Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 lis 2016, 7:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2016, 7:09
Posty: 10

Dostałem na okres świat w zastępstwie mana f2000 niby wszystko sprawne ale nie ma połówek. Jak sprawdzić co może być przyczyną podobno może być coś w skrzyni przy skrzyni i w kabinie. Na chwile obecna po przełączeniu na połówki nie ma biegów i brak jakichkolwiek syków no chyba że niewiem gdzie słuchać.


Ostatnio zmieniony 13 lis 2016, 8:58 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Wpierw zainwestuj w słownik ortograficzny oraz zapoznaj się z zasadami interpunkcji


Post Wysłano: 13 lis 2016, 8:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2006, 16:19
Posty: 51
Samochód: MAN
Lokalizacja: Poland/EU

Może trzeba wyregulować przy pedale sprzegła.Śrubokręt krzyżakowy i do roboty.


Post Wysłano: 13 lis 2016, 13:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2016, 7:09
Posty: 10

Czy moge prosic o jakieś zdjecie gdzie regulowa i na ile podobno jest jakaś kulka


Post Wysłano: 13 lis 2016, 13:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:58
Posty: 449
Lokalizacja: OB

Jeśli piszesz, że nie słychać syków ani nic , to może być równie dobrze elektrozawór przy skrzyni, nie reaguje - możliwe że prądu nie dostaje, albo powietrza.


Post Wysłano: 13 lis 2016, 13:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2016, 7:09
Posty: 10

Nie jeżdze tym autem na co dzień a nie lubie jak auto jest nie sprawne tymbardziej że to wywrotka jeżdzaca w miekim terenie. Jak sprawdzić gdzie może być przyczyna. Jak by ktosmial link zdjecia schemat mile widziane. Jak sprawdzić ten zawór rozdzielacz. Czy on jest po lewej czy prawiej stronie skrzyni. Czy ten zawór jest na 12 czy 24 wolty czy działa na zasadzie cewki udeżeniowej.


Post Wysłano: 13 lis 2016, 13:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak trudno poszukać?: temat kilka kronie wałkowany
W tym aucie niema żadnych elektrozaworów, tylko czysta mechanika z pneumatyką

Nad pedałem sprzęgła w kabinie masz zawór który podaje powietrze na siłownik od polówek gdy jest wciśnięte sprzęgło, pracę tego zaworu powinno być słychać w momencie naduszenia noga na pedał od sprzęgła
Następny zawór masz na lewarku zasilanie idzie z skrzyni do lewarka od zmiany biegów podczas przełączania przełącznika na gałce od zmiany biegów powinno być słychać syczenie , na tym przełączniku powinno być cały czas powietrze

Na koniec masz zawór z lewej strony skrzyni biegów taka prostokątna kostka do której dochodzi powietrze z pedału sprzęgła oraz sterowanie z gałki zmiany biegów
W skrzyni biegów masz dwa otwory które podają powietrze bezpośrednio na tłoczysko siłownika od połówek
Zależnie od pozycji przełącznika na gałce od zmiany biegów zawór zostaje wysterowany i podaje powietrze raz na jeden otwór raz na drógi

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 lis 2016, 15:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2016, 7:09
Posty: 10

Nie chce czegos napsuć dlatego jak ktoś ma proszę o linki schematowe opisowe pogladowe i yotube. Jak spytałem czemu nie chodzą połówki to kierownik powiedział ze coś w skrzyni sie stało i trzeba skrzynie wyciągać.

Czy jest możliwe żeby coś od połówek było winne w skrzyni czy jest tam coś odpowiedzialnego.

Od czego zacząć śledztwo czytałem coś o kulce pod maską. Jak było mało powietrza to cieżko było wcisnąć sprzęgło podczas zmiany biegów od 1 do 8 co najwyżej zgrzyty były. Podczas uruchomionego silnika czekajac na podjazd pstrykałem połowkami i ani jednego syku tylko bak biegu odczas probie włożenia biegu.

czytalem cos o oleju z kompesora. Czy do tego zaworu koło skrzyni da rade sie dostać bez podnoszenia kabiny.


Post Wysłano: 13 lis 2016, 15:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Połóż się pod samochód na wysokości skrzyni biegów, po lewej stronie skrzyni biegów do skrzyni masz przykręcony ten zawór od połówek na dwie śrubki do tego zaworu dochodzą dwa przewody z powietrzem
Cienki sterowanie z gałki od zmiany biegów, po odkręceniu przewodu powinno lecieć powietrze zależnie od ustawienia przełącznika na gałce od zmiany biegów
Przewód grubszy po jego odkręceniu powietrze zacznie lecieć gdy wciśniesz pedał sprzęgła do samej podłogi, jak nie leci to masz regulacje nad pedałem sprzęgła
Jak chcesz się w to bawić to musisz od tego zacząć

Chyba że się z dupczył uszczelniacz na tłoczysku od połówek to biegów nie będzie i skrzynia do rozbiórki , ale byś słyszał jakiś syk powietrza przy przełączaniu połówek

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Ostatnio zmieniony 13 lis 2016, 18:43 przez MAN, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 13 lis 2016, 18:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2016, 7:09
Posty: 10

Kolego Man dziękuję za wypowiedź.

Jeżeli dobrze rozumiem to piszesz żeby odkręcić zawór i spoko a jak stwierdzić sprawność samego zaworu na skrzyni. Czy mogę odkręcić zawór na uruchomiony silniku napisałeś że z wąskiego węża powinno lecieć powietrze po przełączeni na lewarki połówe. Pytanie a połówki na lewarki to w prawo czy w lewo.

Pytanie czemu powietrze ma lecieć po wciśnięciu hamulca a nie sprzęgła i pytanie na jakiej zasadzie regulować kolo sprzęgł. Czy jest tam jakaś kulka która uniemożliwia przepływ.

Może niema Wielkiej awarji tylko np zabrudzeni.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: