Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 sie 2017, 13:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2017, 12:37
Posty: 4

witam
pozwolę sobie poprosić Szanownych forumowiczów o o pomoc....
mam pytanie dotyczące wskazanego w tytule modelu, dokładnie chodzi o wywrotkę 4x6 , i mam prośbę o wyjaśnienie blokady układu różnicowego i napędów.....
konkretnie, za co odpowiada każdy z przycisków
foto panelu
https://www.fotosik.pl/zdjecie/57453914836e475e


z góry dziękuję i pozdrawiam


Post Wysłano: 19 sie 2017, 16:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Jeśli już to 6x4.i na zdjęciu są widoczne włączniki od 6x6 po mojemu.tam gdzie jest zaznaczony x to daną oś spinasz.dwa pierwsze klawisze od góry 1-lewy blokada osi środkowej i ostatniej. 2 blokada przedniej osi
. Klawisze dolne 2-między mostowa tył 3-napęd przód.mam nadzieję że rozumiesz że nie włączasz blokady mostu bez poprzedniego włączenia tego mostu?najpierw między mostowe później blokady.Co do 3 klawisza z góry to nie wiem ale myslę że może być to jakiś albo pusty klawisz albo rozłączenie napędu osi która jest spięta ze skrzynią.co do 1-z dolnych klawiszy też nie wiem .najlepszym sposobem stań w grząskim piasku i pokopaj się trochę i zobaczysz co od czego jest.pamiętaj w Cani ręczny jest na oś pierwszą i ostatnią.


Post Wysłano: 19 sie 2017, 21:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:39
Posty: 360
GG: 1
Samochód: Coś tam zawsze jest
Lokalizacja: Konin, Wielkopolska i reszta świata

Królowa szos mówioo :lol: :mrgreen: .W Mańku pstrykniesz 2 razy i masz co chcesz a tu, jak w Dreamlinerze :roll: :mrgreen:

_________________
Ganiam hulajnogą,bo lubię świat bez pedałów.


Post Wysłano: 19 sie 2017, 21:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

kiedyś jeździłem scanią 4-ośką ślizgaczem i te klawisze mnie zawsze wpieniały.MAN te pokrętło ma zdecydowanie lepsze.


Post Wysłano: 20 sie 2017, 10:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2017, 12:37
Posty: 4

Dziękuję Kolegom za szybką podpowiedź......

czyli mam rozumieć,że gdybym chciał użyć blokady układu różnicowego na przedniej osi to muszę użyć przełączników w kolejności 1-2-3 jak jest wskazane na poniższym zdjęciu?

https://m.fotosik.pl/zdjecie/a7dca255ee869acb


Post Wysłano: 20 sie 2017, 11:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Teoretycznie tak ale zanim zblokujesz przód ,blokuj pierw tył.Np. auta typu 6x4,czy 8x4(ślizgacze) mając tylko tył włącza między mostową a później blokadę mostów.
W tym przypadku ma to być tak:
1-między mostowa tył
2-napęd osi przód------------------1-2 opcje oczywiście możesz spiąć od razu wjeżdżając w teren,pole łąka żwirownia ,budowa.
3-blokada mechanizmu osi 2 i 3 czyli tylnych.----blokady tyłu włączam np.od razu jak mam wjechać w syfiasty teren typu miękka ziemia błoto glina piaski.Ustawiasz się w miarę możliwości równo do wjazdu żeby już za bardzo nie kręcić i atakujesz.na zblokowanym tyle będą ci mówić że nie można skręcać ale to jest tak że na miękkim terenie same koła za bardzo nie pozwolą tobie skręcić ,będą pchały prosto.ale jak przykopiesz się w miękkim to spinasz i ogień nawet jeśli skręcisz to koła mielą w miękkim i nic im nie będzie.Co innego jak staniesz załadowany na asfalcie i zapniesz blokady żeby np.kogoś wytargać to wtedy tylko na wprost.Aczkolwiek znam przypadki gdzie na spiętej blokadzie jeździli z towarem po mieście i też nic się nie stało poza cięższym skręcaniem.
4-i na końcu blokada mechanizmu osi przedniej.--tu jest podobnie jak punkt 3.tylko kierownica ciężej skręca bo dwa koła ciągną.
także 1.2.3.4 taka kolejność i pamiętaj żeby wszystkie te klawisze później powyłączać.


Post Wysłano: 20 sie 2017, 11:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2017, 12:37
Posty: 4

dziękuję Koledze za wykład.......
jest to jasno i zrozumiale napisane....która oś w tym pojeździe jest napędowa?


Post Wysłano: 20 sie 2017, 11:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3199
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Sam napisałeś, ze 6x4.
Dwie osie z tylu.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 20 sie 2017, 12:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2017, 12:37
Posty: 4

...czasami człowiek pisze albo mówi o czymś o czym do końca nie ma pojęcia.....i to był taki przypadek......
jeszcze raz Szanownym Kolegom dziękuję za pomoc....

gdyby ktoś był w sranie "rozszyfriwać" za co są odpowiedzialne pozostałe dwa przyciski będę zobowiązany......

https://m.fotosik.pl/zdjecie/0f8aba4159f790ac


Post Wysłano: 20 sie 2017, 18:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Cytuj:
dziękuję Koledze za wykład.......
jest to jasno i zrozumiale napisane....która oś w tym pojeździe jest napędowa?


rozumiem że chodzi tobie o tą oś która jak nic nie jest włączone to przenosi napęd?
Odp.----środkowa.
jak wcześniej już napisałem w kani z którą miałem styczność to ręczny był na 1 i 3 oś i chłopaki na ręcznym śmiało gumę palili.
A jeśli chodzi o twój przypadek to zrób foto auta i będzie jasność bo kolega to nie wie co?tylko strzela :wink:


Post Wysłano: 21 sie 2017, 23:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

W układzie 6x4 czy to zwolnica czy półoś to przy normalnej jeździe napędzająca oś jest ostatnia.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: