Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 wrz 2016, 10:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Odchodząc od tematu, te cztery miliony kilometrów to ty chyba z sufitu wziąłeś a nie z komputera
Bo w innym przypadku to te auto by musiało robić minimum 250 tyś kilometrów rocznie
Według tego co opisujesz to wskazuje na uszczelkę pod głowicą jak się dostał olej do płynu i odwrotnie
Lub też uszczelkę z powodu przegrzania silnika a pierwotna usterka silnika to padła uszczelka na przedniej obudowie silnika i tamtędy przedostaje się płyn do oleju co powoduje jego rozrzadzenie oleju co się kończy zatarciem silnika
Bolączką mana jest to jeśli zacznie wywalac jakie kolwiek komunikaty na wyświetlaczu, to w tym momencie nigdy się nie zaswieci komunikat o niskim poziomie płynu chłodzącego.
To jedynie może Cię usprawiedliwiać w tym konkretnym przypadku że nie mogłeś wiedzieć o niskim poziomie płynu chłodzącego
Jedynie co mogłeś sprawdzać to manualnie poziom płynu chłodzącego czy oleju w silniku

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 wrz 2016, 12:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Jak psze MAN, ten Man w najleszym razie robi drugą banię. Nie relane jest te 4 melony.

Nie zmienia to faktu, że się popsuł.


Tak jak pisze Cyryl, nie irytowało Cię że ciągle coś piszczy świeci? Czemu jeździłeś w firmie dziad? Ja jeśli pracował bym u kogoś, to wymagał bym jako takiej kasy, terminowości, i sprzętu nadającego się do jazdy.
Z moich doświadczeń wynika, że jest sporo kierowców, którzy jeżdżą do końca, aż się rozleci, odpadnie, wóz stanie. Nie przeszkadzają kontrolki, komunikaty, brzęczyk. Jak odpalił, i puściły hamulce to ogień.
Nie wiem czym się ci ludzie kierują. Boją się powiedzieć staremu że coś się popsuło? Wg mnie to zwykłe niechluje, jadę i mam gdzieś.
A czasem kończy się jak w tym przypadku, że być może zajeździłeś tego grota, a teraz dorabiasz historię o 4 milionach przebiegu itp.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 03 wrz 2016, 14:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
Koleżka wygrał sprawę z portem lotniczym, także u Janusza to nie było.
Ojj, nie doceniasz chyba Januszy...ja z moim byłym pracodawcą Januszem sprawę przegrałem...
Cytuj:
Boją się powiedzieć staremu że coś się popsuło? Wg mnie to zwykłe niechluje, jadę i mam gdzieś.
A mało to jest przypadków, że szef mówi że zmieni opony/ naprawi ale trzeba jeszcze jedno kółko zrobić? Albo, że "jak zjedziesz na następny weekend to się wymieni i nagle dziwnym trafem się okazuje że akurat nie ma ładunku w stronę bazy? Po za tym zobacz jak wygląda większość zestawów na kraju...strach na nie popatrzeć, a co dopiero wsiąść i jechać..., ale widać że hardcor'ów i masochistów nie brakuje...


Post Wysłano: 03 wrz 2016, 14:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Ty, Stachu, on jezdzil w firmie wielobranżowej starym Manem. Nie sadze żeby, nim ćwiczył przeżuty po kilka tygodni. A wiec byl codziennie bazu, i codziennie rano wyjeżdżał z baaaazuu ze swiecacym pulpitem na czerwono, i piszczacym brzeczykiem. I to nie dzien, czy dwa. Pewnie przez miesiace, jak nie lata...

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 03 wrz 2016, 21:31
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1936
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Jak na moje oko koleś sie wj3bal w szambo i nawet palcami dna nie dotyka. Kontrolki sie świeciły? Wszystko piszczało? To po co do takiego szrota wsiadał. Po samym odczytaniu tej historii widać ze jeździł u jakiegoś druciorza i godził sie na to a "janusz" cwany i zwąchał ze trafił na jelenia i teraz modlić sie żeby nie zrobil z Ciebie sponsora na remont. Niestety jeszcze dzisiaj takie rzeczy sie zdarzaja


Wysłane z Noki 3310

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 03 wrz 2016, 23:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 19:31
Posty: 891
GG: 1

Cytuj:
Cytuj:
Tylko problem jest w tym ze w tym aucie piszczy i świeci wszystko od x czasu i kazano mi tak z tym jeździć..
Mogli Ci też kazać rozjechać losowo 20 ludzi. Albo mogli Ci kazać jeździć nago.
Źle, że mimo tego co podpowiadał Ci rozsądek godziłeś się na tą patologię.
Karol, o jakim rozsądku mówimy? Prawie nowa Renówka T z Krone z '12 roku. Płyny ustrojowe w normie, a wystarczy na nierównym stanąć i już drze się o olej, na postoju przedmucham kabinę to potem spadek ciśnienia. Pewnie w Dafie jest podobnie. Więc nie daj Boże jakaś stłuczka wezmą dane z komputera i wyjdzie sprzęt niesprawny....???


Post Wysłano: 04 wrz 2016, 1:00
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4180
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Moim zdaniem. Podziwiam cię, że mimo dyskoteki na wyświetlaczu, świadomym istnieniu usterki, nie dałeś ultimatum swojemu pracodawcy, że jeśli sprzęt nie zostanie doprowadzony do stanu używalności, ty nie podejmiesz się kolejnego wyjazdu. Krótko mówiąc, jeśli godziłeś się na powiedzenia swojego szefa, że te kółko i zrobimy a sytuacja ta trwała tygodniami to sam nad sobą bat kręciłeś, aż w końcu się ukręcił. Dla mnie ogromnym dyskomfortem byłaby jada pojazdem, który piszczy, brzęczy a na dyskotece mruga niczym na panelu u DJa. Jeśli mam pracować potrzebuję sprawnych narzędzi do pracy a takowym jest pojazd, którym się poruszam. Nie chcę cię kolego oceniać ale niektórzy ignorują symptomy usterki a potem płaczą, bo szef ich za coś obwinia czy próbuje zwalić koszty naprawy na pracownika ze względu na świadome uszkodzenie środka transportu.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 04 wrz 2016, 2:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2008, 12:59
Posty: 595
Samochód: VOLVO FH500 EEV

Cytuj:
Bolączką mana jest to jeśli zacznie wywalac jakie kolwiek komunikaty na wyświetlaczu, to w tym momencie nigdy się nie zaswieci komunikat o niskim poziomie płynu chłodzącego.
Kornel, masz rację że od płynu chłodniczego się nie zaświeci komunikat jak ma masę błędów, ale o wysokiej temperaturze płynu chłodniczego + czerwony wykrzyknik i "silniczek" (check engine - te z czerwonym zawsze wywalają "na przód") + kontrolka od płynu + komunikat że "Temp. wody chłodz. za wysoka" + buczek i STOP, już tak.
Nie wierzę w to, aby autor jechał z taką temperaturą przez blisko 100 km - w pierwszym wypuście F2000 (1995 rok), potrafił EDC zgasić silnik po przejechaniu 15 -20 km (generalnie sam układ chłodniczy MAN'a jest tak skonstruowany, że można jechać z wysoką temperaturą silnika do najbliższego parkingu), mając temperaturę 120*C (czyli czerwone pole) na zegarze. Przy TGA (sądząc po wcześniejszych postach), elektronika MUSIAŁABY wyłączyć silnik a wcześniej, musiałby mieć "istną dyskotekę" - taką, jak pisałem powyżej.


Post Wysłano: 04 wrz 2016, 5:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Zapomniałem dopisać że chodzi o komunikat na czerwono to tych na żółto wtedy nie wyświetla.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 wrz 2016, 7:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2014, 9:00
Posty: 1154
Samochód: Scania R410
Lokalizacja: Będzin

Pierwsza myśl po przeczytaniu nazwy tematu 'oho znowu poszkodowany przez dyzmę z sosnowca'. Walcz,walcz i nie daj się bo dziadów trzepa tępić.Wypychają w trasy auta trumny a później pretensje do kierowcy że to czy tamto

_________________
"Ja to jestem tradycjonalista,wolałbym rzepa zapiąć niż jakieś promy wbijać' -Król Dystrybucji 2019


Post Wysłano: 04 wrz 2016, 11:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:09
Posty: 1137
GG: 0
Samochód: brak
Lokalizacja: KWI

Przeczytałem cały ten temat i dochodzę do jednego wniosku, brak znajomości mechaniki (obsługi pojazdu- ignorowanie komunikatów na żółto i czerwono) w pracy jako kierowca może być kosztowne. Jednak brak wykonywania OC (obsługa codzienna) pojazdu spowodowało problemy. Nie będę Ciebie Kolego osądzał bo nie od tego jestem, ale na ten problem zapracowałeś sobie sam pracując na nie sprawnym sprzęcie. Co do Twojego pytania co masz dalej zrobić :?: Doradzam zgłosić się do PIP, Radcy Prawnego tam zasięgnąć wiedzy co dalej. Bo według Ciebie to zwolnienie jest bezpodstawne i w ten sposób bronić się przed kolejną sprawą, czyli obciążeniem Ciebie kosztem naprawy pojazdu.
ps. Opis sytuacji jest według mnie trochę dziwny. Szef kazał Ci jeździć ze świecącą tablicą (przez rok ok to rozumiem) i po naprawie w ASO nie zostały wykasowane błędy z komputera, bo dalej świeciła się tablica :?: Co do przebiegu 4 mln. km to trochę przesadziłeś.

_________________
Bo życie człowieka to ciągła droga. Wilk 09 8) .


Post Wysłano: 04 wrz 2016, 17:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Wina leży po obydwu stronach moim zdaniem.rok czasu jezdzić z palącymi lampkami , przecież takie coś to co chwilę szefowi trzeba zgłaszać.jak każe jechać dalej to jadę ale choć sms-em niech potwierdzi. :mrgreen: .Ostatnio miałem podobną sytuacje,koparka którą w między czasie pracowałem co chwilę piszczał brzęczek i kontrolka od ciśnienia oleju.pracownik który na niej pracował mówił żebym się ie przejmował.zgłosiłem do szefa,powiedział że wie o tym.przy kolejnym razie piszczało cały prawie czas.zgasilem oddałem kluczyki.oczywiście co dziennie sprawdzałem płyny ustrojowe.I wiecie co po kilku dniach przywiezli nową pompę bo ciśnienia oleju nie trzymała.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: