 100 złoty
Myślałem że sprawdzali kompresję na cylindrach czy w inny sposób a tu poszli na pałę :lol:
Jak to mówią klient za wszystko zapłaci i będzie zadowolony z roboty :lol:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 10 sie 2016, 16:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 kwie 2015, 16:29
Posty: 17
Samochód: Man Tga

Na 5 i 6 wymienili uszczelki na Victor reinz jakoś tak i głowice splanowane zawory dotarte i nowe śruby.


Post Wysłano: 10 sie 2016, 17:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ja tam nic nie chce mówić ale man nie trawi za bardzo zamienników uszczelek pod głowicę
A oryginał uszczelka to Elring, mam nadzieję że w najbliższym czasie nie będziesz musiał powtarzać roboty.
Tak jak pisałem wcześniej te silniki 480 i 530 mają inne uszczelki niż w innych silnikach D28. W koło uszczelki metalowej dali uszczelkę gumową i w teorii jak wydmucha uszczelkę to kompresja powinna wylatywać pod kolektorem wydechowym a nie między głowicami jak w pozostałych D28

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 07 mar 2019, 19:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lut 2019, 18:27
Posty: 1

Witam odświeżę trochę temat a mianowicie wyskoczył mi błąd zbr 3301-04 znalazłem pod kabiną przerwany kabel 59 000 i teraz jest przejście z alternatora do kabiny ale błąd nie zniknął i tu pytanie czy błąd sam zniknie czy trzeba go skasować? Czy może dalej gdzieś trzeba szukać problemu?
I druga sprawa pod atrapą od strony kierowcy znalazłem luźny/urwany przy wtyczce przewód 59 105. W którym pinie powinien być? Bo nie wygląda jak by się z któregoś pinu urwał


Post Wysłano: 09 mar 2020, 16:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2020, 21:14
Posty: 9
Samochód: Man TGA

Cytuj:
Witam odświeżę trochę temat a mianowicie wyskoczył mi błąd zbr 3301-04 znalazłem pod kabiną przerwany kabel 59 000 i teraz jest przejście z alternatora do kabiny ale błąd nie zniknął i tu pytanie czy błąd sam zniknie czy trzeba go skasować? Czy może dalej gdzieś trzeba szukać problemu?
I druga sprawa pod atrapą od strony kierowcy znalazłem luźny/urwany przy wtyczce przewód 59 105. W którym pinie powinien być? Bo nie wygląda jak by się z któregoś pinu urwał
Mam podobny problem. Też mam urwany ten kabel. 59105


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: