Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 paź 2016, 20:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 paź 2016, 20:52
Posty: 8
Samochód: star 200 daf

Witam, mam pytanie odnośnie stara 200 zakupiłem jego by przewozić ziemię z punktu A do B lecz wywrotu w nim jest słaby skrzynie przerobiłem i wspawałem 2 podłogę lecz do tyłu nie może wywrócić 7 t wysuwa się tylko na 2 z czterech lecieć z niego nie leci lecz jest trochę porysowany skrzynia 2,2 x 4,3m na bok nie ma problemu wysypać co robić siłownik i pompa.


Tytuł: Re: witam
Post Wysłano: 12 paź 2016, 22:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

7 ton to już sporo jak na starego staryka.A na pusto podnosi?Jak siłownik nie leje to pozostaje pompa lub siki zamiast oleju hydraulicznego.Sprawdz czy np.podnosi na zimno tak samo jak na gorąco.Widziałem parę razy jak wlewano przepracowany olej do układu i za chwile pompę wymieniali bo podnosić nie chciała.I wiesz co?kupili pompę okazyjnie za 200pln i też nie chciała podnosić.Sprawdz czy tak u ciebie nie jest. :wink:


Post Wysłano: 13 paź 2016, 5:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 paź 2016, 20:52
Posty: 8
Samochód: star 200 daf

Na pusto podnosi tylko bez gazu jak podnosi to nie wyjdzie cała 4 sekcja i tak do 4t tez podniesie


Post Wysłano: 13 paź 2016, 5:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

w siłownikach hydraulicznych mogą być wycieki zewnętrzne, te które widać, gdzie olej wycieka na zewnątrz, ale mogą być też wycieki wewnętrzne, gdzie olej poprzez zużyte lub uszkodzone uszczelki tłoczyska wraca.
w żurawiach tolerancja wycieków wewnętrznych jest opadanie 4mm w ciągu godziny przy siłownikach podpór i 100mm w ciągu godziny dla siłowników wysięgnika (w HDS 2% wysięgu na godzinę).
w przypadku Twojego auta najprawdopodobniej siłownik podnoszenia skrzyni ładunkowej jest do wymiany lub regeneracji, jeżeli jeszcze jest co regenerować.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 13 paź 2016, 16:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Cytuj:
(w HDS 2% wysięgu na godzinę).
Od 2006 nie jest to 1%?
Poza tym pełna zgoda - może się przelewać olej między sekcjami i nawet może tego nie być widać. Równie dobrze pompa może być wykończona, co jeśli się nie mylę powinno dać się sprawdzić próbując wykiprować na podniesionych obrotach. Wówczas zwiększy się wydajność pompy i jeśli wysypie - pompa do wymiany. Jeśli mimo to będzie problem z wykiprowaniem - siłownik.

Swoją drogą, 7t na Stara ładować... ech, szkoda strzępić ryja.


Post Wysłano: 13 paź 2016, 16:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli jest przeładowany czyli te 7 ton to jakim prawem ma ten siłownik podnieść taki ciężar?
Skoro nie był zaprojektowany do takich obciążeń

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 paź 2016, 17:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

U mnie jest bodaj 10t siłownik, w samochodzie o ładowności 6t. Po prosty przewymiarowany, żeby nie działał ciągle w pełni obciążony. No i dla zabudowcy, który daje gwarancję na zabudowę - zawór bezpieczeństwa, bo trudno udowodnić, że samochód był przeładowywany, a na gwarancji siłownik wymienić będzie trzeba.


Post Wysłano: 13 paź 2016, 19:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2013, 11:32
Posty: 75
Lokalizacja: Elbląg

Stawiam że jest tam siłownik czterotłokowy do którego jest doprowadzony tylko jeden przewód, więc żadnych wewnętrznych przecieków nie ma. Jeśli nie chce podnieść to siedzi albo pompa albo rozdzielacz a raczej zawór przelewowy w nim lub gdzieś na przewodzie, bo tam też czasami są montowane. I zawór i pompe można sprawdzić tylko trzeba mieć manometr, zawór i parę przyłączy hydraulicznych.


Post Wysłano: 13 paź 2016, 19:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Ja miałem Stara z wywrotem z oryginalnym siłownikiem i 8t zboża nie stanowiło problemu. 10 ton też nie. Sprawdź pompę i olej i nie ma opcji, że nie pójdzie na maxa. Toć w momencie unoszenia towar spada i przy pełnym wysunięciu nie bedzie już 7 tylko 3,5t


Post Wysłano: 13 paź 2016, 19:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

w żurawiach tolerancja wycieków wewnętrznych jest opadanie 4mm w ciągu godziny przy siłownikach podpór i 100mm w ciągu godziny dla siłowników wysięgnika (w HDS 2% wysięgu na godzinę).




Cyryl nie chciałbym się wymądrzać ale mówisz tu o zamkach siłownika a nie o tym że stary star nie podnosi kipra.Jak dzwig lub jakiś podnośnik pracuje czyli jest rozstawiony to wtedy jest ta tolerancja.Dla siłowników podpór i siłowników np.ramienia zwyżki


Post Wysłano: 13 paź 2016, 22:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

zamki hydrauliczne to inna sprawa, a wycieki wewnętrze inna. te dane są od inspektorów z UDT, z którymi mam ciągły kontakt z racji szkolenia operatorów żurawi.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 14 paź 2016, 6:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 paź 2016, 20:52
Posty: 8
Samochód: star 200 daf

Tak do siłownika przychodzi tylko jeden przewód od dołu czyli pompa albo rozdzielacz będę szukał przyczyny , bo mam mana starego wojskowego i tam ile wsypiesz to wysypie nie ma problemu


Post Wysłano: 15 paź 2016, 19:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lis 2015, 19:30
Posty: 14

a zawór przelewowy...
może zacięty i ""przepuszcza''


Post Wysłano: 15 paź 2016, 19:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ja tam słyszałem od starszych kierowców co mieli na codzień do czynienia z takimi Starami że często siadła pompa oleju od wywrotu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 16 paź 2016, 9:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Się jezdziło Star 200 bez wspomagania kierownicy. :lol: .


Post Wysłano: 16 paź 2016, 10:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 paź 2016, 20:52
Posty: 8
Samochód: star 200 daf

ogólnie star nie jest zły wspomaganie ma blokadę jedyne co mnie denerwuje to to że mimo nowego przodu dalej nim miota po drodze w okół domu do jazdy super sprzęt spalanie w granicach 18 -20 teraz zamierzam zakup kamaza z półbiegami i turbo i z pedałem hamulca od góry wychodzącym i oczywiście na euro kołach a co do wywrotu do raczej pompa ma ona tylko dziwne oznaczenie 757d


Post Wysłano: 16 paź 2016, 11:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 kwie 2006, 18:26
Posty: 206
Samochód: Cytryna c4
Lokalizacja: EPJ

Zobacz jeszcze czy przy podnoszeniu do tylu linka od przelewowego nie plącze się gdzieś . U mnie tak było ze po kiprowaniu na bok przy następnym kierowaniu do tylu tak się jakoś dziwnie linka układała ze zalanczala zawór wczesniej. Ale znając życie będzie pompa do wymiany .


Post Wysłano: 16 paź 2016, 11:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 paź 2016, 20:52
Posty: 8
Samochód: star 200 daf

Nie linka jest dobrze a nie wiesz jaką pompę by kupił do niego by kiprował te 8 t do tyłu z jakim przepływem bo widziałem są jakieś polskie za 700zł co maja 61l/min nic się nie stanie jak bym taką wstawił


Post Wysłano: 16 paź 2016, 13:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 kwie 2006, 18:26
Posty: 206
Samochód: Cytryna c4
Lokalizacja: EPJ

Twój nick sugeruje ze siedzisz w brukarstwie a tam wiem jak się jeździ . Podramowke masz mocna czy orginał? Ja w swoim miałem siłownik z Tatry i pompę z ciągnika siodłowego tylko zawór przelewowy był ustawiony żeby odbijał troszkę wczesniej żeby siłownika nie rozerwalo ☺ potem miałem ta zabudowę w midlinerce i tez dawało rade pewnie nie raz przy wywozie z wykopu było podnoszone do tylu z 12 t lekko☺


Post Wysłano: 16 paź 2016, 14:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Cytuj:
Twój nick sugeruje ze siedzisz w brukarstwie a tam wiem jak się jeździ.
No jak? Jakby się na łeb spadło? Na Stara ładuje się 8t, a na Midlinera ładunek z 3-ośki i jeździ się za psie pieniądze? I całe życie tłucze się najtańszym dziadostwem, bo nie ma kasy, żeby kupić coś, co przypomina samochód.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: