Cytuj:
W pierwszym przypadku ustawiasz multimetr na pomiar napięcia. Do wtyczki od czujnika podpinasz sondy z multimetra i kręcisz kołem. Jeśli czujnik jest sprawny, powinno pojawić się napięcie.
Nie pojawi się żadne napięcie, to nie prądnica , w obu przypadkach ustawiamy multimetr na pomiar rezystancji,
test podstawowy :
jeśli nie jest przerwany obwód opór powinien wynosić w okolicach 1,2 kOhm - jeśli nie ma oporu bądź jest jakiś poza zakresem (0,2-5,5) wymień czujnik
test rozszerzony :
unosimy koło - i przy podpiętym mierniku kręcimy nim wskaznik oporu powinien nam skakać - jeśli nie skacze możesz spróbować dosunąć czujnik może być za daleko od pierścienia.
To są oczywiście testy mocno "chałupnicze" i zdaję egzamin przy usterkach typu 0 - 1
dla modulatora wystarczy że pierścień na piaście będzie trochę skrzywiony (zmienny dystans między czujnikiem a pierścieniem w trakcie obrotu) i będzie nam abesik świecił.
najsensowniejsze wydaje się podpięcie komputera diagnostycznego do Modulatora
_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych
Nowy Sącz i okolice - Zapraszam
DPTacho.pl