Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 gru 2014, 16:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2014, 15:46
Posty: 146
Samochód: Volvo

Cytuj:
...pensja 5000zł za mc w Polsce nie jest atrakcyjna zwłaszcza dla kogoś kto już trochę w tym siedzi...
To powiedz kolego ile chciałbyś zarabiać będąc pilotem "gabarytów" ? , skoro Tobie jest 5000 zł mało to kierowca ciężarówki którą pilotujesz powinien zarabiać 10 000 zł ? :mrgreen:


Post Wysłano: 06 gru 2014, 19:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2012, 17:22
Posty: 22
Samochód: BF3
Lokalizacja: ZS 12345

Cytuj:
Cytuj:
...pensja 5000zł za mc w Polsce nie jest atrakcyjna zwłaszcza dla kogoś kto już trochę w tym siedzi...
To powiedz kolego ile chciałbyś zarabiać będąc pilotem "gabarytów" ? , skoro Tobie jest 5000 zł mało to kierowca ciężarówki którą pilotujesz powinien zarabiać 10 000 zł ? :mrgreen:

Dodam że jestem Pilotem gabarytów i jeżdżę BF3 kolego
Nie napisałem tego o sobie, w dodatku chodzi o to ze są Piloci na BF3 co zarabiają 6, 6,5 tys zł i to w Polskich firmach, mają płacone zwykle kilometrówkę, jeżeli jeździsz u Niemca zarabiasz tyle i ile pisałem w poprzednich postach, czyli odpowiednik 6 tys,
W firmie w, której pracuje zarobki kierowców są zależne od zestawu, którym jeżdżą,ale zarobki od najmniejszzeych do najwieksszych zestawów są od 5tys do 9 w każdej firmie jest inaczej znam Duńskiego przewoźnika gdzie kierowcy podczepiają różne naczepy i mają stałą pensje w kwocie 0d 6,5 do 9tys w zalżnośc co wożą, wiem że w OLTransie mają około 7 do 9 też wychodzą a niektórzy więcej, bynajmniej jeszcze we wrześniu tak mówili. A i pewnie są tacy co zarabiają 10000tys nie mam nic przeciwko bo wyonują kawał dobrej i wielkiej pracy,..mówi się ze 2500zł masz za kluczyki, 3000zł za przebudowę naczepy, 2000zł za umiejętności a reszta to premia.
Wiem ile pracy kosztuje dobrego kierowce utrzymanie takiego zestawu i poprawne działanie..dlatego wielkie ukłony dla wszystkich kierowców wielkich zestawów gabarytów.

Wracając do zarobków pilota, zarabiam dobrze i mi to pasuje, każdy wykonuje prace jaką ma zleconą a za to bierze adekwatne pieniądze.
Dodam ze 1km Pilotażu w Niemczech kosztuje od 0,90c do 1,30e i stąd są takie zarobki pilotów BF3

Pozdrawiam tych którzy zrozumieli co mam na myśli

_________________
Sytuacja nadarzy się sama, należy ja rozpoznać i wykorzystać


Post Wysłano: 06 gru 2014, 21:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Bynajmniej to nie przynajmniej.

/mobil

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 07 gru 2014, 13:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 sty 2010, 0:49
Posty: 241

Cytuj:
Cytuj:
...pensja 5000zł za mc w Polsce nie jest atrakcyjna zwłaszcza dla kogoś kto już trochę w tym siedzi...
To powiedz kolego ile chciałbyś zarabiać będąc pilotem "gabarytów" ? , skoro Tobie jest 5000 zł mało to kierowca ciężarówki którą pilotujesz powinien zarabiać 10 000 zł ? :mrgreen:
Nigdy pewnie nie miałeś styczności z pracą pilota więc chyba nie masz zielonego pojęcia jak to wygląda w praktyce. Oby więcej takich ludzi w branży to szefowie się ucieszą...


Post Wysłano: 07 gru 2014, 13:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sie 2010, 18:21
Posty: 134
GG: 1
Samochód: Premium 460

W nawiązaniu do tematu o transportach ponadnormatywnych, i zawartych tam filmów mam pytanie:
Na jakiej podstawie piloci używają sygnałów dźwiękowych o zmiennym tonie? Pytam z czystej ciekawości, o przepisy, bo sam cel ich używania znam i jestem w stanie zrozumieć.
Nie znalazłem odpowiedzi na liście obowiązkowego wyposażenia pojazdów pilotujących, ani też samych pojazdów pilotujących na liście pojazdów uprzywilejowanych.
Cytuj:
2. Pojazd pilotujący powinien być wyposażony w:
1) dwa światła błyskowe barwy żółtej, widoczne ze wszystkich stron pojazdu z odległości co najmniej 150 m przy dobrej przejrzystości powietrza i nie powodujące oślepiania innych uczestników ruchu,
2) środki bezpośredniej łączności radiowej z pojazdami pilotowanymi.
3. Światła, o których mowa w ust. 2 pkt 1, powinny być umieszczone na dachu pojazdu pilotującego, symetrycznie względem podłużnej osi symetrii pojazdu, w jednej linii z tablicą z napisem "PILOT".
4. Pojazd pilotujący powinien być oznakowany tablicą z napisem "PILOT" i napisem określającym największą szerokość pojazdu pilotowanego. Wzór tablicy określa załącznik do rozporządzenia.


Post Wysłano: 07 gru 2014, 14:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sie 2007, 13:49
Posty: 123
Lokalizacja: Niektórzy mówią, że to już Kaszuby. Czy ja wiem ?...

Cytuj:
W nawiązaniu do tematu o transportach ponadnormatywnych, i zawartych tam filmów mam pytanie:
Na jakiej podstawie piloci używają sygnałów dźwiękowych o zmiennym tonie? Pytam z czystej ciekawości, o przepisy, bo sam cel ich używania znam i jestem w stanie zrozumieć.
Nie znalazłem odpowiedzi na liście obowiązkowego wyposażenia pojazdów pilotujących, ani też samych pojazdów pilotujących na liście pojazdów uprzywilejowanych.
Cytuj:
2. Pojazd pilotujący powinien być wyposażony w:
1) dwa światła błyskowe barwy żółtej, widoczne ze wszystkich stron pojazdu z odległości co najmniej 150 m przy dobrej przejrzystości powietrza i nie powodujące oślepiania innych uczestników ruchu,
2) środki bezpośredniej łączności radiowej z pojazdami pilotowanymi.
3. Światła, o których mowa w ust. 2 pkt 1, powinny być umieszczone na dachu pojazdu pilotującego, symetrycznie względem podłużnej osi symetrii pojazdu, w jednej linii z tablicą z napisem "PILOT".
4. Pojazd pilotujący powinien być oznakowany tablicą z napisem "PILOT" i napisem określającym największą szerokość pojazdu pilotowanego. Wzór tablicy określa załącznik do rozporządzenia.
Zacytowany przez Ciebie fragment rozporządzenia jest niepełny bądź nieaktualny (nie wiem skąd go zaczerpnąłeś) W treści aktualnego rozporządzenia jest punkt o treści:

... 4) urządzenia nagłaśniające...

Dzięki temu możesz wydać polecenia innym uczestnikom ruchu (nie wszyscy mają CB) bez konieczności otwierania okien czy podjeżdżania do niego. A, że trudno o zakup dobrego (mocnego czytaj głośnego o odpowiedniej mocy megafonu - PA z CB się nie nadaje) zwyczajowo wykorzystuje się generatory i megafony montowane w belkach ostrzegawczych. A, że można go wykorzystać czasami w inny sposób.... Na niektórych nic innego nie działa. Niestety.

_________________
I born to be a trucker

FB : Pilotaż Gut Usługi Pilotowania
http://www.pilotazgut.pl


Post Wysłano: 07 gru 2014, 22:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2014, 15:46
Posty: 146
Samochód: Volvo

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
...pensja 5000zł za mc w Polsce nie jest atrakcyjna zwłaszcza dla kogoś kto już trochę w tym siedzi...
To powiedz kolego ile chciałbyś zarabiać będąc pilotem "gabarytów" ? , skoro Tobie jest 5000 zł mało to kierowca ciężarówki którą pilotujesz powinien zarabiać 10 000 zł ? :mrgreen:
Nigdy pewnie nie miałeś styczności z pracą pilota więc chyba nie masz zielonego pojęcia jak to wygląda w praktyce. Oby więcej takich ludzi w branży to szefowie się ucieszą...
Pewnie, że nie miałem...
Ale widzę, że uważasz, że pilot jest ważniejszy od kierowcy ciężarówki :]


Post Wysłano: 07 gru 2014, 23:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2005, 0:37
Posty: 137
GG: 11
Samochód: FH16 750
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

naprawde malo wiesz, oczywiscie ze "dobry" pilot jest wazniejszy od kierowcy ciezarowki, 5000zl dla pilota to powoli malo atrakcyjna suma tak samo jak 10 000zl dla kierowcy ciezarówki na duzym zestawie.


Post Wysłano: 08 gru 2014, 20:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2012, 17:22
Posty: 22
Samochód: BF3
Lokalizacja: ZS 12345

Cytuj:
naprawde malo wiesz, oczywiscie ze "dobry" pilot jest wazniejszy od kierowcy ciezarowki, 5000zl dla pilota to powoli malo atrakcyjna suma tak samo jak 10 000zl dla kierowcy ciezarówki na duzym zestawie.

Dokładnie tak jak napisałeś kolega chyba nie miał styczności, a co do Pilotów to dodam koledze NIRVANA, że Pilot BF3 to taki który porusza się po terenie Niemiec ma Odpowiednią licencję i na dachu pojazdu posiada tablice ze znakami jaki daje innym użytkownikom ruchu, tak więc zarobki w tej branży są takie a nie inne.



Dodam że mój post był czysto moją opinią i jedynie może posłużyć za informację dla osób chcących podjąć taką prace, gdyż w każdej firmie zarobki, oraz warunki pracy są różne, dodam też , że osoby chcące tak pracować muszą liczyć się z długimi wyjazdami i pełnym zaangażowaniem w swoją prace.

Szerokości, przyczepności,, PIONA

_________________
Sytuacja nadarzy się sama, należy ja rozpoznać i wykorzystać


Post Wysłano: 08 gru 2014, 22:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 paź 2011, 0:22
Posty: 56
GG: 8673885
Lokalizacja: Lublin

Skoro padają różne zapytania to ja zapytam, cześć kierowców widząc nadjeżdżącego samochodu pilotażowego nie chce zjechać. Wiec jakie są sposoby, z tego co widziałem, albo mruganie drogowymi światłami, używanie lewego kierunkowskazu, i jakie są jeszcze sposoby i jakie metody się najlepsze??


Post Wysłano: 08 gru 2014, 23:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 sty 2010, 0:49
Posty: 241

Cytuj:
Skoro padają różne zapytania to ja zapytam, cześć kierowców widząc nadjeżdżącego samochodu pilotażowego nie chce zjechać. Wiec jakie są sposoby, z tego co widziałem, albo mruganie drogowymi światłami, używanie lewego kierunkowskazu, i jakie są jeszcze sposoby i jakie metody się najlepsze??
Poprzez otwarte okno wskazywanie latarką z czerwoną nakładką sygnalizacyjną polecenia do zjechania. W przypadku transportu ładunków o znacznych wymiarach, gdzie jedzie kilku pilotów na przodzie kolumny to także zatrzymywanie się na przeciwnym pasie ruchu przy włączonych światłach awaryjnych i również wskazywanie latarką miejsca do zatrzymania. Korzystanie z wyżej wspomnianego nagłośnienia również potrafi sporo pomóc, ale jak wiadomo należy korzystać z tego z umiarem i tylko w wyjątkowo wymagających sytuacjach. Wszystko to jednak może i tak zdać się na nic gdy trafisz na prawdziwego twardziela drogowego który ma wszystko i wszystkich gdzieś...


Post Wysłano: 09 gru 2014, 1:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 paź 2011, 0:22
Posty: 56
GG: 8673885
Lokalizacja: Lublin

A jak np. pilotuje się ładunek o szerokości 4-5m to się włącza koguty i się jedzie z przodu, czy coś się jeszcze innego kombinuje??


Post Wysłano: 09 gru 2014, 9:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2012, 17:22
Posty: 22
Samochód: BF3
Lokalizacja: ZS 12345

Cytuj:
A jak np. pilotuje się ładunek o szerokości 4-5m to się włącza koguty i się jedzie z przodu, czy coś się jeszcze innego kombinuje??

Oczywiście, że jedzie się przed ładunkiem, jak i za.
Każdy ładunek, który wystaje poza linie oddzielającą pasy ruchu jest niebezpieczny i stwarza zagrożenie dlatego sygnalizuje się kierowcą nadjeżdżającym z przeciwnej strony. Naszym zadaniem tzn Pilotów, Pilota jest zapewnienie bezpieczeństwa innym użytkownikom ruchu to też sygnalizując zjechanie, prosząc o zatrzymanie tworzymy bezpieczną drogę konwoju. Nie raz im konwój dłuższy, szerszy większy z przodu jedzie więcej pilotów.
W Niemczech, przy zjechaniu z autostrady przy ładunkach powyżej 3,60cm szerokości prawie zawsze jest obowiązkowa obecność policji, to jest określone w zezwoleniu, które wydaje się do danego transportu z osobna, ale są odstępstwa bo ładunki są różne i wymiary oraz waga zewstawu także, więc za każdym razem jest inaczej. Policja jedzie z przodu, z tyłu.
Raz pilotując olbrzymi zbiornik na przodzie były 3 radiowozy na tyle ja i za mną dodatkowo jeden.

_________________
Sytuacja nadarzy się sama, należy ja rozpoznać i wykorzystać


Post Wysłano: 10 gru 2014, 13:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 paź 2011, 0:22
Posty: 56
GG: 8673885
Lokalizacja: Lublin

Rozumiem, ale czym mniejszy ładunek, mniejsza szerokość to pilot mniej musi ostrzegać, jak pilotujesz coś co ma 3.50m to aby jedziesz z przodu i tyle, chyba nie musisz mrugać długimi, czy kierunkiem, już nie mówiąc latarką.


Post Wysłano: 10 gru 2014, 14:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2012, 17:22
Posty: 22
Samochód: BF3
Lokalizacja: ZS 12345

Cytuj:
Rozumiem, ale czym mniejszy ładunek, mniejsza szerokość to pilot mniej musi ostrzegać, jak pilotujesz coś co ma 3.50m to aby jedziesz z przodu i tyle, chyba nie musisz mrugać długimi, czy kierunkiem, już nie mówiąc latarką.
Wszystkie twoje zachowania musza byc adekwatne do sytuacji na drodze, ty jako pilot prowadzisz i jestes po to by zapewnic bezpieczny i plynny przejazd. Sa przyjete ogolne zachowania podczas pracy ale to wszystko jest dobierane pod zestaw ktory pilotujesz i pod droge ktora jedziesz. Zawsze oplaci sie ostrzegac niz pozostac biernym i jeszcze jedno, jako pilot musisz byc uniwersalny

_________________
Sytuacja nadarzy się sama, należy ja rozpoznać i wykorzystać


Post Wysłano: 11 gru 2014, 11:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 mar 2005, 20:40
Posty: 358
GG: 0
Lokalizacja: Gliwice

Cytuj:
Rozumiem, ale czym mniejszy ładunek, mniejsza szerokość to pilot mniej musi ostrzegać, jak pilotujesz coś co ma 3.50m to aby jedziesz z przodu i tyle, chyba nie musisz mrugać długimi, czy kierunkiem, już nie mówiąc latarką.
Tak jak koledzy wcześniej napisali - wszystko zależy od sytuacji. Dajmy dla przykładu maszynę budowlaną, np. koparkę gąsienicową o szerokości 3,50 m. Droga wojewódzka, szerokość jezdni 6,00 m - zostaje 2,50 m wolnej przestrzeni. Dodajmy do tego drzewa bądź liczne znaki, słupy w skrajni jezdni. Miejsca generalnie mało, a myślę, że mało kto chciałby zderzyć się ze stalową gąsienicą maszyny, bądź zrobić sobie z suva kabriolet...

_________________
Uważaj na zapałki, którymi w czasie jazdy podtrzymujesz oczy, gdyż mogą się zapalić lub wbić w gałki oczne.


Post Wysłano: 16 maja 2015, 17:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 kwie 2008, 15:56
Posty: 189
GG: 11914484

Nie wiecie Panowie czy ktos w okolicach Poznania nie szuka pilota?


Post Wysłano: 07 sie 2015, 23:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2009, 16:10
Posty: 93
Lokalizacja: Strzelce Op.

Poszukujemy pracownika na stanowisko pilota na Polskę i na Niemcy (BF3).
Ktoś z forumowiczów aktualnie bez stałego zajęcia? Może znacie osoby nadające się na to stanowisko a nie będące aktualnie zatrudnione lub szukające nowej przygody?
Zapraszam do kontaktu na priv lub mailowo.

_________________
Zezwolenia dla transportów ponadnormatywnych i nie tylko. www.zezwoleniatransportowe.pl


Post Wysłano: 15 sie 2017, 18:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 sie 2017, 18:01
Posty: 2
Samochód: 4x4

Witam. Może odgrzeje temat. Mam pytanie odnośnie pracy w tej dziedzinie jako, że chce zmienić trochę profil pracy. Rozumiem, że cześć osób pracujących jako piloci mają swoje auta służące do pracy i, lub może ktoś współpracuje z inną firmą na swoim sprzęcie. Jak to u Was wygląda? Dysponujecie swoim sprzętem czy macie firmowe auta? Jeśli prywatne to dlaczego akurat wybór padł na daną markę, model? Rozumiem, że niejednokrotnie chodzi o pieniądze ale nie mówmy tu o pieniądzach. To akurat takie banalne. Czym się kierowaliście? Przestrzenią kabiny? Miejsce z tyłu? Ekonomią spalania? Wszakże widzę, że w Vectrze też idzie pracować/spać. Czy przed początkiem pracy w tej dziedzinie transportu lepiej iść do firmy a później spróbować swoich sił samodzielnie? Czy w okręgu Wielkopolski/ Lubuskiego jest ktoś kto mógłby polecić jakąś firmę w której można spróbować swoich sił w takiej pracy, gdzie można by czegoś liznąć w tym temacie?


Post Wysłano: 15 sie 2017, 20:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

Pierwsze co to kursy i znajomość języka w mowie i piśmie jeżeli mówimy o zagranicy :] Od tego trzeba startować.

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: