Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 mar 2019, 21:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Mam zestaw koń 4x4 i naczepa 2 osie na szerokim (+oś skrętna) - zwinność wnet 4 ośki a legalna ładowność wynikająca z RMC 24.5t - naczepa ma 27,7t. Ze zwykłym koniem, w lekkiej wersji z 26t na legalu by wyszło. Ale to jest przewóz materiałów sypkich gdzie naciski osi są nie istotne do puki nie przewali się DMC.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 18 mar 2019, 23:15
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lut 2009, 18:30
Posty: 1756
GG: 1
Lokalizacja: Częstochowa SC

Epo Trans widzę też już ciąga 2 osiowe Bergery


Post Wysłano: 19 mar 2019, 0:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

W Wielkopolsce Wędzikowski i Magpol.

Ostatnio widziałem Holendra Actros+Fliegl dwie osie z makulaturą i na oko towaru było minimum 25t jak nie lepiej i do Niemiec się z tym puścił.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 19 mar 2019, 2:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 maja 2011, 22:27
Posty: 55

Potwierdzam u Wędzikowskiego mamy dwie dwuosiowe bergerki. Kierowcy normalnie wozili na nich 24 tony z Belgii ale jakoś specjalnie nie byli zadowoleni jak mieli z nią jechać. Ja zrobiłem tylko jedno kółko na Śląsk to się nie wypowiem. Teraz tylko pod meblami jeżdżą u nas.


Post Wysłano: 19 mar 2019, 10:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Kiedyś były naczepy dwuosiowe na bliźniaku, niebyło super singli o ładowności 5 ton więc wszedł standard 3 osie, wcześniej były na małym rozstawie później już 1310.
Teraz widac jest powrót i być może niedługo będzie standard dwuośka na rozstawie 1810...
Jak zaczynałem jeździć to standardem była naczepa 12,6 co lepsza fura miała 13,6, tak samo z burtami standard był 5 burt, później nowsze wchodziły na 4 burty i tak zostało do dziś.
Wszystko się pomału zmienia i chyba te naczepy zaczną wypierać 3 osiowe bo jednak koszty eksploatacji mniejsze a teoretycznie się załaduje to samo.


Post Wysłano: 19 mar 2019, 11:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Nie wszystkie nowinki się przyjmują. SuperSingle zamiast bliźniaków okazało się ślepą ścieżką.
Krone Schmitz nie wykazują większego zainteresowania tematem, a nie wydaję mi się żeby ktoś mniejszy był w stanie zacząć rewolucję.
Impulsem mogłaby być zmiana przepisów, albo opłat, ale tutaj poszło to ostatnio w drugą stronę w Niemczech i już zysku na maucie nie ma.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 19 mar 2019, 12:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Mi chodzi o super single naczepowe, bo w ciagnikach to chyba umarło.
Jeśli chodzi o naczepy Krone ma Profilinera Eco Twin także oni też widzą potencjał.
Obrazek

Jeśli chodzi o nowinki to chyba największą wtope zaliczyło Krone że swoim Safeliner'em.
Ja nawet swego czasu oglądałem taką do kupienia dopóki nie odkryłem że ona niema...RAMY :lol:


Post Wysłano: 19 mar 2019, 19:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1626
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:

Ja nawet swego czasu oglądałem taką do kupienia dopóki nie odkryłem że ona niema...RAMY :lol:
To jak to zbudowane jest?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 19 mar 2019, 19:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Tak jak wszystkie naczepy w Ameryce, nadwozie samonośne.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 19 mar 2019, 20:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1626
GG: 1
Samochód: osobowy

Czyli bieda. Jak tak to domyślam się, że zbudowane pewnie na jakiejś kratownicy jak autobusy.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 19 mar 2019, 21:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Obrazek

Ktoś pamięta te Safelinery?
Firanki były kofry i chyba chłodnie.


Post Wysłano: 19 mar 2019, 21:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Gdzieś tam w głowie ta nazwa siedziała, ale zawsze myślałem, że chodzi o te osłony. Nie wiedziałem, że to całkiem inna konstrukcja.
Idzie gdzieś znaleźć dokumentację, albo materiały prasowe na ten temat?

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 19 mar 2019, 22:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Pamiętam że było tego na internetach trochę, ale teraz szukam i niema prawie nic, chyba Krone to ukrywa bo niema sie czym chwalić. Można znaleźć jedynie ogłoszenia starych naczep.
Pamietam byłem oglądać dwie sztuki około 2005 roku.
One były z 2001 albo 2002 roku. Czyli całkiem spoko, ja myślałem że właśnie to są tylko osłony na koła, po otwarciu klap szok... Kratownica jak w autobusie, klapę z koła się sciagało i dołem zostawała belka, żeby zdjąć kolo ona była demontowana na jakichś bolcach.
Osie miały drążki wzdłużne i poduszki centralnie nad osią, jeszcze była taka rama pomocnicza nad osią.
Generalnie wszystko było już spawane...masakra.
Każda miała Ecas z pilotem w schowku, korba do podpór też zamykana w schowku, generalnie dużo takich komór nawet za osiami. Z tego co pamietam to firanką ponad 8 ton ważyła....

To co znalazłem na stronie Trailer body building:

Krone Safe Liner Dry wins first Kortrijk Expo award.

WINNER of the first place award for safety and innovation at Trailer 2001 was the improved Krone Safe Liner with dry freight box. The Safe Liner has a low-drawn barrier frame that is divided into compartments for pallet storage and at the same time works as a much stronger side guard.

The latest improvement to the Safe Liner is a dry freight box. There is a new trend in Europe to van bodies instead of curtainsides or tarp-frame sides in trailers. The new Krone Dry Liner is available as a steel box body, a painted plywood body, or fiberglass-reinforced plastic van body. The steel box body on display in Kortrijk was also equipped with steel keyhole-punched interior lining for use in hauling garments on coat hangers.

The Safe Liner steel body has the same protection against corrosion as the low barrier-frame chassis: E-coat plus powder coat. Starting with galvanized sheets, the completely assembled body goes through a series of dip-tanks for cleaning and then E-coat primer, followed by a powder coat final finish. The Krone anti-corrosion warranty runs for six years or a million kilometers (620,000 miles).

The van body has no exterior rivets. Individual side sheets are first formed with a stiffener on each vertical edge. Small channels in these stiffeners are then pressed together to join sheets into a side wall. The liner panels are then attached to the inside flanges of the stiffeners, thus strengthening the wall.

The fact that the entire van body and chassis frame are of steel is an advantage for recyclability. In Europe, truck bodies and trailers of differing materials must by disassembled and separated before going back into the melting pot. The all-steel Krone Safe Liner Dry with steel body therefore enjoys an environmental advantage.
Weight of the Safe Liner dry is 7,790 kg (17,200 lb), or 800 kg (1,765 lb) more than a curtainside Safe Liner. This weight is for the standard European semitrailer on three axles and 13.62 m (45 ft) long. The weight includes three full-width pallet boxes made possible by openings in the low barrier frame.

As of the first of the year, there were 1,000 Krone Safe Liners on the road and 10 of the new Safe Liner Dry van trailers.


Post Wysłano: 06 lis 2019, 22:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2010, 21:42
Posty: 294
GG: 1843593
Samochód: MAN
Lokalizacja: EWI

Chce zamówić sobie na nowy rok nową mege. Orientowalem sie u handlowców i pod uwage biore Wieltona i Krone.

1. Wielton na osiach saf intradisc plus integral opona 435/50 r19.5

2. Krone na osi BPW, 445/45 r19.5 / jest mozilowosc wymiany na taki rozmiar jak ma wielton.

Która naczepa będzie lepsza? Czytałem, ze Krone mocno rdzewieje. Poprawili coś w tym temacie? Wielton znowu miał ponoć ostatnio jakieś reklamacje. No i widziałem Wieltonke po LINKu z 2013 roku to byla maskara.... jedna wielka kupa rdzy.

Która oś lepsza? Jaki rozmiar opony wybrac?

Aktualnie użytkuje zasławkę na osi safa i kole 385/55 r19.5 wiec nie wiem jak sprawuja sie tamte rozmiary.


Post Wysłano: 07 lis 2019, 16:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

435/50 może trochę bardziej dostępna ale na to bym nie patrzył opon nie zmienia się co rok.
Natomiast BPW czy SAF to ja biorę w ciemno BPW bo nigdy niebyło z nimi problemów, zresztą jakąś wymiana tarczy itp dużo lepsza robota, niewiem jakie hamulce będą, ale w BPW przeważnie Knorr jest dywany i wg. mnie to najlepsze zaciski.
Natomiast pytanie zasadnicze Wieloton czy Kronówka....Co kto lubi.
Ostatnio czytałem że Wieloton od niedawna stosuje KTL....wiec z rdzą będzie to samo bo Krone jest to 15 lat i każdy widzi...
Ja mam 2004r Krone, brat ma 2002r i nigdy niebyło z nimi problemów dlatego w tym roku dokupiona została też Krone Megaliner 2016r.
Gdyby były do bani to by się szukało czegoś innego.


Post Wysłano: 07 lis 2019, 19:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2010, 21:42
Posty: 294
GG: 1843593
Samochód: MAN
Lokalizacja: EWI

Troche mi rozjazniles, dzieki. Za wieltonem przemawia u mnie przede wszystkim to, ze mam ja na miejscu a po krone mam 900 km. Cena praktycznie taka sama. Także zobacze kto zrobi lepsze finansowanie i to chyba bedzie czynnikiem decydujacym.


Post Wysłano: 08 lis 2019, 0:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
435/50 może trochę bardziej dostępna ale na to bym nie patrzył opon nie zmienia się co rok.
Natomiast BPW czy SAF to ja biorę w ciemno BPW bo nigdy niebyło z nimi problemów, zresztą jakąś wymiana tarczy itp dużo lepsza robota, niewiem jakie hamulce będą, ale w BPW przeważnie Knorr jest dywany i wg. mnie to najlepsze zaciski.
Natomiast pytanie zasadnicze Wieloton czy Kronówka....Co kto lubi.
Ostatnio czytałem że Wieloton od niedawna stosuje KTL....wiec z rdzą będzie to samo bo Krone jest to 15 lat i każdy widzi...
Ja mam 2004r Krone, brat ma 2002r i nigdy niebyło z nimi problemów dlatego w tym roku dokupiona została też Krone Megaliner 2016r.
Gdyby były do bani to by się szukało czegoś innego.
Jak coś było dobre 15 lat temu, to teraz może być kompletny szrot. W drugą stronę podobnie. O wieltonie 15 lat temu mało kto słyszał, dzisiaj się go rozważa jako konkurencję dla naczep niemieckich.


Post Wysłano: 08 lis 2019, 9:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Co prawda to prawda, te naczepy z "mojej okolicy" produkcji były spoko później ponoć najgorsze były z okolic 2010 roku. Te świeże jakie będą to sie okaże za 5-8 lat czy coś się polepszyło, bo niewykluczone że może być jeszcze gorzej....
Co do Wieltonki to pamiętam jak w 2001 roku sąsiad miał burtówke z plandeką na osiach bębnowych ROR. Więc coś tam już jeździło...

W 2006 roku jak szukaliśmy naczepy nowej to Wieloton dał identyczną cenę jak Krone obie coś 24,5e w tej samej opcji, więc nie chcieliśmy ryzykować bo mieliśmy dwie stare Krone i były niezniszczalne...

Zresztą wtedy był inny rynek, sporo było używek Panav czy Viberti a ja pierwszą swoją miałem Trabosa :shock:
Natomiast do pierwszego ciągnika miałem wydzierżawioną uwaga....Lequreves bez osi...miała wahacze skośne jak w osobówce :lol:
Taka ot ciekawostka i wtedy takimi wynalazkami się jeździło i było ok jakoś specjalnych problemów nie było...


Post Wysłano: 08 lis 2019, 21:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Z dwu Krone/Wielton . Wolał bym ......Wielton-jesli są w takim stanie.W medzie jest duzo skladowych ,w tym jaki system podnoszenia dachu-a to b wazne w tych naczepach .Dlaczego Wielton za aluminiowe drzwi ,aluminiowa przednia sciane. A nie ciezkie ,rdzewiajace z odlazaca farba jak W krone. Osie bez znaczenie ale tylko z trzech producentow SAF/BPW/JOST(mercedes).Ze wskazaniem na SAF za zespawane polresory z osią. W BPW lubia sie poprzesuwac polresory na osi i pozrywane czopy ustalające na osiach. Poza tym mamy Kronke na BPW osie bebnowe-naczepa 2008r. No i troche nieprzemyslane rozwiazanie bo przy zejsciu powietrza z naczepy czy opuszczeniu na poduszkach naczepa kladła sie nia kołach z ostatnich 2-ch osi. A powinna sie oprzec na osiach a nie na kolach. No i zdarzylo sie ze wytarlo opony nim sie musielismy dokonac przeróbki by naczepa sie kladla na osiach bez dotykania kół. Co do zabezpieczenia to w 2008r raczej nie stosowało KTL, mamy w firmie naczepy Koegel MAXX z porownywalnych rocznikow z KTL i te rzeczywiscie ani sladu rdzy. A krone chyba tylko malowane jak wielton w 2008r , owszem jakos to nie gije raczej farba nie odlazi z ramy ale do tych koeglii raczej im daleko pod wzgledem zabezpieczenia.Mamy rowniez nowe Wieltonki w medze (po 2016r) z pelnym wypasem -tj drzwi portalowe,dluga mulda-9m,dach przod/tyl no i powiem tyle ze krone zostalo daleko w tyle-chodzi przede wszystkim o okucia i ich jakosc,zamki itd.


Post Wysłano: 08 lis 2019, 22:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Ja tam Krone nie chwale bo też ma wady, ale akurat przednia sciana jest bezapelacyjnie najlepsza ze wszystkich naczep.
Ja kiedy miałem dzwona to wiozłem 24 tony aluminium w gąskach poukładane do ściany. Napór ładunku podczas dzwonu wybrzuszył sciane może pół centymetra, kto zgadnie co by było przy aluminiowej?
Kilka razy widzialem po hamowaniu na swiatlach wypchniętą sciane aluminiową przez palety z towarem...żadnego wypadku nie trzeba. Ściany Alu są dekoracją żeby deszcz nie padał do środka...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: