Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 mar 2016, 17:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2016, 17:02
Posty: 12

Witam na wstępie chciałbym serdecznie wszystkich powitać.Jestem Marcin mam 25lat,jestem po kursie KW lecz jak to na kursach człowiek głupszy niż przed.

Chciałbym abyście odpowiedzieli na pytania w punktach co złe napisałem albo co dobrze.Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi ponieważ rozwieje to moje wszystkie wątpliwości.Z góry dziękuję

1.Dzienny czas prowadzenia pojazdu 9h.Dwa razy w tygodniu można zrobić 10h

2.Dzienny okres odpoczynku to 11h lecz trzy razy w tygodniu można skrócić do 9h,ale w następnym tygodniu nalezy wyrównać te godziny

czyli jeśli trzy razy wykorzystałem 9H w tygodniu to w następnym tygodniu muszę np do trzech 11stek dodać po 1h i wyjdzie mi 3 razy po 12h

i odpoczynek skrócony oddany tak? a czy można oddać też w ten sposób,że w następnym tygodniu mam np pauze 11h ale robię 13h? tak by w jednej pauzie

oddać np dwie godziny? czy trzeba pojedyczno w trzy dni?

3.Kierowca może prowadzić pojazd przez 6okresów 24h tzn w ciagu 24h musi wyrobić się z jazdą 9 lub max 10h jak i przerwą 11h lub minimalną 9h tak?

i jeśli w ciagu 24h uda się wyrobić z jazdą i pauzą i czas jeszcze zostanie to w tej samej dobie zacząć mogę kolejny okres jazdy czyli okresów w tygodniu
może wyjsć więcej niż 6

4.Tygodniowy odpoczynek tego nie rozumię trochę.. po 6okresach jazdy mam odebrać 45h tygodniowego odpoczynku..

który można skrócić do 24h lecz ten skrócony odpoczynek trzeba oddać najpózniej pod koniec trzeciego tygodnia..

i hmm tu mam pytania

1a.czy po 6okresach jazdy koniecznie musze te 45h odebrać? a co jeśli czas pozwala mi na zrobienie np 7 okresów jazdy? to wtedy po 7 okresach te 45h odbieram
czy definitywnie po 6okresów?

2a.o co chodzi z tym oddaniem godzin w maksymalnie trzecim tygodniu? tzn z 45h skróciłem odpoczynek do 24h.. tak więc w trzecim tygodniu maksymalnie muszę oddać 21h? czy 45+24?

i ten czas na oddanie to można zrobić w ten sposób,że np w drugim tygodniu po 6okresach jazdy mam 45h.. ido tych 45h np dodaje połowę godzin tych co miałem oddac..

a w trzecim tygodniu już w trzecim okresie odpoczynku 45 wyrównuje resztę czyli do kolejnych 45h dodaje ten ostatek co mi został do oddania tak?

ale czy można też oddawać godziny np robiąc pauzę 11h? to robić nie raz 12h?

aha i czy można co 6 okresów skracać odpoczynek 45h do 24h? ale logiczne jak by skracał co tydzień do 24h to nie mial by kiedy oddać tych godzin..


5.Doba dla załogi dwuosobowej wynosi 30H ok.Minimalny odpoczynek dla dwóch kierowców to 9h.A jak ma się jazda do tego? cy w załodze dwuosobowej obowiązuje to co w załodze jednoosobowej
,że można dwa razy w tygodniu zrobić 10h czy tylko 9h stałe jest?


6.czas prowadzenia pojazdu maksymalny to 4.5h jazdy po czym musi być 45minut przerwy i znów 4.5h i 11pauza lub skrócona

ale czy można zrobić tak,że np jadę 4.5h robię po tym 15minut przerwy i teraz jadę kolejne 4h.. i po 4h zatrzymuję się na 30minut przerwy po czym po tych 30minutach wskakuje mi 11pauzy można tak?

7. ostatnie o co chodzi z tym maksymalnym czasem pracy jazdy 15h? i czy może być to co dzień robione? bo z mojego punktu wychodzi na to,że

jadę 4,5h potem 45minut przerwy kolejne 4.5h+ np przedłuże sobie jazdę o 1h czyli przed 1h robię 45minut przerwy po czym jadę tą jedną godzinę jeszcze to mamy 11h jazdy i 30minut z czego jeszcze
trzeba się rozładować np 3h to wychodzi nam 14h i 30minut dobrze to licze?

pytanie takie czy te 15h maksymalne jazdy z załadunkiem,rozładunkiem można co dzień robić?

ale na logikę nie można bo tygodniowy okres jazdy zamiast 56h by nam wyszedł około 90h.. a przecież te 9h,10h trzeba jechać dziennie.. z czego jedna lub dwie przerwy po 45minut.. no i czas na załadunek..

to wychodzi prawie co dzień po 15h jazd..


prosił bym bardzo o wytłumaczenie tych punktów.

Pozdrawiam Marcin


Post Wysłano: 23 mar 2016, 18:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Tutaj są wszystkie odpowiedzi na Twoje pytania.

http://www.gitd.gov.pl/__data/assets/pd ... nr-561.pdf


Post Wysłano: 23 mar 2016, 18:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2016, 17:02
Posty: 12

Witaj przeczytałem to i faktycznie kilka odpowiedzi się znalazło,ale tego nie znalazłem:

2.Dzienny okres odpoczynku to 11h lecz trzy razy w tygodniu można skrócić do 9h,ale w następnym tygodniu należy wyrównać te godziny.Piszę tylko,że można skrócić do 9godzin trzy razy ale nic nie piszę o oddawaniu.Natomiast tutaj na forum w dziale kwestie prawne jest czas pracy kierowcy i tam napisał ktoś,że trzeba oddać w kolejnym tygodniu to jak to jest?

3. czas nie może przekroczyć 15h..tego nie rozumie,może mi ktoś to wytłumaczyć?

przykład: 4.5h jazdy 45minut przerwy 4.5h jazdy i teraz chce zrobić 10h wiec znów 45minut przerwy i 1h jazdy i mamy 11h i 30minut samej jazdy z odpoczynkami+załadunek i wyjdzie 13,14h ok tylko,że w tygodniu można zrobić max 56h a ładować się trzeba chyba co dzień? to człowiek wykorzystał by te 56h jazdy w 3 i pół dnia i co dalej robić? wtedy bierze się 45tkę? która można do 24h skrócić i w drogę? bo mimo,ze 6 okresów nie minęło ale minęły np 3 i pół lecz czas został 56godzin wykorzystany


to akurat znalazłem:

4.Tygodniowy odpoczynek akurat znalazłem,że można skrócić raz na dwa tygodnie z 45h do maksymalnie 24h lecz różnicę np 21h trzeba oddać najpóźniej w trzecim tygodniu i musi być oddane jednorazowo,czyli pierwszy tydzień skrócony odpoczynek do 24h to w drugim tygodniu gdzie mam pauzę 45 doliczam te 21h lub mogę te 21h doliczyć do dziennego odpoczynku np 11+21
i musi być oddany on w okresie gdzie nie ma skróconego odpoczynku.

5. Doba dla załogi dwuosobowej wynosi 30godzin.Czas prowadzenia pojazdu to 9h i może być dwa razy w ciągu tygodnia do 10h przedłużony a odpoczynek minimalny to 9h.

+ te pytania o zwykły czas


Post Wysłano: 23 mar 2016, 20:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sty 2011, 15:10
Posty: 878
GG: 5839699
Samochód: od wroga
Lokalizacja: Polkowice

Tylko nie mów matole,że za KW ja Ci zapłaciłem?
Pytasz o podstawy. Po co chodziłeś na kurs po to żeby się nauczyć czy żeby zdać egzamin.
Jesteś kolejnym gamoniem w tym miesiącu pytającym o podstawy w tej branży.

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

_________________
/IRC
łeb w dół i trzeba zapierd*lać!


Post Wysłano: 23 mar 2016, 20:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2016, 17:02
Posty: 12

Cytuj:
Tylko nie mów matole,że za KW ja Ci zapłaciłem?
Pytasz o podstawy. Po co chodziłeś na kurs po to żeby się nauczyć czy żeby zdać egzamin.
Jesteś kolejnym gamoniem w tym miesiącu pytającym o podstawy w tej branży.

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka
Ty się matole nie wypowiadaj jak nie masz nic sensownego do powiedzenia.Czas pracy kierowcy nie jest łatwy do zrozumienia a Ci idioci co prowadzą wykłady tak tłumaczą,że człowiek głupszy jest niż był!


Dla tego ponawiam pytanie.A Ty sie już nie udzielaj!.


Post Wysłano: 23 mar 2016, 20:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

http://ec.europa.eu/transport/modes/roa ... ext_pl.pdf
Tutaj masz wyjaśnienie do 561/2006, jak przeczytasz i nie zrozumiesz to czytaj do skutku.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 23 mar 2016, 20:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Czas pracy kierowcy nie jest łatwy do zrozumienia a Ci idioci co prowadzą wykłady tak tłumaczą,że człowiek głupszy jest niż był!
Hmmm dziwne paradoksy w Twoim poście występują...

Coś jest dla Ciebie trudne, ale uczą tego idioci i przez to jestes jeszcze głupszy....
Popraw mnie jeżeli źle zrozumiałem :)

PS: Dlatego piszemy łącznie. To tak na marginesie :)


Post Wysłano: 23 mar 2016, 20:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2016, 17:02
Posty: 12

Cytuj:
Cytuj:
Czas pracy kierowcy nie jest łatwy do zrozumienia a Ci idioci co prowadzą wykłady tak tłumaczą,że człowiek głupszy jest niż był!
Hmmm dziwne paradoksy w Twoim poście występują...

Coś jest dla Ciebie trudne, ale uczą tego idioci i przez to jestes jeszcze głupszy....
Popraw mnie jeżeli źle zrozumiałem :)

PS: Dlatego piszemy łącznie. To tak na marginesie :)
chodzi o to,że tak tłumacza,że nikt w grupie nie rozumie tego


Post Wysłano: 23 mar 2016, 20:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

2. Odpoczynek dobowy możesz skrócić 3 razy do 9h i nie musisz nic oddawać.
3. 24h (doba) - 9h (pauza) = 15h
4. Skoro oddajesz, to wiadomo, że nie do pauzy tygodniowej skróconej.
5. Tak


Post Wysłano: 23 mar 2016, 20:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

to jeszcze trochę zamieszam.
tak ogólnie to pytasz o czas pracy kierowcy czy czas prowadzenia pojazdu bo to są dwie różne sprawy.

jak czegoś nie rozumiem to czytam do skutku, aż słowo pisane będzie przez moją makówkę własciwie zrozumiane.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 23 mar 2016, 20:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2016, 17:02
Posty: 12

Cytuj:
2. Odpoczynek dobowy możesz skrócić 3 razy do 9h i nie musisz nic oddawać.
3. 24h (doba) - 9h (pauza) = 15h
4. Skoro oddajesz, to wiadomo, że nie do pauzy tygodniowej skróconej.
5. Tak
dzięki wielkie

nie kumałem tego punktu nr 3

ale teraz jasne 24h ma doba jeśli zrobię 9h pauzy to mam wyrobić się w 15h z jazdą z odpoczynkami 45min+załadunek rozładunek

zaś jak w ciągu 24h robię pauzę 11stkę to mam 13h na jazdę z przerwami+załadunek,rozładunek :P

dla tego wypada pauzę mieć zaplanową z góry ile będzie,żeby wiedzieć ile można jechać,bo odwrotnie można się przeliczyć

Dzięki kolego :)


Post Wysłano: 23 mar 2016, 21:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

Cytuj:
aż słowo pisane będzie przez moją makówkę własciwie zrozumiane.
Mamy trochę ciekawe czasy. Wszechobecny natłok informacji jak i prostota w dostępnie do nich sprawa, że ludzie robią się leniwi a ich mózgi już tak nie przyswajają suchej książkowej wiedzy.
Teraz się klika, lajkuje, googluje, pstryka fotki...
O ile mi wiadomo, to przepisy nie zmieniły się jakoś znacząco od wielu lat, ale pytających o podstawy cały czas przybywa.
Ale jak już napisałem gdzieś to wcześniej - ja się z tego tylko cieszę. Mogę spać spokojnie i nie bać się, że jakiś młody i gniewny mnie wygryzie z zawodu z takim przyswajaniem wiedzy.


Post Wysłano: 23 mar 2016, 21:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lip 2012, 7:40
Posty: 183

Cytuj:
2.Dzienny okres odpoczynku to 11h lecz trzy razy w tygodniu można skrócić do 9h,ale w następnym tygodniu nalezy wyrównać te godziny
Kierowca może mieć najwyżej trzy skrócone dzienne okresy odpoczynku pomiędzy dwoma
tygodniowymi okresami odpoczynku.


Post Wysłano: 23 mar 2016, 21:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2015, 17:09
Posty: 77
Samochód: bmw

Cytuj:
Cytuj:
2.Dzienny okres odpoczynku to 11h lecz trzy razy w tygodniu można skrócić do 9h,ale w następnym tygodniu nalezy wyrównać te godziny
Kierowca może mieć najwyżej trzy skrócone dzienne okresy odpoczynku pomiędzy dwoma
tygodniowymi okresami odpoczynku.

ps wtrące 3 grosze


no ale co tydzień można skrócić odpoczynek 3 razy w ciągu tygodnia z 11 do 9h

_________________
B-3x 2011
C-1x 2013
C+E 1x 2016
KW 1x 2016
KK 2016
Wózki jezdniowe 1x 2015


Post Wysłano: 23 mar 2016, 21:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lip 2012, 7:40
Posty: 183

Cytuj:
no ale co tydzień można skrócić odpoczynek 3 razy w ciągu tygodnia z 11 do 9h
Kolega Bibor80 wkleił link do WE/561/2006 doczytaj proszę.


Post Wysłano: 23 mar 2016, 21:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
aż słowo pisane będzie przez moją makówkę własciwie zrozumiane.
Mamy trochę ciekawe czasy. Wszechobecny natłok informacji jak i prostota w dostępnie do nich sprawa, że ludzie robią się leniwi a ich mózgi już tak nie przyswajają suchej książkowej wiedzy.
Teraz się klika, lajkuje, googluje, pstryka fotki...
O ile mi wiadomo, to przepisy nie zmieniły się jakoś znacząco od wielu lat, ale pytających o podstawy cały czas przybywa.
Ale jak już napisałem gdzieś to wcześniej - ja się z tego tylko cieszę. Mogę spać spokojnie i nie bać się, że jakiś młody i gniewny mnie wygryzie z zawodu z takim przyswajaniem wiedzy.
napisze tu kolejny raz:
łatwiej sie zapytać niż samemu nabrać (poprzez wilokrotne czytanie) odpowiedniej wiedzy.
kiedyś nie było internetu i ludzie wcale nie byli głupsi i ich chęć pozyskiwania wiedzy była dużo większa niż dziś.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 24 mar 2016, 20:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Ciekawe jest to że na tych wszystkich kursach tłuką do głowy 4,5przerwa 45 i znowu 4,5.a co jak jest 2 godziny jazdy ,czekanie załadunnek 4 godziny .nikt o czasie pracy nie jazdy za bardzo nie mówi.większość młodych gniewnych robi dziwne spojrzenie :shock: :shock: jak na 6 godzinę w pracy stajemy. :/


Post Wysłano: 24 mar 2016, 21:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2016, 17:02
Posty: 12

Panowie mam pytanie bo nie mogę tego nigdzie doczytać

1.
pierwszy tydzień 6 okresów jazdy i pauza 45h którą można skrócić do 24h

i teraz mam 3 tygodnie na oddanie tego pytanie czy te 3 tygodnie liczę od tego co skróciłem czyli:

x-tydzień skrócony i teraz mam normalne 3 tygodnie na oddanie tak?

czy to jest razem? tzn ten tydzień skrócony+2tyg mi tylko zostają tak,ze łącznie wszystkiego 3tyg wychodzi?

2.Czy jeśli skrócę odpoczynek z 45h do np 30h to i tak zostaje zaliczone mi 24h i 21h muszę oddac? czy oddaje tylko tyle ile skróciłem? np skróciłem 15h to oddaje 15h w trzecim tygodniu?

i czy godziny muszą być oddane w trzecim tygodniu? czy mogą DO trzeciego tygodnia być oddane? np pierwszy tydzień skrócony do 24h ale drugi ma być 45 i czy do drugiego już mogę różnicę dodać? czy muszę czekać do trzeciego tygodnia(prócz tego skróconego)

Proszę o odpowiedzi tylko na te 2 pytania


Post Wysłano: 24 mar 2016, 21:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Cytuj:
Panowie mam pytanie bo nie mogę tego nigdzie doczytać

1.
pierwszy tydzień 6 okresów jazdy i pauza 45h którą można skrócić do 24h

i teraz mam 3 tygodnie na oddanie tego pytanie czy te 3 tygodnie liczę od tego co skróciłem czyli:

x-tydzień skrócony i teraz mam normalne 3 tygodnie na oddanie tak?

czy to jest razem? tzn ten tydzień skrócony+2tyg mi tylko zostają tak,ze łącznie wszystkiego 3tyg wychodzi?

2.Czy jeśli skrócę odpoczynek z 45h do np 30h to i tak zostaje zaliczone mi 24h i 21h muszę oddac? czy oddaje tylko tyle ile skróciłem? np skróciłem 15h to oddaje 15h w trzecim tygodniu?

i czy godziny muszą być oddane w trzecim tygodniu? czy mogą DO trzeciego tygodnia być oddane? np pierwszy tydzień skrócony do 24h ale drugi ma być 45 i czy do drugiego już mogę różnicę dodać? czy muszę czekać do trzeciego tygodnia(prócz tego skróconego)

Proszę o odpowiedzi tylko na te 2 pytania


:shock: :shock: chodziłeś na kw?

Jeśli zaczałeś 1.03.np.to 6 okresów kończy się 6.03.a oddać masz do trzeciego czyli 18.03.kapujemy.w zależności jaki charakter będzie miała twoja praca tak musisz sobie układać kiedy oddajesz.ja naprzykład oddaję co drugi.czyli jeden weeekend 45 a drugi 24.oczywiście możesz oddać w trzecim ale musisz pamiętać że nie możesz przekroczyć 90 godzin jazdy w ciągu dwóch tygodni.np w okresie od 1.03-do 14.03.rozumiemy.


co do 2 pytania to jak ustawie 45 i 24.znam przypadek nadgorliwego szefa i podatnego na sugestie kierowce gdzie po weekendzie potrafił ruszyć po 44godzinach i 55minutach. :mrgreen: i niestety nie zostało to zaliczone jak 45 tylko 24.w razie czego pisz bo lepiej 2 razy spytać niż raz zapłacić.


Post Wysłano: 24 mar 2016, 21:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2016, 17:02
Posty: 12

ahaa czyli jednak nie ma tak,że 6okresów robię 24h i mam 3 tygodnie prócz tego na oddanie tylko te 3 tygodnie jest razem z tym tygodniem gdzie te 6 okresów..czyli prócz tego tygodnia co skróciłem 45h do 24h zostają mi dwa tygodnie tak?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 74 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: