Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 kwie 2019, 22:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 kwie 2019, 22:10
Posty: 1

Witam serdecznie.
Posiadam MANa TGM 18.330 Biturbo z 2008 r.
Od jakiegoś czasu manik stracił moc i zaczął palić 30-32 l /100 na pusto (masa własna to 9,6 t).
Dzisiaj wymieniłem intercooler (stary miał w środku ślady oleju) oraz był rozszczelniony.
Jednak moc nie wróciła oraz spalanie dalej pozostało na podobnym poziomie.
Komputer nie wyświetla żadnego błędu.
Mam pytanko czy na turbinę do gruszki powinno dochodzić ciśnienie czy podciśnienie?
Elektrozawór sterujący ma dwa wyjścia z czego tylko jedno jest podłączone do gruszki do turbiny a drugie wyjście nie jest zaślepione.
w/w elektrozawór klika po włączeniu zapłonu i nie puszcza dalej ciśnienia! (Ku mojemu zdziwieniu bo myslelem ze jest to sterowanie podciśnieniem)
Wąż prowadzący do elektrozaworu wchodzi do kolektora ssącego przy wylocie z intercoolera.
Proszę o pomoc.
Dodam również że samochód przed awarią palił 23-24 l.
Samochód nie kopci. silnik pracuje równo. Auto trochę ciężko pali potrzebuje 3-4 sekundy kręcenia.Hamulce nie trzymają.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

filtry kiedy wymieniałeś?gruszka steruje klapką w turbo możesz ją podnieść mechanicznie zobacz czy coś to da i czy w ogóle układ gruszka i klapka działa.i pamiętaj wydajność turbo uzależniona jest od ilości spalin bo to one ją napędzają.jest jeszcze zawór wysokiego ciśnienia ale on powinien pokazać błąd , choć nie jestem pewny.teraz właśnie przerabiam to samo tylko w silniku Cat-a.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

3-4 sekundy potrzebne do odpalenia silnika przy układzie common rail mieści się w granicy czasu jaki przewiduje producent na uruchomienie silnika.
Jak będzie potrzebował na uruchomienie silnika 10 sekund to wtedy zacznij szukać problemu.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 paź 2006, 16:04
Posty: 123
Lokalizacja: MIELEC

Trzeba zrobić dobrą diagnostykę komputerową najlepiej ManCatsem z podglądem parametrów podczas jazdy.Czasem wysiada czujnik ciśnienia doładowania i nie generuje błędów EDC.Można spróbować podmienić.

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 paź 2011, 20:57
Posty: 366
Samochód: Czerwona Paryżanka 460Dxi
Lokalizacja: Skierniewice

Przyczyn może być dużo których komputer nie pokaże.

Ostatnio miałem większą akcje warsztatowa, wymienione zostały tuleje(podkładki) pod wtryskami, zawór od hamulca górskiego (ulamal się w środku grzybek od zamykania), wymieniona rura od intelcollera i wiązka od wtryskow. Auto też mocy nie miało i paliło dużo... Kilka przyczyn weliminowanych i jejzdzi jak by że 200koni doszło. Pozdrawiam.

_________________
" Home is where the heart is "


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: