Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2017, 20:46
Posty: 4
Samochód: brak

Dobry wieczór

Jeśli w złym dziale piszę proszę o przeniesienie tematu lub skarcenie mnie :)

Otóż, chciałbym prosić was o pomoc. Dokładnie chodzi branżę spedycyjną w przedsiębiorstwie transportowym. Zależy mi na transporcie krajowym. Czy zechciałby być ktoś życzliwy i opisać dwie sytuacje krytyczne?. Potrzebuję tych dwóch, gdyż już nie mam pomysłu żadnego, co mógłby opisać za zdarzenie. Chodzi ogólnie, co wam się przytrafiło, gdy byliście w trasie, na magazynie z rozładunkiem czy może w swojej firmie, gdzie jesteście zatrudnieni. Jakimi środkami zaradczymi, poradziliście sobie z tym, czy były jakieś konsekwencje u szefa/prawne. Oczywiście wszystko co będzie tu opisane, nie będzie w słowo w słowo skopiowane, będę tekst krok po kroku analizował.

W tym podpunkcie mam mieć 5 analiz („analiza krytycznych sytuacji”), a jak na razie opisałem 3. Otóż takie:

+ analiza przebiegu kontroli ITD w przedsiębiorstwie transportowym
+ analiza dotycząca dokumentów przewozowych CRM (okiem prawa: brak wypełnionych rubryk niektórych)
+ analiza rozładunku oraz wgląd w list przewozowy.

Nie chce dawać kolejnego przykładu związanego z tachografem, tutaj ma się sprawa bardzo prosto.
Bardzo będę wdzięczny za komentarze z waszymi przeżyciami jak i samymi hasłami, jakimi mogę się zainteresować.

O mnie:
Jestem studentem 3 roku, Logistyki, transport i spedycja. I właśnie mam opisać 1 z rozdziałów. A zabrałem się właśnie za najtrudniejszy. Uprzedzam kąśliwe komentarze. Nie, nie jestem SWLP. Po prostu już nie mam pomysłów, co mogę umieścić w tych pozostałych dwóch punktach.

Mój email: tom.mit.87@wp.pl

Pozdrawiam i szerokiej!
Tomasz87


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Większość spedytorów do przepisywacze ofert, a środek zapobiegawczy to nieodbieranie telefonu :] więc będzie ciężko o aż dwa przykłady


- Awarie sprzętu (głównie opony, poduszki, elektronika w aucie), przy chłodniach awarie agregatów. Tutaj tak naprawdę albo serwis, albo inwencja kierowcy, bądź ostatecznie przepinka naczepy/przeładunek.
- Zaniedbanie przez kierowce (ewentualnie dyspozytor daje ciała często) - niewłaściwa ilośc towaru (niezgodna ze zleceniem), zła temperatura, złe zabezpieczenie towaru. Tak naprawdę wszystko zależy od widzimisię odbiorcy, ostatecznie ubezpieczalnia
- Kradzieże towaru przez osoby trzecie. Tutaj cała procedura, policja, zgłoszenie spedycji/klientowi, ubezpieczyciel.
- Choroby kierowców, ich ewentualnie wypadki. Tutaj auto się unieruchamia i znowu albo wrzucamy nowego kierowcę, albo przepinamy.
- Wypadki, stłuczki. Tutaj zależy od skali. Stłuczka auta to najgorzej jakieś opóźnienie. Wypadek zestawu to większy problem, kwestia czy są ofiary, czy ewentualnie możemy przepiąć naczepe i jechać, czy konieczny jest przeładunek, czy cały towar uległ uszkodzeniu i jest mega kwas.

Chociaż nie wiem czy to co ja napisałem, a to co ty rozumiesz przez sytuacje krytyczne to podobny kaliber.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...W tym podpunkcie mam mieć 5 analiz („analiza krytycznych sytuacji”)...
inne krytyczne sytuacje:
- zaplanowanie pojazdu na następny kurs nie uwzględniając zapisów w zleceniu transportowym drobnym drukiem: "przy rozładunku pierwsze 48h wolne od opłat".
- przyjęcie eksportu do np. Niemiec kilku kursów w okresie między świętami, a sylwestrem, przekonując się, że większość firm w tym kraju w tym czasie nie pracuje - brak powrotów.
- nie sprawdzenie przez kierowcę kodu miejsca rozładunku i zamiast pojechać do np. Rotenburg an der Fulda, kierowca szuka miejsca rozładunku w Rottenburg am Neckar.
- niesprawdzenie zlecającego i brak płatności oraz odzewu na ponaglenia.
- wysłanie pojazdu bez otwieranego dachu skrzyni załadunkowej pod załadunek górą.
- przyjęcie nietypowego zlecenia, np. wywóz czegoś z wrocławskiego rynku, za duże pieniądze, bez załatwienia zezwolenia na wjazd dużym pojazdem.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2017, 20:46
Posty: 4
Samochód: brak

Cytuj:
- Awarie sprzętu (głównie opony, poduszki, elektronika w aucie), przy chłodniach awarie agregatów. Tutaj tak naprawdę albo serwis, albo inwencja kierowcy, bądź ostatecznie przepinka naczepy/przeładunek.
- Zaniedbanie przez kierowce (ewentualnie dyspozytor daje ciała często) - niewłaściwa ilośc towaru (niezgodna ze zleceniem), zła temperatura, złe zabezpieczenie towaru. Tak naprawdę wszystko zależy od widzimisię odbiorcy, ostatecznie ubezpieczalnia
- Kradzieże towaru przez osoby trzecie. Tutaj cała procedura, policja, zgłoszenie spedycji/klientowi, ubezpieczyciel.
- Choroby kierowców, ich ewentualnie wypadki. Tutaj auto się unieruchamia i znowu albo wrzucamy nowego kierowcę, albo przepinamy.
- Wypadki, stłuczki. Tutaj zależy od skali. Stłuczka auta to najgorzej jakieś opóźnienie. Wypadek zestawu to większy problem, kwestia czy są ofiary, czy ewentualnie możemy przepiąć naczepe i jechać, czy konieczny jest przeładunek, czy cały towar uległ uszkodzeniu i jest mega kwas.

Chociaż nie wiem czy to co ja napisałem, a to co ty rozumiesz przez sytuacje krytyczne to podobny kaliber.
Dziękuję za tak szyblą odpowiedź :) jak najbardziej prawidłowy kaliber :) Teraz napiszę, coś odnośnie tego :) Nevesu, jakby co proszę nie bierz tego do siebie, ja wcale nie wybrzydzam, chodzi o poukładanie w logiczny tok myślenia.
1.Awarie sprzętu. No hmm bardzo dobry punkt ugryzienia. Może do tego doczepić się ITD. :)
2. Niewłaściwa ilość towaru… hmm.. słyszałem ze często tak robią magazynierzy, że pakują do połowy ciężarówkę, dają CMR i każą odjechać. A kierowca czasem pyta się dwa razy jego, czy to na pewno tyle, a on tak, a tylko kierowca powiadamia spedytora o zapakowaniu i wyjeździe. Nie pisząc czy mówiąc o zaistniałej sytuacji, a potem dziwić się że będzie „spedytor obarczać winę na kierowcy”.
3. Obawiałem się nieco tego tematu, więc ten temat trzeba ugryźć i przeżuć i dać na pracę :)
4.Pomyślę nad wypadkiem, tylko oczywiście z brakiem jakichkolwiek ofiar.
5.Wypadek zestawu, to by mnie ciekawiło.
Przykładowo opisze sytuację(lekko niechlujnie, gdyz jest to szkielet)(punkt: 5):

Kierowca jadąc z załadowaną bagażówką, wiezie do firmy zlecającej, piwo. Na skrzyżowaniu, lekko myśląc chciał się dołączyć do pasa ruchu. Niestety kierowca przecenił czas włączenia się i został przewrócony na bok, jadącą z boku z dużą prędkością przez również bagażówkę, lecz pustą. Kierowca z ładunkiem piwa, nic się nie stalo, wyszedł z auta bez szwanku. Również kierowcy tamtemu tak samo. Auto Kierowcy 2 jest całkowicie do kasacji. Bagażówka kierowcy 1, spore wgniecenie ze strony drzwi kierowcy. Lecz ładunek jego zostal dotkliwie uszkodzony. Kierowca A jak i B zawiadamiają swoich spedytorów jak i policje i straż pożarną. A spedytorzy zaś swoich klientów. Po oględzinach badania sprawy wypadku, policja oznajmiła że jest to wypedk z całkowitej winy kierocy 1, gdyż jak było domyślane źle obliczył czas właczenia się do ruchu. Ładunek jego został uszkodzony na skalę 2/4 zawartości. Prędkośc kierowcy 2 będzie przypuszczalna 150 km/h. ta prędkość jest dozwolona, limit był 160 km/h.
Przedstawiony obraz wypadku, tak wiem że jest ***adowski rysunek. ;) https://zapodaj.net/images/08709c14a1357.jpg

Pytanie: Czy w związku z tym wypadkiem kogoś się powiadamia jeszcze(chodzi mi glównie o przykładowe Inspekcie itp.)? Co dalej począć z tym 2/4 ładunkiem. Oddać firmie jak i zapłacić karę? Czy jakieś fakty tu pominałem?

Jak wygląda sprawa ubezpieczenia? Tz. wiadomo że będą się migać lub nawet zwalać winę na kierowcę. Ale chodzi jak to wygląda w rzeczywistości.

Pozdrawiam
Tomasz


Ostatnio zmieniony 04 kwie 2017, 13:05 przez Tomaszz87, łącznie zmieniany 1 raz.

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2017, 20:46
Posty: 4
Samochód: brak

Cytuj:
Cytuj:
...W tym podpunkcie mam mieć 5 analiz („analiza krytycznych sytuacji”)...
inne krytyczne sytuacje:
- zaplanowanie pojazdu na następny kurs nie uwzględniając zapisów w zleceniu transportowym drobnym drukiem: "przy rozładunku pierwsze 48h wolne od opłat".
- przyjęcie eksportu do np. Niemiec kilku kursów w okresie między świętami, a sylwestrem, przekonując się, że większość firm w tym kraju w tym czasie nie pracuje - brak powrotów.
- nie sprawdzenie przez kierowcę kodu miejsca rozładunku i zamiast pojechać do np. Rotenburg an der Fulda, kierowca szuka miejsca rozładunku w Rottenburg am Neckar.
- niesprawdzenie zlecającego i brak płatności oraz odzewu na ponaglenia.
- wysłanie pojazdu bez otwieranego dachu skrzyni załadunkowej pod załadunek górą.
- przyjęcie nietypowego zlecenia, np. wywóz czegoś z wrocławskiego rynku, za duże pieniądze, bez załatwienia zezwolenia na wjazd dużym pojazdem.
Miło mi Pana poznać, często na tym forum czytałem Pańskie komentarze :)

Otóż w tym zaplanowaniu nie jest tak że 24h darmowe, a 48 na „dziko”. Czyli płatne?

Niemcy jak i inne kraje niestety lub stety, odpadają. Krajówka musi być ;) Ale zawsze można podpiąć do czegoś :)
Cytuj:
- niesprawdzenie zlecającego i brak płatności oraz odzewu na ponaglenia.
Tutaj raczej adwokat, dowody i sąd. Za bardzo prosty wzór. Gorzej dla kierowcy, gdyż musi się hmm użerać i tracić nerwy.
Cytuj:
- wysłanie pojazdu bez otwieranego dachu skrzyni załadunkowej pod załadunek górą.
To jest istotny problem, to wina i kierowcy że nie sprawdził co ma w zleceniu. Ale przede wszystki spedytora. Dobry namiar.

Pozdrawiam
Tomasz


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sty 2017, 1:29
Posty: 7

Cytuj:
Cytuj:
- wysłanie pojazdu bez otwieranego dachu skrzyni załadunkowej pod załadunek górą.
To jest istotny problem, to wina i kierowcy że nie sprawdził co ma w zleceniu. Ale przede wszystki spedytora. Dobry namiar.
Kierowca nie jest tu żadną stroną, więc obarczanie go jakąkolwiek winą jest bezzasadne :wink:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...Otóż w tym zaplanowaniu nie jest tak że 24h darmowe, a 48 na „dziko”. Czyli płatne?...
i tak i nie.
są firmy tak zwane bezmagazynowe, gdzie elementy prosto z naczepy są przekazywane od razu na linie produkcyjne i w takim przypadku zlecający zabezpieczają się przed nieterminowym dostarczeniem towaru, więc w takich sytuacjach umieszczają zapis 48h wolne od opłat, a wyborem przewoźnika jest przyjąć lub nie przyjąć zlecenie. np. Opel w Gliwicach (o ile ostatnio nic się nie zmieniło).

w zleceniach transportowych mogą znaleźć się zapisy:
- zakaz doładunku,
- zakaz przeładunków bez zgody zlecającego.
- kierowca ma uczestniczyć w załadunku, liczenie lub pomoc,
- zakaz pozostawiania pojazdów w miejscach innych niż wskazane przez zleceniodawcę lub parkingi strzeżone,
- zwrot potwierdzonych dokumentów w ciągu 7 dni, w innym razie stawka niższa o 50% i płatność po 90 dniach (lub inne wartości liczbowe),
- zabieranie palet zwrotnych w dobrym stanie, choć czasami kłóci się to z realizacją kursu powrotnego,
- przewóz osób (pasażerów) i zwierząt zabroniony,
- przestrzegania prawa podatkowego przez przewoźnika,
- kierowcami muszą być osoby nie ścigane w innych krajach,
- bieżące opłaty drogowe,
- możliwość plombowania,
- możliwość sprawdzenia stanu technicznego przez zleceniodawcę,
- w przypadku kontroli policyjnej poza terenem zabudowanym po zmroku – nie zatrzymywać się,
- ubezpieczenie minimum300 000 $ (lub inna kwota),
- neutralność 12 miesięcy,
- przesyłanie SMS-em informacji o ilości palet do zleceniodawcy,
- zakaz wwożenia napojów alkoholowych na firmę,
- podanie bezpośredniego numeru telefonu do kierowcy.
i jeszcze wiele innych.
przykłady ze zleceń Dachsera, DHL, JAS FBG i innych.

rolą spedytora jest ocena (zaczynamy czytać zlecenie od tego co jest drobnym drukiem), czy dodatkowe warunki są możliwe do spełnienia czy nie.
jak wiemy nie ma obowiązku przyjmowania zleceń transportowych.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: