Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 31 paź 2016, 12:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lis 2015, 16:11
Posty: 6
Samochód: neoplan

Witam wszystkich, od razu przepraszam za pytanie które dla większości z was może wydać się banalne ale jestem świeży w tym temacie i szukam jakichś informacji. Od przyszłego tygodnia zaczynam dorywczą pracę na wywrotce, mam wozić węgiel z kopalni na skład opału raz, dwa razy w tygodniu. Moje pytanie jest takie, jak ładować naczepę żeby nie przeważyć osi? po drodze na firmę mam wagę, gdzie bardzo często stoi ITD, wiem że to koparkowy ładuje i ja nie mam większego wpływu jak będzie załadowane (chyba) ale chciałbym to wiedzieć żebym się nie zdziwić na kontroli


Post Wysłano: 31 paź 2016, 12:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

W przypadku wywrotki masz o tyle lepiej, że Twój ładunek jest sypki i jedyne czego musisz pilnować to nacisk na trzy osie naczepy jednocześnie tzn. nie na każdą oś naczepy poszczególnie a na cały wózek. Na koniu standardowo. Na naczepie na pewno będziesz miał zegar, dobrze też jeśli koń ma zegar. Na naczepie musisz sobie wyczuć. Ja miałem trzy różne naczepy i na każdej różnie bo to zależy od jej długości i umieszczeniu osi na ramie. Staśka miała wage tak samo Bodex, ale ten drugi i Megi miały zegary. Były to naczepy długie i duże więc zegary przy ładunku 25t ponazywały ciśnienie w zakresie 3,5 do 4,2. Jak raz i drugi załadujesz poprawnie to sobie na zegarze wyczujesz jak winno być. Fadromiści mają też wagi w łyżkach i na kopalniach są wagi więc przeładowany na pewno nie wyjedziesz.


Post Wysłano: 31 paź 2016, 13:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Tak jak jabson napisał, przeładowany z kopalni nie wyjedziesz. Nie jestem pewien jak na kopalniach węgla to wygląda, ale w przypadku kruszyw operator ładuje cię wg swojej wagi na łyżce, później jedziesz na wagę i jeśli brakuje 1-2t to dosypuje, nawet z wagi nie zjeżdżasz. Jak waga pokaże, że jesteś przeładowany, to pewnie cofną cię z wagi i każą wysypać urobek i załadować ponownie.

Poza tym operatorzy wiedzą jak ładować, chyba że masz jakiś niestandarowy samochód, to uzgodnisz z operatorem przez CB

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 31 paź 2016, 13:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lis 2015, 16:11
Posty: 6
Samochód: neoplan

Dzięki za odpowiedzi, że przeładowany nie wyjadę to się domyślam, chodzi mi głównie o to żeby się nie okazało że mam przeciążoną oś napędową, więc powinno być sypane bardziej na tył, środek czy jak? wagą zważę cały zestaw a nie tylko napęd a to pytanie mnie najbardziej zastanawia.


Post Wysłano: 31 paź 2016, 14:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Jak mała wywrotka to po całości bo taki węgiel czy miał to trochę miejsca zajmuje. Jak duża to na tył więcej na środek średnio i tak samo na przód


Post Wysłano: 31 paź 2016, 15:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Z prawnego punktu widzenia, przy materiałach sypkich interesuje Cię RMC zestawu (żeby się mieściło w 40t), a za naciski Cię nie ukarzą, bo one mogą się zmienić w trakcie jazdy, np. w wyniku hamowania.


Post Wysłano: 31 paź 2016, 15:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lis 2015, 16:11
Posty: 6
Samochód: neoplan

Cytuj:
Z prawnego punktu widzenia, przy materiałach sypkich interesuje Cię RMC zestawu (żeby się mieściło w 40t), a za naciski Cię nie ukarzą, bo one mogą się zmienić w trakcie jazdy, np. w wyniku hamowania.
o widzisz a o ty, nie wiedziałem, wcześniej nie miałem do czynienia z takimi ładunkami dla tego pytam


Post Wysłano: 31 paź 2016, 19:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Z prawnego punktu widzenia, przy materiałach sypkich interesuje Cię RMC zestawu (żeby się mieściło w 40t), a za naciski Cię nie ukarzą, bo one mogą się zmienić w trakcie jazdy, np. w wyniku hamowania.
Dokladnie, interesuje nas tylko RMC, i to po tolerancjach. A te to przy nowym typie wag 200kg i 2% od tego co pokaże waga. Więc teoretycznie 41700 RMC powinno sie śliznąć. Powtarzam teoretycznie :) .

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 31 paź 2016, 20:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 mar 2009, 15:10
Posty: 544
GG: 0

Przywożą do nas żwir i jak jest więcej niż 40800 to nie chcą z kopalni wypuścić


Post Wysłano: 31 paź 2016, 20:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

A co to ma do rzeczy?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 31 paź 2016, 20:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
A co to ma do rzeczy?
Myślę, że to, że Twoje 41800 jest mocno przesadzone. Uwierz mi, że na 40500 mocno kręcą nosem a w wielu miejscach 40t i a ani grosza więcej.
Co do nacisków na osie i RMC rozmawiałem z inspektorem podczas kontroli i należy brać pod uwagę nacisk na wózek czyli wszystkie osie naczepy jednocześnie. RMC oczywiście bez zmian i co ważne tolerancja jest dla kontrolującego a nie kierowcy.


Post Wysłano: 31 paź 2016, 21:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Wierz mi, zwiedziłem więcej rożnej maści kopalni niż Ty, i owszem bywałem tam gdzie puszczali do 40800, na takich gdzie bylo równo 40000, i na takich gdzie 37800 było szczytem.
Nijak sie te wymysły gryzipiórków mają do prawa. A prawo jest takie jak opisałem. Z tym nie ma dyskusji, wystarczy doczytać.
Mowa oczywiście o naciskach na trasach w standarcie min drogi krajowej.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Ostatnio zmieniony 31 paź 2016, 21:23 przez Kierownik, łącznie zmieniany 2 razy.

Post Wysłano: 31 paź 2016, 21:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

W kwestii kopalni na pewno nie dorastam Ci do paska od spodni i nie jest to przytyk ;) z reszta się zgadzam


Post Wysłano: 01 lis 2016, 14:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
Jak waga pokaże, że jesteś przeładowany, to pewnie cofną cię z wagi i każą wysypać urobek i załadować ponownie.
Usypać i zaladowac ponownie ?! Serio tak zrobiłeś kiedyś?? :lol:

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 01 lis 2016, 17:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Mój kolega miał 40100 DMC na kwicie i podczas kontroli ITD - bez ich ważenia, dostał 50 zł mandatu.
Próbował się wykręcić, właśnie tolerancją 2%. Inspektor mu wyjaśnił, że jest ona brana pod uwagę, wówczas jeśli oni ważą na swoich wagach, a gdy nie ważą, to przyjmują taką wagę jaka jest na WZ.
Ja jeżdżę beczką, więc tylko sypkie, kilka ważeń miałem i gdy DMC jest 40t, to praktycznie zawsze miałem przewalony nacisk na ciągnącej.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 01 lis 2016, 20:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sie 2009, 22:52
Posty: 206
Samochód: VW
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
Cytuj:
Jak waga pokaże, że jesteś przeładowany, to pewnie cofną cię z wagi i każą wysypać urobek i załadować ponownie.
Usypać i zaladowac ponownie ?! Serio tak zrobiłeś kiedyś?? :lol:
Co w tym dziwnego? Mi osobiście się to nie przytrafiło, ale nie raz nie dwa widziałem takie sytuacje ...


Post Wysłano: 02 lis 2016, 0:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Cytuj:
Cytuj:
Jak waga pokaże, że jesteś przeładowany, to pewnie cofną cię z wagi i każą wysypać urobek i załadować ponownie.
Usypać i zaladowac ponownie ?! Serio tak zrobiłeś kiedyś?? :lol:


Tak. Jeśli wanna nie ma belki po środku, to można zebrać trochę ładowarką bez wysypywania. Ja miałem belkę i musiałem kiprować.

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 02 lis 2016, 1:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Aaa to ja widać nienormalny jestem bo usypywałem szybrem te kilkaset kg nadmiaru i wracałem na wagę...

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 03 lis 2016, 14:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lis 2015, 16:11
Posty: 6
Samochód: neoplan

Cytuj:
Ja jeżdżę beczką, więc tylko sypkie, kilka ważeń miałem i gdy DMC jest 40t, to praktycznie zawsze miałem przewalony nacisk na ciągnącej.
Nie było żadnego problemu z tego?


Post Wysłano: 04 lis 2016, 16:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Cytuj:
Aaa to ja widać nienormalny jestem bo usypywałem szybrem te kilkaset kg nadmiaru i wracałem na wagę...
Sympatyczny kolego nie miałem "szybra"...

_________________
NIE-POMPIARZ


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 122 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: