Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Witam.
Dzisiaj zaczęła mrugać mi się w kabinie pomarańczowa kontrolka od centralnego smarowania, podobnie ma to miejsce przy samej BECE MAX, dioda pomarańczowa "Kontroll LED" mruga... Smaru jest połowa beczki, mogę dopełnić do końca, ale raczej to nic nie da, nigdy nie miałem takiej sytuacji... Czemu tak się stało, jakieś uszkodzenie?
Ustawienia pewnie nie mają nic do rzeczy, mam pauzę ("Pausenzeit") ustawioną na "2,5" a ilość obrotów pompy ("Umdrehungen der Pumpe") na "60".
Dioda w kabinie nigdy mi się nie zapalała podczas jazdy pojazdu, tylko na chwilę po przekręceniu kluczyka i potem zawsze gasła. Teraz podczas mrugania diody nie widzę aby łopatki BEKI MAX kręciły się, raczej nie ma reakcji żadnej... Smarowanie do tej pory raczej miałem poprawne bo smaru w BECE ubywało, a zwrotnice, grzechotki, zaczep są smarowane, widać, że delikatnie smar z nich wychodzi... A może ona powinna się co jakiś czas zapalać tylko żarówkę w kabinie od tej kontrolki miałem uszkodzoną i teraz na jakimś dole nagle zwarła i działa poprawnie... Wie ktoś może coś na ten temat?
Mam szukać gdzieś w obręcie BEKI MAX pod kwadratowym plastikiem/gumką przycisku test i wcisnąć go w celu uruchomienia testu 2minutowego na krótko żeby sprawdzić czy to w ogóle nadal działa, tak?

Obrazek

Obrazek


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2017, 15:12
Posty: 7

Witam . Zrób tak jak napisałeś , wciśnij " test " i zobacz jak Beca się zachowuje czy ruszy czy nie. Jeśli ruszy a kontrolka dalej będzie migać to sprawdz przewody czy są szczelne od pompy do rozdzielacza. Jeśli ciśnienie w przewodach spadnie to kontrolka będzie się palić. Może być też zapowietrzony układ i w tedy trzeba będzie kilka razy wdusić przycisk " test" do momentu aż smar pojawi się w najdalszym punkcie.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Dziś po południu miałem chwilę czasu, umyłem dokładnie BEKĘ żeby się jej dokładnie przyjrzeć... Przycisk "test" naciskałem i wówczas kontrolka na jakiś czas gasła, długo trzymałem "test" i to samo. Po dłuższej chwili zawsze znowu zaczynała mrugać. Łopatki nie kręciły się w żadnym przypadku - widać gdy się kręcą prawda? Dopełniłem smaru prawie na maxa dla pewności i to samo. Wypiąłem kość, psiknąłem wd, ale piny były w pięknym stanie, jak nowe, tam nie mogło coś nie łączyć... 3piny aktywne były we wtyczce (jeden pusty) a 4piny w gnieździe (czyli przy BECE). Czyli pozostaje tylko naprawa u fachowca? Co oznacza mrugająca dioda kontrolna? Błąd urządzenia, przerwa w zasilaniu, awaria sterownika?

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Opcja 1-kable pod atrapą, opcja 2- woda i wilgoć na płytce pod puszką ze smarem zrobiła swoje. Może tylko przewód wystarczy zlutować bo gniazdo z przodu jak nowe a z tyłu?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Opcja 1-kable pod atrapą, opcja 2- woda i wilgoć na płytce pod puszką ze smarem zrobiła swoje. Może tylko przewód wystarczy zlutować bo gniazdo z przodu jak nowe a z tyłu?
Będę szukał w takim razie, oby nie ta płytka... Nawet nie wiem jak BEKĘ się rozbiera, pewnie ta czarna obudowa pod spodem składa się z 2 części i jest na zatrzaski bo śrub tam wczoraj nie widziałem... Czyli mam szukać kabli od BEKI pod atrapą i sprawdzić wtyczkę /gniazdo. Kable miernikiem zwarciowym powinno mi się udać ładnie prześwietlić... Pisząc "gniazdo z tyłu" masz na myśli to pod atrapą?

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Nic nie szukaj z kablami bo są w porządku, masz awarie samego urządzenia
Gdy wciskasz guzik silnik powinien się obracać
Obudowa jest na wcisk składana i dodatkowo sklejona ala sylikokomem
Co do kabli to są trzy
Plus
Minus
Oraz do kontrolki na pulpicie
Często woda zalewa ten sterownik, a woda dostaje się do środka przez te szkiełko w obudowie gdzie są te pokrętła od ustawień

Migsjaca kontrolka oznacza brak obrotów silnika

Możliwe że uszkodzony sam silnik lub nie droznosc w przewodzie z smarem

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Nic nie szukaj z kablami bo są w porządku, masz awarie samego urządzenia
Gdy wciskasz guzik silnik powinien się obracać
Obudowa jest na wcisk składana i dodatkowo sklejona ala sylikokomem
Co do kabli to są trzy
Plus
Minus
Oraz do kontrolki na pulpicie
Często woda zalewa ten sterownik, a woda dostaje się do środka przez te szkiełko w obudowie gdzie są te pokrętła od ustawień

Migsjaca kontrolka oznacza brak obrotów silnika

Możliwe że uszkodzony sam silnik lub nie droznosc w przewodzie z smarem
Czyli co proponujesz? Rozebrać aby zobaczyć sterownik/płytkę, sprawdzić drożność przewodu... Jak załączyć silnik na krótko? Do tego służył właśnie przycisk "test"? W jednej z koparek mamy wywalone bebechy-sterownik i załączamy smarowanie manualnie pstrykaczem, pewnie też sterownik się im uszkodził... I mnie też byłoby takie wyjście w ostateczności chyba, że dam jakiejś firmie do naprawy... znacie jakąś w łódzkim? Wolałbym naprawić sterownik oczywiście. U mnie pod tym szkiełkiem jest suchutko, ta dodatkowa gumka czerwona ładnie zabezpiecza krawędzie szkiełka, ale nie wiadomo co jest w środku. Dziś rozbiorę i dam znać :-)

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak rozbierzez obudowę to będziesz wydział kable od silnika
Podłącz na krótko zasilanie do silnika i zobacz czy ruszy silnik
Ja u siebie miałem tak samo przerobione centralne smarowanie jak w tej koparce bo płytka od sterowania zgnila
Ważna jest ta uszczelka pod samym szkielkiem i to ona uszczelnia a nie ta czerwona

Bo nie wiadomo czy padła pompa czy silnik czy w ostateczności pompa nie daje rady przepchnac smaru dlatego należało by od kręcić przewód od smaru i zobacz czy silnik ruszy wtedy bez demontażu obudowy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Wtyczkę z tyłu - miałem na myśli część wtyczki od strony płytki. A ja też przerobiłem w kilku na wyłącznik, bo to już za stary rocznik żeby takie inwestycje czynić. Jak byś przerabiał to zrób kontrolkę bo u mnie jeden zapomniał i dość dokładnie przesmarował całe auto, zwłaszcza bębny z tyłu.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ja zamiast sterownika użyłem przekaźnika a do sterowania przekaźnikiem użyłem kabel od kontrolki centralnego smarowania
Gdy włączyłem centralne to równocześnie zapalała się kontrolka na pulpicie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Dziękuję Wam, bardzo mi pomogliście!
Dzisiaj nie mogłem tego naprawiać jeszcze, auto było zajęte. Przekaźnik będzie super rozwiązaniem, a sterowanie na niego zrobić z kabiny żebym nie musiał nigdzie wychodzić, prawda? Tym kablem od kontrolki pójdzie sterowanie na przekaźnik -> pompę, przy okazji zapali się pomarańczowa kontrolka i nie zapomnę, że smaruję... Muszę tylko zobaczyć ile ten silnik pobiera prądu żebym w miarę mocny przekaźnik użyl... A jeszcze jedna rzecz: jak mam teraz Pausenzeit(h) ustawiony na 2h a Umdregungen der Pumpe na 60 to znaczy, że co 2h załącza mi się pompa i wykonuje 60 pełnych obrotów czy jakoś to się inaczej przelicza? Do tej pory smarowanie działało bez zastrzeżeń, ale kontrolka w kabinie nigdy mi się nie zapała, tylko podczas przekręcenia kluczyka na chwilę się zapalała i gasła od razu. Nie wiem na ile to czasu mam załączać manualnie i jak często, może jak już uda się silnik załączyć to sprawdzę z ciekawości ile to obrotów robi na minutę, ale sądzę, że ok 60 obr/min a więc będę załączał na minutę raz na kilka dni...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Dokładnie tak to jest interwał czasowy co 2 godziny tym że te dwie godziny są liczone podczas włączonego zapłonu, gdy jest wyłączony zapłon to czas stoi w miejscu
60 obrotów wykonanie pompie zajmuje kilka minut
Jak by sie okazało że padł sterownik
Tam jest taka ślimakowa pompa napędzana silniczkiem podobnym od napędu wycieraczek
Zatem starczy ci zwykły przekaźnik 20A
Tak musisz sobie zamontować dodatkowy klawisz w kabinie jak nie masz wolnego klawisza
I tak oryginalnie z centralnego smarowania do kabiny jest podawany plus na kontrolkę
Więc musisz doprowadzić przewód plusowy ten co będzie załączał cewkę w przekaźniku z kabiny do tego nowego klawisza z klawisza wyprowadzić przewód i wpiąć się w ten przewód co idzie do kontrolki od centralnego smarowania przy tej okrągłej wtyczce pod panelem z kontrolkami
Przy centralnym smarowaniu bierzesz masą z fabrycznego kabla do zasilania silnika oraz do cewki sterującej przekaźnikiem a oryginalny plus podłączasz przez przekaźnik do silnika

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Witam, rozkręciłem dziś dopiero BEKĘ. Ogólnie przez szkiełko nie dostaje mi się woda w ogóle, ale zauważyłem, że naderwana jest hemrnetyczna osłonka guzika "TEST" i tym guzikiem woda mi się troszkę dostaję do środka (dziś się dostała ponieważ przy długim myciu a potem spłukiwaniu i owdracaniu BEKI do góry nogami w sterowniku pojawiła się woda troszkę... Poza tym niestety obydwie połowy osłony sterownika nie były dokładnie na całości złączone, w kilku miejscach nie trzymały się, nie trzymał klej/silikon. Po rozkręceniu sterownikam całkowitym wyjęciu płytki żeby obejrzeć jej stan od spodu okazało się, że wszystko wygląda jak nowe! Wcześniej sprawdziłem zgodnie z Waszymi radami czy nie blokuje się smar na wyjściu ciśnieniowym, ale BEKA nadal nie ruszała, nawet ten trójnik do którego u góry przymocowany jest odpowietrznik (oznaczony na czerwono na pierwszym zdjęciu) odkręciłem w obawie, że jest tam jakiś zawór i on się zaciął, ale nic nie pomogło. Po rozkręceniu okazało się, że na krótko silnik działa to już się ucieszyłem. Ale po wyjęciu płytki sterownika okazało się, że wygląda jak nowa. Jedynie przemyłem ją spirytusem od spodu, ale żadnego nalotu/szadzi/rdzy. Po szczepieniu części aby odpalić i zobaczyć czy będzie chodziło, okazało się, że BEKA chodzi na sterowniku! Dodatkowo wcześniej zmieniłem nastawy Pausenzeit oraz Umdrehungen der Pumpe. Może to od tego ruszył? Może po rozłączeniu wszystkich kabli sterownika od silnika coś się zresetowało w kontrolerze, nie mam pojęcia. Prawdą jest, że wszystko działa poprawnie, testowałem na ustawieniu PAUZY na minimum a więc na 0,5h oraz obroty pompy na minimum czyli na 10obrotów i co pół godziny na przekręconym kluczyku działał sterownik, okręcał 10xpompą. Wszystkie punkty przeszły, tylko na przedniej górnej części zwrotnicy nie przeszedł smar jeszcze, ale przejdzie, po prostu mało obrotów pompy było. Przycisk test też działa, ale załącza pompę na tyle razy na ile jest ustawienie Umdrehungen der Pumpe a nie czasowo np na 2min - tak gdzieś czytałem... Jedynym minusem jest to, że kontrolka pomarańczowa ani w kabinie ani przy sterowniku w ogóle się nie pali... Nawet na sekundę zaraz po włączeniu zapłonu (przekręceniu kluczyka), ani przy smarowaniu ani przy naciśnięciu guzika TEST. Czyli może coś jednak nie jest w porządku ze sterownikiem, tak? Wątpię żeby się nagle żarówka spaliła w kabinie i dioda led przy sterowniku... Jeszcze jedna sprawa: teraz zawsze zaraz po przekręceniu kluczyka pompa rusza i okręca się tyle razy ile na nastawie Umdrehungen der Pumpe, kiedyś chyba tak nie było... (albo może było tylko nigdy nie wysiadałem i nie sprawdzałem), czy tak ma być?
Mam jeszcze pytanie do Was, do czego służą śruby na imbusa oznaczona przeze mnie na zielono? I do czego służą kable oznaczone przeze mnie na granatowo, prowadzą od płytki przy silniku do wejść S1 oraz S2 przy sterowniku... Czy tam jest jakiś czujnik przeciężeniowy, który informuje sterownik o braku drożności na wyjściu ciśnieniowym i nie pozwala w takim przypadku załączyć pompy (mruganie na pomarańczowo żarówki/ledu)? Może z tym czujnikiem coś było nie tak, odwracałem BEKĘ wiele razy jak ją rozbierałem i coś się może sam chwilowo naprawił...
Mierzyłem czas 1ego obrotu pompy żebym wiedział mniej więcej na ile załączać BEKĘ manualnie, trwa 4 sekundy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Pierwsze zdjęcie- bezpiecznik, jak wyskoczy czerwony dzyndzel to znaczy że jest za duże ciśnienie w układzie, zatkany,załamany przewód,twardy smar.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Chyba już poznałem całościowo zasadę działania tego sprzętu, tym bardziej jestem maksymalnie wkurzony, że wczoraj je spaliłem z pośpiechu. Za którymś razem pomyliłem się z biegunowością klamerek prostownika i pomyliłem "+" z "-" jeden raz, dałem odwrotnie zasilanie na sterownik (podłączałem od spodu BEKI, tam gdzie są te 3 piny). Wystarczyło. Silnikowi nic się nie stało oczywiście, ale sterownik nie działa, to miał być ostatni test bo nie paliła mi się w ogóle pomarańczowa kontrolka w aucie (po przekręceniu kluczyka zawsze na kilka sekund zapalała się i wówczas wiedziałem, że ze sterownikiem wszystko w porządku). Chciałem zobaczyć czy sterownik podaje prąd na ten 3ci pin (brązowy kabel) - ten który idzie do kabiny na kontrolkę. Jak się okazało sterownik podawał prąd dobrze, tylko jakaś przerwa się zrobiła po drodze do kabiny nie wiadomo gdzie bo żarówka w kabinie dobra - sprawdzałem, podawałem prąd bezpośrednio już w kości na ten pin od kontrolki a w kabinie się w ogóle nie paliła. Sterownik działał znakomicie, podawał właściwą ilość obrotów we właściwych odstępach czasu, testowałem go przy ustawieniach (10obrotów co 0,5h więc miałem możliwość kilkukrotnego sprawdzenia). No właśnie, działał... Oddałem go znajomemu, ma sprawdzić diody/tranzystory na zasilaniu, mam nadzieję, że to tylko kwestia spalenia jakiegoś elementu na zasilaniu, jeśli nie to przez własną głupotę czeka mnie przekaźnik/przełącznik.
Jeśli chodzi o kabelki oznaczone na granatowo od mechanizmu przy silniku do S1 i S2 przy sterownku to jest to mechanizm zliczania obrotów. Po rozkręceniu tej płytki widać metalowe łapki które co jeden obrót zwierają się za pośrednictwem odpowiedniej blachy, dzięki temu sterownik wie ile obrotów wykona pompa.
Z ciekawości jeszcze zapytam: co mogło się stać, że nagle ta kontrolka na pulpicie w kabinie przestała się palić? Daję na nią plus bezpośrednio przy gnieździe pod beką max a ona się nie pali. Sama żarówka kontrolki na pulpicie dobra jest, sprawdzałem...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Gdzieś masz kabel przwgnity koło wtyczki, jak zacząłeś ruszać kablem, przerwałes całkiem przejście przez ten kabel
Czasami kabel trzyma się tylko na izolacji a w środku jest zielony
Spróbuj pociągnąć za ten kabel w peszlu jak się urwie to znajdziesz przyczynę
Jeśli nie to pozostaje Ci znaleźć ten kabel po numerze pod atrapą i tam szukanie dokąd dochodzi napięcie czy wina leży gdzieś w ramie czy kabinie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Od razu tak zrobiłem, ale nie wyciągnąłem skubańca... będę szukał tych numerków... Dziękuję za fachową pomoc!:-)

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak czytam to tobie sie chyba kabel od kontrolki pomylił, bo mówisz ze dajesz napiecie na brazowy kabel na kontrolke bo ogólnie przewody brazowe to sa przewody masowe
Wiec tak
31000 kabel masowy
99520 kabel od kontrolki
99521 kabel plus od centralnego smarowania

Co najwazniejsze oglądałem schemat i kontrolka centralnego smarowania jest sterowana MINUSEM a nie plusem

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cholera, być może, mówię o kolorach od wtyczki przy BECE zasilających płytkę sterownika. Prześwietliłem miernikiem i wówczas wydawało mi się, że czerwony to zasilanie, niebieski to masa, a brązowy to sterowanie na kontrolkę (wyjście ze sterownika na kontrolkę na pulpicie). Wywnioskowałem, że kontrolka jest sterowana plusem z Twojej wcześniejszej wypowiedzi,pewnie źle zrozumiałem.
Po edycji:
Kolego MANik obydwaj mieliśmy rację, zgadzają się kolory, po sparowaniu kabli przy wejściu do płytki moj niebieski to idealnie Twój brązowy, pozostałe numerki także ok, 99 521 to w BECE kolor czerwony a więc plus, a 31 000 to kabel niebieski przy BECE. Kabel od kontrolki na kabinę był rzeczywiście ugnity kilka cm przed końcem peszla, udało mi się już wszystko zludować, działa poprawnie, kontrolka w kabinie działa i rzeczywiście jest sterowana minusem. Wcześniej podawałem na ten pin plus a potem minus, nie paliła się żarówka w kabinie przez to, że kabel był urwany. Teraz jestem tym bardziej wściekły bo przez ten kabel mi się jeszcze testów zachciało i spaliłem sterownik, mam nadzieję, że kolega wymieni coś na zasilaniu i będzie grało...
Dziękuję za pomoc!

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Podejrzewam że w razie czego to taniej kupić drugie centralne smarowanie na alledrogo niż kupno nowego sterownika

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: