Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Z braku czasu nie wchodziłem, ale teraz jestem aby się pochwalić i podziękować za pomoc. BEKA MAX naprawiona, na szczęście wystarczyło wymienić diodę na zasilaniu, dostała pewnie napięcia w kierunku zaporowym i się spaliła. Nie trzeba było wymieniać tych 2 wielkich stabilizatorów napięcia przy krawędzi płyty sterownika, a ich się obawiałem... U mnie gumka guzika TEST była uszkodzona (widać na zdjęciu) i przez to delikatnie pojawiła się wilgoć w środku jak rozebrałem BEKĘ. Chciałem dokupić takie platikowe przezroczyste osłonki hermetyczne i nakleić na ten przycisk ale nie mogłem nigdzie ich kupić, pewnie wiecie co mam na myśli... Guzik wkleiłem na silikon tak jak był oryginalnie, a uszczelniłem go wyciętym z przezroczystej nakrętki korkiem od butelki, niby ładnie i szczelnie trzyma, zobaczymy... Nic innego nie przyszło mi do głowy, a folia przezroczysta, folia samochodowa nic nie zdawało egzaminu, robiły się fałdy. Jedynym minusem jest brak możliwości wciśnięcia guzika TEST bo wykonana przeze mnie osłonka jest sztywna, ale tego guzika mam nadzieję nie bedę musiał wciskać...
Testowałem sterownik przez kilka godzin i działał poprawnie, typu co 30min wykonywał wskazaną liczbę obrotów (np. 10).
Pytanie mam jeszcze: jakie najlepiej dać nastawy, mam na myśli co ile czasu i ile obrotów...? To jest wywrotka, pracuje niekiedy godzinę dziennie, innym razem 10godzin. I najważniejsze pytanie bo tego nie sprawdzałem: jak sterownik odlicza czas? Czy tylko po ciągłym załączeniu zapłonu czy zapamiętuje czas i po ponownym przekręceniu zapłonu odlicza dalszy czas do uruchomienia pompy? Podam przykład: mam ustawiony czas puazy (Pausenzeit) na 8h. Przekręciłem zapłon, jeżdzę 7h i koniec, wyłączam zapłon, auto stoi... Czy po kolejnym włączeniu zapłonu sterownik uruchomi pompę po 1h (bo tyle brakowało poprzednio do ustawionej pauzy 8godzin) czy znowu od początku czeka 8h?

Obrazek


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
zapamiętuje czas i po ponownym przekręceniu zapłonu odlicza dalszy czas do uruchomienia pompy? Podam przykład: mam ustawiony czas puazy (Pausenzeit) na 8h. Przekręciłem zapłon, jeżdzę 7h i koniec, wyłączam zapłon, auto stoi... Czy po kolejnym włączeniu zapłonu sterownik uruchomi pompę po 1h (bo tyle brakowało poprzednio do ustawionej pauzy 8godzin)
Dokładnie tak jak piszesz

co do ilości i czasu tabelka podaje dla wywrotki zależnie od ilości osi, zawsze można ostawić na częstsze smarowanie jeśli widzisz że elementy nie są dostatecznie smarowane bo będziesz widział czy wyłazi smar z punktów smarnych

dwie osie czas 5h 20 obrotów
trzy osie czas 3h 20 obrotów
cztery osie czas 2h 20 obrotów

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Ok, no to super, dzięki za odpowiedź, ustawię co 3h na 20 obrotów bo 3osie mam i będę obserował. Wszystkie elementy miałem dokładnie umyte myjką i smarowałem BEKĄ tak długo aż wszędzie smar nie wyszedł więc wszystko jest drożne. Kolego MANik a powiedz mi czy jakoś idzie rozpoznać wersje BEKI MAX? Ja mam w miarę nową czy starą? Patrzyłem na allegro to rzeczywiście nie jest to takie drogie jak myślałem, ale one mają inny kształt, szczegołnie samego pojemnika smaru, u mnie góra pojemnika jest prosta a na allegro widziałem wypukłe (widać na 1wszym i 2gim zdjęciu w poprzednim poście moim). Moja jest nowsza niż tamte czy starsza?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Starszą masz beka max te wypukłe to występowały np w manach tga
W f2000 były takie jak u ciebie z tą obudową na której masz możliwość zmiany ustawień centralnego smarowania
W tga można jedynie zmienić nastawienia za pomocą komputera serwisowego

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

No to wszystko jasne, dziękuję Ci za pomoc:-)

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

BEKA podziałała może z miesiąc i znowu to samo, tylko potem nie chciała już w ogóle ruszać, niekiedy ruszała jak co jakiś czas zmieniało się nastawy czasu i obrotów pompy. Zaznaczyłem na BECE poziom smaru i przez miesiąc nie ubyło nic, przerobiłem na ręczne sterowanie, tak jak radziliście, ale użyłem oryginalny przełącznik MANa do blokady mostów(myślę, że spokojnie wytrzyma to ok 2,5-3A bez przekaźnika - zobaczymy), połączyłem go równolegle z kontrolką, kontrolka pali się gdy załączę smarowanie. Wykorzystałem kabel masowy idący od BEKI do kontrolki w kabinie. Masa steruje załączaniem BEKI, zauważyłem, że przekrój tego przewodu był taki sam jak "+" i "-" idące do BEKI jako zasilanie więc mam nadzieje, że nie będzie problemów, na razie działa. Fotki poniżej:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: