Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 lip 2016, 18:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 paź 2011, 20:57
Posty: 366
Samochód: Czerwona Paryżanka 460Dxi
Lokalizacja: Skierniewice

Witam, polecacie Hidy do ciężarówki?, w Premium DXI światła są słabe, myślałem nad tym by włożyć żarniki h7 zamiast żarówek, co o tym myślicie?.

_________________
" Home is where the heart is "


Post Wysłano: 07 lip 2016, 19:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Zregenerować. Był taki temat o regeneracji, wypowiadałem się w nim, pokazywałem efekty regeneracji. Koszt 320 zł, lampy świecą jak nowe. Jak masz odbłyśnik wypalony to nie pomoże zwiększenie intensywności źródła światła, a jeśli już to niewiele. No i tutaj jest taki sobie temat legalności, bo co najmniej spryskiwacze potrzebujesz, a nie wiem jeszcze jak z systemem poziomowania.


Post Wysłano: 07 lip 2016, 19:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Poziomowania tiry na poduszkach nie potrzebują, spryskiwaczy już tak. Jechałem dwa kółka dxi na zenonie bez regeneracji lamp i była tragedia, ale idzie to zrobić dobrze.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 07 lip 2016, 22:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 paź 2011, 20:57
Posty: 366
Samochód: Czerwona Paryżanka 460Dxi
Lokalizacja: Skierniewice

Dobra, lampy mam nowe, czyszczenie szkła również swoja drogą zrobię w fajny sposób. Teraz sama opinia czy polecacie?:).

_________________
" Home is where the heart is "


Post Wysłano: 07 lip 2016, 22:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
Poziomowania tiry na poduszkach nie potrzebują, spryskiwaczy już tak. Jechałem dwa kółka dxi na zenonie bez regeneracji lamp i była tragedia, ale idzie to zrobić dobrze.
No właśnie temat mnie mocno interesował, ale nigdzie nie znalazłem informacji czy wystarczy tylko tył na poduszce, czy musi być również przód. Nawet szczerze mówiąc nie znalazłem podstawy prawnej dla informacji o braku wymagania poziomowania przy zawieszeniu pneumatycznym - żeby zweryfikować czy to prawda.


Post Wysłano: 07 lip 2016, 23:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 paź 2011, 20:57
Posty: 366
Samochód: Czerwona Paryżanka 460Dxi
Lokalizacja: Skierniewice

I na marginesie, w premium DXI jest h7 czy h1 ;p?

_________________
" Home is where the heart is "


Post Wysłano: 07 lip 2016, 23:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1072
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Cytuj:
Cytuj:
Poziomowania tiry na poduszkach nie potrzebują, spryskiwaczy już tak. Jechałem dwa kółka dxi na zenonie bez regeneracji lamp i była tragedia, ale idzie to zrobić dobrze.
No właśnie temat mnie mocno interesował, ale nigdzie nie znalazłem informacji czy wystarczy tylko tył na poduszce, czy musi być również przód. Nawet szczerze mówiąc nie znalazłem podstawy prawnej dla informacji o braku wymagania poziomowania przy zawieszeniu pneumatycznym - żeby zweryfikować czy to prawda.
Jak do osobówki naładujesz do bagażnika cementu to byś świecił w niebo - dlatego układ poziomowania.
W ciężarowym, przy tyle na poduszce niezależnie od załadowanego ciężaru, poziom jazdy jest zawsze taki sam.


Post Wysłano: 07 lip 2016, 23:13
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3589
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Zregeneruj odbłyśnik, a nie wkładaj chiński szit, jak będziesz miał "nowe" CB skala zakłoceń pod maxa....

Problemy trzeba naprawiać, a nie wiązać trytytką :D

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 07 lip 2016, 23:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 paź 2011, 20:57
Posty: 366
Samochód: Czerwona Paryżanka 460Dxi
Lokalizacja: Skierniewice

Cytuj:
Zregeneruj odbłyśnik, a nie wkładaj chiński szit, jak będziesz miał "nowe" CB skala zakłoceń pod maxa....

Problemy trzeba naprawiać, a nie wiązać trytytką :D

Mam nowe.

Poprostu chiałem zapytać czy ktoś na tym śmiga i jak to wygląda. Trasy wsumie tylko nocką.

_________________
" Home is where the heart is "


Post Wysłano: 07 lip 2016, 23:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Ja miałem ori zenon i bylo spoko. Sprawdź na kloszach czy masz homologację na zenony i szukaj ori przetwornic i wtedy kombinuj


Post Wysłano: 07 lip 2016, 23:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
I na marginesie, w premium DXI jest h7 czy h1 ;p?
H7.
Cytuj:
Jak do osobówki naładujesz do bagażnika cementu to byś świecił w niebo - dlatego układ poziomowania.
W ciężarowym, przy tyle na poduszce niezależnie od załadowanego ciężaru, poziom jazdy jest zawsze taki sam.
To się zgadza. Ale oglądałem oryginalną lampę i z tyłu, w miejscu regulacji wysokości w zwykłej lampie, w xenonie jest dodatkowy element miejscem na wtyczkę, przypominający układ sterowania wysokością soczewki, o taki jak tutaj (ten niebieski):
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/ ... N/$_57.JPG
http://www.ebay.co.uk/itm/Renault-Premi ... OSwNSxU2NW~
Lampa nie xenon:
http://4.allegroimg.pl/original/19/63/0 ... 03853364_1
Zakładam więc, że nie bez powodu.

Zamiast oddawać do regeneracji, można też teoretycznie wymienić samemu odbłyśniki:
http://allegro.pl/renault-premium-xenon ... 57269.html
http://allegro.pl/renault-premium-xenon ... 19340.html
i wymienić tak jak na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=n36ui86V9JY

Lampy oryginalnie mają też nabitą homologację pod xenon i pod halogen(na górze lampy, na naklejce jest co innego, na kloszu co innego), więc ewentualnie zostaje do rozwiązania sprawa spryskiwaczy - miejsca montażu są gotowe w zderzaku, trzeba zrobić dziury w narożnikach i zamontować. Przy podłączaniu sugerowałbym się robotą sebotruckera, on chyba brał sygnał z oryginalnej instalacji do spryskiwaczy szyby, wstawiał przekaźnik czasowy i po 3s przytrzymania dźwigni do spryskiwacza szyby, uruchamiały się spryskiwacze lamp.
Takie same przetwornice są w XFach, więc łatwo dopaść (podobno bardzo trwałe) i miejsce ich montażu jest na spodzie lampy - ta wnęka pod dojściem do żarówki od długich.

No i nawiasem mówiąc - polecam jazdę w dzień na przeciwmgłowych. Wiem, że to nielegalne, nikogo nie namawiam, ale soczewki mijania i przeciwmgłowe są obok siebie, widoczność światła dla innych użytkowników jest podobna, a szkoda wypalać soczewkę od mijania, zwłaszcza, że to delikatne.


Post Wysłano: 08 lip 2016, 8:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2010, 11:59
Posty: 395
GG: 2244591
Samochód: MB Atego
Lokalizacja: Kluczbork OKL

Ja rok czasu jeździłem na chińskim HID'zie wszystko jest ładnie pięknie dopóki nie trzeba jechać nocą w deszcz bo wtedy zupełnie drogi nie widać, ja swoje wywaliłem przed okresem zimowym i po zimie już nie miałem takiego zapału żeby je zakładać

_________________
http://www.lechmot.pl
1.Twój problem nasze pieniądze.
2.Zawsze PIERWSI przy Tobie!.
3.Marudź ile chcesz a płać ile się należy!.


Post Wysłano: 08 lip 2016, 14:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Poziomowania tiry na poduszkach nie potrzebują, spryskiwaczy już tak.
A po co jak w oryginale mają ksenon to takowe jest ??

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 08 lip 2016, 16:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 paź 2011, 20:57
Posty: 366
Samochód: Czerwona Paryżanka 460Dxi
Lokalizacja: Skierniewice

No właśnie:D, dlatego pytam bo przyjdzie mi na wahadle śmigać nocą non stop to [wycenzurowano] dostanę.

_________________
" Home is where the heart is "


Post Wysłano: 20 lip 2016, 16:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lip 2016, 15:27
Posty: 2
Lokalizacja: Poznań

Też mnie HIDy kusiły, ale ostatecznie podarowałem sobie ten temat i dokonałem nieco bardziej konwencjonalnej przeróbki, przywołanej już wcześniej: regeneracja odbłyśników + nowe żarówy :) Jestem zadowolony z efektów.


Post Wysłano: 09 sie 2016, 10:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Praktyka zweryfikowana z teorią. Wczoraj całą noc męczyłem się w 11 letnim E60 z oryginalnymi ksenonami.
Cóż, jakość światła na poziomie żarówek H4, tylko bielsze. Wygląda na to, że facet regenerujący lampy miał rację, że przy tak małych odbłyśnikach za soczewkami, delikatne zużycie odbłyśnika powoduje drastyczny spadek jakości oświetlenia. Zwiększanie natężenia światła przy zniszczonych odbłyśnikach może tylko nieznacznie poprawić jakość oświetlenia. Jak sam się mogłem przekonać, nawet lampy oryginalnie ksenonowe wymagają po latach regeneracji. Taka przypadłość lamp z soczewkami.
A zamiast wsadzać HIDy, taniej i lepiej jest zregenerować lampy.


Post Wysłano: 09 sie 2016, 11:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

:!: Ja robilem regeneracje xenona w Omedze.
Przed regeneracja w nocy bylo duuuuzo mniej swiatla jak na H7 w Stralisie.
Po zrobieniu odblysnikow i umyciu soczewki co bardzo wazne bylem w szoku po pierwszej jezdzie noca...
Swiatla jest wiecej i wszedzie rowy w lasach oswietlone itp...
Jesli jest wypalony odblysnik a mam takie w drugiej Omedze przed autem jest ciemno, a troche wiecej swiatla jest na granicy swiatlocienia. Wystarczy podjechac do sciany po ciemku i widac czy od samego dolu jest swiatlo jednostajne do granicy swiecenia.
Soczewke widac przez szklo (najlepiej sprawdzic na wlaczonych lampach) jesli jest swiecaca jak nowa kula szklana jest ok, jesli jest taka matowa jest mega brudna i to tez zatrzymuje duzo swiatla.
To nie sa jakies drogie rzeczy z wszystkim niecale 200 dalem.
W Stralisie tez myslalem o xenku zanim sie takie lampy pojawily w Hi-Way'u ale wstawienie czegokolwiek innego do srodka wiaze sie z problemami jak ktos kumaty bedzie kontrolowal, nie mowiac o wypadku. Jakby odpukac trafic na bum z kims kumatym powie ze oslepily go te feflekrory...a tam lipa przerobki brak homologacji pojazd niesprawny i mozemy byc sprawcami....no moze sie zabardzo rozbujalem ale teoretycznie mozliwe.
Jak juz napisano wczesniej odblysnik za soczewka jest maly i w dodatku malo chlodzony dlatego sie wypala na czarno i nic nie widac noca, mimo ze lampa moze wydawac sie z zewnatrz ok...

Uwierzcie ja to przerabialem, polecam regeneracje, to da duuuzo wiecej niz wstawienie najmocniejszego hida w wypalony odblysnik....


Post Wysłano: 09 sie 2016, 15:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Dokładnie to opisałem jak zregenerowałem lampy w Premiumce. A też myślałem nad włożeniem zenona.
viewtopic.php?p=629122#p629122


Post Wysłano: 30 gru 2016, 18:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Sory za odkop ale chciałbym podzielić się spostrzeżeniami na temat dołożonego xenona w TGX.
Lampy działają już 2.5 roku. Oczywiście są to oryginalne lampy z oryginalnymi przetwornicami. Kupiłem je oddzielnie obydwie z roku 2008. Prawa niestety miała już słaby odbłyśnik więc wysłałem do regeneracji, owa regeneracja 30 zł. Tak w TGX nie ma soczewek tylko odbłyśnik taki jak w zwykłej lampie tylko ma jeszcze przetłoczenie taką pręgę która robi granicę światłocienia. Lewa lampa praktycznie jak nowa. Żarników nie wymieniałem oryginalnie były Osram xenarc 4300k. Światło jakie emitują jest bardzo zbliżone do normalniej żarówki h7 tylko jest bardziej białe. Różnica jest ogromna świeci nie tylko do przodu ale też równo na boki. Wyregulowali mi to na stacji obsługi i nie miałem nigdy przypadku bym kogoś oślepił dodam tylko że nie mam samo poziomowania. Samo poziomowanie jest też obowiązkowe w ciężarówkach, zwolnione są tylko auta które mają zawieszenie w całości na poduszkach czyli przód i tył. Miałem kilka kontroli ITD zazwyczaj nawet nie zauważyli że to xenon. Ale trafił się jeden inspektorek który przyglądał się lampie po czym kazał włączyć spryskiwacze spryskiwacze psiukły a krokodyl poszedł dalej szukać :mrgreen: Hidów nie polecam bo trzeba przerabiać lampę są też przypadki że nie ma gdzie przetwornice wsadzić. A i same przetwornica nie wszystkie ale te tańsze sieją tak po cb radiu że nic nie można się dowiedzieć. O jakości tych żarników nie chcę nawet rozmawiać mam kolegę który wymieniał co miesiąc w końcu to wywalił.

_________________
MAN


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: