Strona 155 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1153 154 155 156 157162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 gru 2016, 20:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Stąd, iż nie prawdą jest, że nie można mieć dwóch skróconych odpoczynków tygodniowych po sobie.
Cały wywód był już prowadzony na tym forum co najmniej dwukrotnie.
Nie widzę sensu zaczynać tematu od początku.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 12 gru 2016, 10:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2013, 17:18
Posty: 208

Powiem tak. Nigdy nie miałem takiej sytuacji żebym potrzebował robić dwa skrócone odpoczynki tygodniowe po sobie. Staram się zazwyczaj robić regularne a jeżeli robię skrócony to następny robię regularny. Być może Ty robisz dwa skrócone po sobie, miałeś kontrole i okazało się ze jest okej wiec masz podstawę by tak twierdzić.


Post Wysłano: 13 gru 2016, 23:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

Zadanie problematyczne: :mrgreen:
Jeśli przykładowo o 01:00 rozpocznę podwójną obsadę z kierowcą X, o 12:00 wysiądzie X a wsiądzie wypauzowany Y to możemy cisnąć normalnie do 22:00 aż minie mi 21h od rozpoczęcia? Dobrze kojarzę, że w przepisach nie ma nigdzie że załoga ma skończyć w składzie w takim jak zaczęła :?:


Post Wysłano: 14 gru 2016, 7:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Przy interpretacji można się oprzeć na przepisie, że aby stworzyć podwójną 2 kierowca ma się dosiaść max po godzinie.
Skoro ten wsiada po 11. Załoga nie jest podwójną.

/mobil

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 14 gru 2016, 8:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Przy interpretacji można się oprzeć na przepisie, że aby stworzyć podwójną 2 kierowca ma się dosiaść max po godzinie.
Skoro ten wsiada po 11. Załoga nie jest podwójną.

/mobil
chyba nie do końca zrozumiałeś - w zadaniu bierze udział 3 kierowców.
A+B rozpoczynają razem.
A wysiada po 11 godzinach i do B dosiada sie kierowca C dalej jadą razem aż do wyczerpania przez B 21 godzin pracy.
ni spotkałem sie z zapisem "że ma byc to cały czas ta sama dwójka która zaczęła pracę.
swoja droga ciekawy problem.
jak sądzę inspektory by szukali co robił kierowca C zanim dosiał sie do kierowcy B i to mogło by byc bardzo ciekawe.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 14 gru 2016, 11:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

Dokładnie jak zzx piszesz o to chodzi, defacto nie będzie ani minuty pracy w pojedynczej. Zmiana wypadałaby w miejscu gdzie jest baza i miejsce zamieszkanie C, więc udowodnienie że wsiada wypauzowany to raczej nie problem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 14 gru 2016, 18:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lut 2008, 19:26
Posty: 234
GG: 7884187
Samochód: MAN 35.414MAN 27.403,MAN TGA 26.480
Lokalizacja: BSK

Panowie mam pytanie trochę z innej beczki. Będziemy prowadzić auto około 300 km. Będzie dwóch kierowców. Wkładamy dwie tarcze i jadę 4,5 po czy wsiada brat i jedzie do końca? Trochę nam zejdzie, bo auto to wywrotka która demonem prędkości nie jest. Możemy rozbić to tak, że ja jadę 3 godziny i wsiada brat?
Jak zrobić żeby było dobrze i fachowo?

_________________
Roboty ziemne i drogowe, wynajem maszyn budowlanych.


Post Wysłano: 14 gru 2016, 18:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Jak będziecie razem od początku to jedna karta w jednym slocie druga w drugim. Zamienicie się i ten co zmienia wkłada swoja karta do pierwszego. Drugi kiero może się dosiąść max godzinę po rozpoczęciu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 14 gru 2016, 18:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lut 2008, 19:26
Posty: 234
GG: 7884187
Samochód: MAN 35.414MAN 27.403,MAN TGA 26.480
Lokalizacja: BSK

Zapomniałem dodać, że tacho na tarczki. Od początku będziemy jechać w aucie razem.

_________________
Roboty ziemne i drogowe, wynajem maszyn budowlanych.


Post Wysłano: 14 gru 2016, 18:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Zzx zrozumiałem doskonale.
Cały czas podtrzymuje swoją wersję, której widocznie nie zrozumiałeś Ty.

Wielu dosłownych zapisów w przepisach nie ma, stąd interpretacje.
B+C nie będzie podwójną obsadą, bo C wsiadł do bo B pozniej niż po godzinie pracy B.

/mobil

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 14 gru 2016, 20:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Zzx zrozumiałem doskonale.
Cały czas podtrzymuje swoją wersję, której widocznie nie zrozumiałeś Ty.

Wielu dosłownych zapisów w przepisach nie ma, stąd interpretacje.
B+C nie będzie podwójną obsadą, bo C wsiadł do bo B pozniej niż po godzinie pracy B.

/mobil
zapoznaj się z tym.(ostatnia strona na końcu dokumentu)
http://www.gitd.gov.pl/__data/assets/pd ... _pracy.pdf

w dokumentach GITD jest mowa o załodze wieloosobowej i wymóg jest JEDEN - w każdym momencie w pojeździe musi przebywać DWÓCH (2) kierowców - oczywiście pierwszy musi się dosiąść w ciągu godziny od rozpoczęcia jazdy.
nigdzie nie ma mowy że musi to być TA SAMA dwójka co zaczyna ma też kończyć.
co więcej z takiego zapisu wynika że nawet pierwszy kierowca nie musi być do końca.

jeżeli masz inne zdanie podeprzyj się przepisem najlepiej ITD lub ostatecznie ustawą. :D

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 14 gru 2016, 20:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Ja tylko Ci sugeruje jaka może być interpretacja.
Nie twierdzę, że taki jest stan faktyczny.

ITD nie tworzy przepisów, w jaki sposób miałbym się takimi podpierać?
Na drodze, rzadko też odnosimy się do przepisów z jakiejkolwiek ustawy.
Głównym dokumentem regulującym czas pracy jest na te chwilę Wspólnotowe Rozporządzenie.

Ty zadałeś pytanie, dlaczego ja miałbym je wyjasniać z ITD.
Masz chęć poznania ich zdania to obdzwoń każdy oddział i zredaguj nam te nowiny.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 14 gru 2016, 21:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Ja tylko Ci sugeruje jaka może być interpretacja.
Nie twierdzę, że taki jest stan faktyczny.

ITD nie tworzy przepisów, w jaki sposób miałbym się takimi podpierać?
Na drodze, rzadko też odnosimy się do przepisów z jakiejkolwiek ustawy.
Głównym dokumentem regulującym czas pracy jest na te chwilę Wspólnotowe Rozporządzenie.

Ty zadałeś pytanie, dlaczego ja miałbym je wyjasniać z ITD.
Masz chęć poznania ich zdania to obdzwoń każdy oddział i zredaguj nam te nowiny.
nie ma potrzeby dzwonić - stanowisko i wykładnię masz w podanym linku.
a ITD to czego ma się "czepiać" jak nie rozporządzenia wspólnoty?
w rozporządzeniu nie ma NIC że mają być ci sami kierowcy od początku do końca.
a zresztą tu masz cytat z rozp.561:
Art.4
...
o) "załoga kilkuosobowa" oznacza sytuację, w której w trakcie każdego okresu prowadzenia pojazdu
pomiędzy dwoma kolejnymi dziennymi okresami odpoczynku, lub pomiędzy dziennym okresem
odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku, w pojeździe przebywa co najmniej dwóch
kierowców w celu prowadzenia pojazdu. Przez pierwszą godzinę obsady kilkuosobowej obecność
innego kierowcy lub kierowców jest fakultatywna, ale przez pozostałą część tego okresu jest
obowiązkowa;

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 14 gru 2016, 21:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

No i gitara.
Ja czytać potrafię.
Zasugerowałem coś tylko, a Ty uważasz, że forsuje zdanie odmienne do Twojego.
Nie ma po co się spinać.

Pod względem przepisów mam poglądy liberalne i uważam ,że powinno się iść na rękę ludziom w takich przypadkach.


I zwróć uwagę co sam napisałeś.
Cytuj:
jeżeli masz inne zdanie podeprzyj się przepisem najlepiej ITD

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 17 gru 2016, 22:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2013, 17:18
Posty: 208

Peckiel możecie się zmieniać ile razy chcecie. Pewnie wiesz ze jeden może prowadzić max 4,5h. Musicie tylko pamiętać żeby przy zmianie kierowcy przełożyć tarcze w tacho.


Post Wysłano: 18 gru 2016, 21:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lut 2008, 19:26
Posty: 234
GG: 7884187
Samochód: MAN 35.414MAN 27.403,MAN TGA 26.480
Lokalizacja: BSK

Dzięki za pomoc. Auto już przyprowadzone i dokładnie tak zrobiliśmy jak piszesz. Ja podjechałem 3 godziny, tarcze zmieniliśmy miejscami i do końca pojechał brat 4 godziny.

_________________
Roboty ziemne i drogowe, wynajem maszyn budowlanych.


Post Wysłano: 18 sty 2017, 15:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sie 2015, 14:43
Posty: 1

Jakie przepisy dokładnie regulują ten czas pracy? Chciałbym wiedzieć, do czego mogę się odnieść.


Post Wysłano: 19 sty 2017, 0:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Jakie przepisy dokładnie regulują ten czas pracy? Chciałbym wiedzieć, do czego mogę się odnieść.
Możesz się odnieść do przepisów regulujących czas pracy


Post Wysłano: 19 sty 2017, 12:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

A jeszcze dokładniej : wpisz w google "przepisy o czasie pracy kierowców", dam sobie paznokcia przyciąć, że coś znajdziesz :mrgreen: .

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 19 lis 2017, 20:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 maja 2012, 14:05
Posty: 263
GG: 0
Samochód: Mazda 626

Witam, proszę o wyjaśnienie jak poprawnie liczyć pauzę 45.
Chcę np. zacząć w sobotę o godzinie 21. Koniec pauzy 45 kończy się w Poniedziałek o 18. Mam pytanie, do jakiego tygodnia liczy się pauza 45 godzin ? Ta pauza wyszła mi na przełomie dwóch tygodni.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 155 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1153 154 155 156 157162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: