Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 kwie 2017, 13:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 kwie 2017, 13:53
Posty: 2

Witam mam pytanie posiadam audi A6 c6 ładowność na haku 1700kg oraz laweta boro której masa własna wynosi 600kg czy jadąc takim zestawem mam 1100kg realnej ładowności? Jak to liczyć czy wioząc auto przez Niemcy które wazy 1300kg można spodziewać się problemów ?


Post Wysłano: 29 kwie 2017, 18:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

a ile ta laweta ma ładowności?
zresztą co tu dywagować masz za mało ładowności "na haku" a dokładnie za mało uciągu.
dopóki się nic nie stanie i uda ci się przejechać to jesteś wygrany.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Ostatnio zmieniony 29 kwie 2017, 18:19 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma konieczności cytowania posta pod którym odpowiadamy.


Post Wysłano: 30 kwie 2017, 20:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 maja 2010, 0:20
Posty: 283
GG: 0
Samochód: mercedes 124 200D
Lokalizacja: Chełm

Nie patrz na masę własną lawety tylko na jej DMC. Jeżeli przekracza to co masz na haku to nie możesz jej ciągnąć tym autem (a większość lawet ma 2000+kg więc nic z tego).


Post Wysłano: 01 maja 2017, 15:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:39
Posty: 360
GG: 1
Samochód: Coś tam zawsze jest
Lokalizacja: Konin, Wielkopolska i reszta świata

Co mówią wpisy F3, O1, O2 w Twoim dowodzie rej. ? Wystarczy odrobinę poszukać, bardzo ładnie jest wyjaśnione wszystko tu:
http://www.vitay.pl/AutoSwiat/Artykul,N ... 038,1.html

_________________
Ganiam hulajnogą,bo lubię świat bez pedałów.


Post Wysłano: 02 maja 2017, 13:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 kwie 2017, 13:53
Posty: 2

F1 w dowodzie 2325 f2 2325 f3 4035 g 1770 o1 1700kg a dopuszczalna ładowność lawety wynosi 2100 kg


Post Wysłano: 03 maja 2017, 8:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:39
Posty: 360
GG: 1
Samochód: Coś tam zawsze jest
Lokalizacja: Konin, Wielkopolska i reszta świata

Twoje F1 2325 kg podziel przez 1.33 a otrzymasz DMC przyczepy, jaką możesz pociągnąć tym autem {zgodnie z przepisami}. U Ciebie to 1748 kg i nic ponad to.

_________________
Ganiam hulajnogą,bo lubię świat bez pedałów.


Post Wysłano: 03 maja 2017, 19:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

tutaj do niedawna były wątpliwości, bo oznaczenie O1 wyznacza - maksymalną masę całkowitą przyczepy z hamulcem (w kg), a O2 wyznacza - maksymalna masę całkowitą przyczepy bez hamulca (w kg). do nowelizacji Ustawa o Ruchu Drogowym nie było to jednoznaczne, ponieważ w PoRD w definicjach mieliśmy masę własną, rzeczywistą, dopuszczalną i ładowność.
natomiast od niedawna nowelizowano szczególnie definicje i zamiast starych czterdziestu paru pojęć mamy teraz 83. uwzględniono między innymi czterokołowce, ale jest również pojęcie: "61) maksymalna masa całkowita– największą masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, określoną przez producenta pojazdu".
więc w stosunku do przyczepy należy to rozumieć jako DMC (F1 lub w tym wypadku to samo F2) czyli sumę masy własnej i ładowności. DMC pojazdu dodane do DMC przyczepy nie może przekroczyć F3 - dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów (w kg).

jeżeli w pojeździe w rubryce O1 jest 1700kg, to laweta o masie własnej 600kg i ładowności 2100kg ma DMC 2700kg, jeżeli włożysz na tą lawetę auto o masie 1300kg, to masa rzeczywista lawety będzie 1900kg DMC, więc nadal ponad owe 1700kg do jakiej wartości jest przystosowane to auto i nie może być holowana przez ten pojazd.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 06 maja 2017, 9:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 maja 2010, 0:20
Posty: 283
GG: 0
Samochód: mercedes 124 200D
Lokalizacja: Chełm

W praktyce podczas kontroli niebieski będzie się bawił z wagą? IMO popatrzy w rubryki i da 500 + zakaz dalszej jazdy zestawem.


Post Wysłano: 06 maja 2017, 12:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:39
Posty: 360
GG: 1
Samochód: Coś tam zawsze jest
Lokalizacja: Konin, Wielkopolska i reszta świata

Ta...w praktyce może zdarzyć się choćby takie coś:
https://www.youtube.com/watch?v=klwaZrDkrpg

a i to nie najgorsze. Gdy stanie się komuś coś poważnego z Twojej winy, wówczas "kwadratowe słoneczko" przez parę latek. Warto...???

_________________
Ganiam hulajnogą,bo lubię świat bez pedałów.


Post Wysłano: 08 maja 2017, 12:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 maja 2010, 0:20
Posty: 283
GG: 0
Samochód: mercedes 124 200D
Lokalizacja: Chełm

W praktyce to mnie kiedyś Vitem też zaczynała laweta "prowadzić". Dlatego te masy są jednak dość ważne.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 63 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: