Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 lip 2017, 22:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2017, 19:56
Posty: 5
Samochód: DAF

Witam
Mam taki problem, że podłączyłem tablicę ledową do jednego przełącznika i działa a jak chciałem połączyć przełącznik z potencjometrem oryginalny klawisz z drugiego dafa 105 to lipa mi wychodzi, niby świeci ale tak słabo jakby nie świeciło wcale, tak jakby za mało prądu było. Dodam że robiłem to przewodem plusowym. Najpierw plus do przełącznika, od przełącznika do potencjometru i dalej do tablicy. Może robił kiedyś ktoś coś takiego i podpowie co robię źle.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 10 lip 2017, 7:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 wrz 2014, 15:40
Posty: 46

Jesli chcesz sterowac jasnoscia podswietlenia, to minus przez potencjometr, nie plus .


Post Wysłano: 10 lip 2017, 17:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
Jesli chcesz sterowac jasnoscia podswietlenia, to minus przez potencjometr, nie plus .
Nie ukrywam ze zaintrygowałes mnie tą teza, mozesz wyjasnic czemu własnie to minus ma isc przez potencjometr??



eldorato potencjometr to nie jest uniwersalne urzadzenie które bedzie kompatybilne z każdym odbiornikiem elektrycznym, sa różne zakresy oporności i niekoniecznie ten Dafowski który ty masz będzie miał odpowiedni przedział oporności dla tablicy swietlnej, jeżeli mówisz ze ledwo swieci to znaczy ze opór jest za duży, pójdziesz do sklepu elektrycznego i poprosisz o potencjometr to sprzedawca pokaże ci coś takiego:
Obrazek
i spyta sie "ale który??" :wink:

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 10 lip 2017, 17:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 wrz 2014, 15:40
Posty: 46

Bo w aucie masz prąd stały i takie rzeczy najlepiej robić "masą". Potencjometr nie dostaje tak po tyłku ;) A tak serio to nie wiem, dlaczego tak się robi, ale ja zawsze tak robiłem i działało.


Post Wysłano: 11 lip 2017, 19:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Dobra czyli to twoja teoria. Jeszcze nie spotkałem się z potencjometrem który narzekałby ze dostaje po tyłku i prosił o przeniesienie.
Nie ma znaczenia gdzie w obwodzie umieścimy szeregowo potencjometr. Prąd stały nie zmienia jakości bliżej czy dalej od klemy plusowej :idea:

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 11 lip 2017, 20:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 480
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Byłem przekonany , że to żart.


Post Wysłano: 11 lip 2017, 21:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 wrz 2014, 15:40
Posty: 46

Róbcie jak chcecie. Ja zawsze podłączałem potencjometr pod masę i było ok. Tu widocznie problem leży głębiej i niej jest związany z moją "teorią" :wink:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: