Niewiesiek, ale napisz chłopu czy to 24t, czy 4t, bo wpędzisz go w kompleksy.
Kojarzę te screeny od Was z fabryki, z Dafów, gdzie średnio było po 30 -32.
Albo te volva palą tak mało, albo tamte Dafy tak dużo.
Choć jeden zabrany użytkownik Dafem z tej serii co te Wasze chapiące po 31, osiągnął 21, czy coś koło tego, więc nie ukrywam, że lekko zgłupiałem.
Generalnie to dla śmiechu wrzuciłem, 5 ton brutto ładunku, jadąc przez pustą Holandię 85 km/h, raczej anomalia niż powtarzalny wynik.
Średnia z całego miesiąca to jakieś 27 i to już jest bardziej powtarzalne i realne.
Odnośnie Dafów to było tyle, ale pamiętaj, że zimą, jadąc na odcięciu ze starymi chłodniami (6 różnych opon).
Teraz jak naczepy są takie same (nowe), kierowcy na zmianę tacy sami, no generalnie w identycznych warunkach, jakiś litr więcej wychodzą na miesiąc Jelcze.
Jak pisałem w innym temacie, mieliśmy takie cudo na prawie 4 tygodnie testów.
Prawie 15kkm, średnio 15-16t na trasach Legnica<-> południowo-zachodnie Niemcy, po 3-5 rozładunków, średnia wyszła 25,6l.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Na pewno to inne opory powietrza silos, plandeka czy chłodnia.
To samo mam z kontenerem i nie bardzo mogę porównać spalania np z plandeką.
Nie dość że duża dziura między kabiną a kontenerem to jeszcze ściany kontenera rzebrowane
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
To sobie postaw kontener na środku naczepy lub z tyłu i się zdziwisz że na pusto pod wiatr klamot może palić więcej lub tyle samo niż z pełnym kontenerem bo nie ma co go pchać z górki.
To nie wanna gdzie burty są niskie co i za tym niższe opory powietrza.
Tak jak kiedy podczas trudnej rozmowy wszystko co następuje po "ale" dopiero się liczy.
Man tu nikt nie mówi o kontenerze na końcu ramy, tylko o silosie zaraz za kabiną.
W oporach powietrza, liczą się zawirowania powietrza, które są podobne, bo powstają za naczepą.
Wanna, akurat szału tu nie robi. Szczególnie z dużą kabiną.
Kierownik spalanie na wlaczonej przystawce to od 7 do 12l na godzine pracy.
Wszystko zalezy od produktu,odleglosci na jaki sypiemy, wydajnosci kompresora a co za tym idzie obrotow silnika.
Sa materialy ktore sypiesz pol godziny a i takie ktore 5h sie dmucha wiec tak jak mowisz szczegoly sa wazne. Plandeka zaczyna sie kilkanascie cm za kabina a silos z dobry metr(w zaleznosci od modelu) na dodatek ma oplywowe czolo
Swoja droga posiadamy silosy marki spitzer lag feldbinder i z kazdego inaczej czasowo schodzi produkt. Oczywiscie sa to roznice rzedu maks 10min.
Posiadamy 2x volva 460km i na tej samej pracy co dafy pala o okolo litr do 2 wiecej nizli dafy 480km. Wychodza srednio okolo 30l
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
_________________ Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie
Rejestracja:14 lut 2006, 16:55 Posty: 1364
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP
To jaką ma się naczepę za kabiną ma duży wpływ na spalanie.Prosty przykład z tego tygodnia,a z ostatniego gdy byłem w pracy.Teraz mam zapiętą normalną beczkę,a ostatnio jeździłem z 30' kontenerem na ramie,na której było sporo wolnej przestrzeni przed i za kontenerem.Efekt-podobne trasy i ładunki i różnica 3-4l/100km na niekorzyść kontenera.
A co do FH500,to Eindhoven - Bolonia -Cloppenburg,w obie strony przez Brennero,w obie 40t wychodziło około 31,5l,max 85km/h.Ewentualnie Eindhoven - Modena - Eindhoven,w 2 strony pociąg z Freiburga do Novary,też 40t około 26l.
_________________ Fan Transportu
Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...
Co tydzień ta sama trasa meble 14 t, powrót kwiaty 11 t, między 25 a 26.5. Hiszpanią na 40t DMC 28.5. Grajewo - Rzeszów - Grajewo 30l przy pełnym tonażu.
Rejestracja:11 cze 2010, 21:11 Posty: 171
GG: 0
Samochód: man
Cytuj:
Co tydzień ta sama trasa meble 14 t, powrót kwiaty 11 t, między 25 a 26.5. Hiszpanią na 40t DMC 28.5. Grajewo - Rzeszów - Grajewo 30l przy pełnym tonażu.
Nowy MESIO EURO 6- 440 .,TRASA KRAKÓW - DORTMUNTD -KRAKÓW . LADUNEK RÓWNOMIERNY OKOŁO 13 TON W OBIE STRONY (stosując eco driving) norma 18.9 na 100 km.,
Stosując ecodriving, słowo klucz. Dobra, pogoda, lekki tonaż, Scania tez tak wychodzi w takich warunkach tylko to są kwiaty, sam towar jest zaprzeczeniem ecodrivingu.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 13 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę