Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 kwie 2017, 14:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:51
Posty: 3
Samochód: MAN TGA 18.440
Lokalizacja: Wieszowa

Witam

Mam problem z moim Mankiem a mianowicie.
Początkowo wszystko chodziło OK. Jednak pewnego dnia miałem zwarcie w naczepie i chyba to po pewnym czasie mi popaliło podzespoły samochodu. Zaczął się palić błąd EBS 04409-00 i EBS 04546-00. Oprócz tego od kiedy go kupiłem świecił już błąd FFR 03247-00.
Wraz z wywaleniem błędu EBS samochód "nie widział" zużycia klocków tylnej osi no i zauważyłem, że hamuje chyba tylko przednia oś + słabe hamulce naczepy. Poza tym nie działał prawidłowo system ABS, ASR ale żadnego błędu nie było. Po oddaniu samochodu na warsztat. Mechanik wymienił taki zawór, który znajduje się przed siodłem a pod poprzeczką ramy plus coś tam elektryk porobił. Mechanik powiedział, że muszę jeszcze wymienić sterownik EBS5 który jest w kabinie i musi być z identycznym oznaczeniem aby go nie programować. U mnie był 81258087033. Aktualnie w tym momencie już problem z błędem EBS znikł. Nie wiem dlaczego ale w schowku jak go kupiłem był taki sterownik ale z końcówką 7034. Po odebraniu samochodu na jeszcze moim sterowniku, palił się standardowo błąd FFRa. Ale od razu czyłem, że samochód hamuje jakby bez modulatora...

Po przyjeździe na bazę, podmieniłem sterownik na ten 7034 (stwierdziłem sprawdzę chyba nic się nie stanie) i o dziwo błąd FFR zniknął i deska stała się zupełnie czysta. Następnego dnia całym zestawem jeździłem i od razu zauważyłem, że pomimo "czystej deski" dalej samochód hamuje jak bez modulatora czyli w kilku stopniach. Naczepa również zachowywała się tak samo i nawet jak mocniej depnąłem a byłem pusty to blokowało koło w naczepie.

Chciałbym aby samochód hamował jak dawniej ale nie wiem za co się złapać.
Pozdrawiam.


Post Wysłano: 19 kwie 2017, 15:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Podpiąć pod komputer i zobaczyć jakie rzeczywiste wartości pokazuje sterownik ebs począwszy od ciśnień po napięcia na każdym kole i na sterowaniu naczepą
Bezpieczniki sprawdzałeś bo tam są przynajmniej z trzy i jeden z nich od naczepy
Mimo uszkodzonego ABSu w ciągniku to naczepa powinna hamować normalnie a ma objawy jak by nie dochodziło napięcie do sterownika w naczepie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 20 kwie 2017, 20:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2017, 15:12
Posty: 7

Według kodów to miałeś problem z - EBS 04409-00 ; sterowanie ciśnieniem w module ( modulatorze) ciśnienia koła 4 ( prawe tył), uszkodzone przewody pneumatyczne , ubytek powietrza lub uszkodzony sam moduł. Skutkiem tego uszkodzenia jest wyłączenie integracji hamowania ciągłego , nadzór EBS ograniczony lub wyłączony to samo z ESP , nadzór zużycia okładzin hamulcowych również jest wyłączony. EBS-04546-00 ;logika EBS. Żądana czerwona lampka ostrzegawcza.System nie ma dostępnych czujników prędkości obrotowej kół ( system nie widzi czujników EBS w piastach kół lub zostały one wyłączone ).Kodu FFR nie udało mi się odczytać dokładnie ale związany on jest z ESP i przekroczonym czasem ostatniej diagnozy.


Post Wysłano: 23 kwie 2017, 10:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Odczytanie numerów błędów a ich interpretacja oraz praktyka mówi co innego
Według ciebie jeśli modulator ebs na tylnej osi jest uszkodzony to nie będzie wywalać błędów i tu się mylisz.
Sterownik ABSu wykrywa większy pobór prądu w modulatorze i odłącza ten modulator stąd pojawiają się błędy typu brak czujnika ALB obciążeniowy wkręcony w poduszkę plus brak wyświetlania zużycia klocków hamulcowych.
Gdyż do modulatora idą praktycznie cztery kable plus i minus plus CAN, powyższe czujniki są podłączone do modulatora stąd brak odczytów na wyświetlaczu
Druga sprawa to wadliwa konstrukcja modulatora tylnej osi w manie tga , prędzej czy później ulega on uszkodzeniu gdyż dostaje się do niego woda, utlenianie się aluminium i na styku aluminium - plastyk uszczelka gumowa przestaje uszczelniacz i woda leci na płytkę z układem scalonym i robi się zwarcie na płytce

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 23 kwie 2017, 20:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2017, 15:12
Posty: 7

System pokazał błąd o uszkodzeniu modulatora więc nic innego nie pokarze i nic innego nie należy się spodziewać tym samym inne funkcje zostały wyłączone lub ograniczone.


Post Wysłano: 23 kwie 2017, 20:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

FFR 03247-00

Problem związany jest z tym błędem a dokładnie dotyczy sie to EBSu 03247-00 stąd masz problem z siłą hamowania która jest regulowana przez czujnik ALB (czujnik ciśnienia powietrza w poduszce z prawej strony)
Sprawdź kabel i wtyczki łączący modulator tylnej osi do tego czujnika ALB, błąd na zasilaniu

Przy okazji podaj numer VIN aby zweryfikować jaki sterownik EBS powinien być w tym manie
Bo według numerów jakie podałeś to twój jest wykonaniu standardowym a drugi jest w opcji full
Sterownik 81258087033 ma numery zamienne 7026 lub 7048 lub 7064

Takie tam tłumaczenie z niemieckiego
Moduł sterujący 03247 ciśnienie os tylna strona lewa, błąd napięcia zasilania czujnik nacisku na oś
Wskazanie błędu: Centralne ostrzeżenie światło STOP (H111) zaświeci się na żółto.
Wpływ błędu: Napięcie zasilania musi być sprawdzony - Dopuszczalne
Zakres napięcia zasilania na module regulacji ciśnienia na osi tylnej:
Mierzona między stykami 3/4 i 3/1 napięciem stykowym na module do regulacji ciśnienia w tylnej osi powinny
o 5V wartość napięcia ± 0,45V.
Przypisanie kołek komponentów i elektronicznego urządzenia sterującego EBS (A402) jest
patrz Schemat elektryczny EBS.
Rozwiązywanie problemów: Przewody i złącza pomiędzy modułem regulacji ciśnienia na tylną oś
(Y264) i czujnik ALB tylnej osi (B336) i są zwarcia
kontroli przerwania kabli,
pomiędzy bolcem (3/4 Moduł regulacji ciśnienia z tyłu osi) kołka 1 (zasilanie czujnika ALB
oś tylna)
stykowe między 3/1 (presostat moduł tylnej osi) pin 2 (masa czujnik ALB osi tylnej)
pomiędzy bolcem (3/3 Moduł regulacji ciśnienia) i tylnej osi kołka 3 (linia sygnału czujnika ALB
oś tylna).
Funkcja bezpieczeństwa (poziom funkcji 5): System EBS współpracuje z domieszką EOL zaprogramowany
„L = ALB miss” dla dystrybucji ciśnienia hamowania przy hamowaniu (z hamulcem rozdzielczym
Pneumatyczny układ hamulcowy EPB) i automatyczny system hamowania w zależności od obciążenia
(ALB) Wartość L = 0, gdy przeciw blokowaniu kół (ABS) do IRM (zmodyfikowany regulowana indywidualnie) na
Oś przednia.

Cytuj:
System pokazał błąd o uszkodzeniu modulatora więc nic innego nie pokarze i nic innego nie należy się spodziewać tym samym inne funkcje zostały wyłączone lub ograniczone.
Widzę że z ciebie to jest dobry operator testera diagnostycznego/odczytywanie kodów błędów i ufaniu ślepo w to co pokazuje tester.
Według twojej teorii to był brak odczytu z czujników prędkości , oraz ciśnienie resztkowe po hamowaniu w zaworze co według ciebie należało sprawdzić drożność przewodów pneumatycznych oraz tłumik na modulatorze czy nie jest zasyfiony

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: