Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 cze 2019, 19:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Witam wszystkich po dłuższej nieobecności! Posiadam mana jak w temacie, rocznik chyba 2001/02. Mam uszkodzony mechanizm podnoszenia/opuszczania lewej szyby (kierowcy), jeden ząbek jest wyrobiony,często szyba się zatrzymuje i trzeba ją ruszyć ręką. Chciałbym jednak aby działała ona elektrycznie, nie mam klimatyzacji a obecnie w tych kurzach i pyłach cały czas zamykam /otwieram szyby, ta ręczna wajcha jest irytująca! Z prawej strony posiadam szybę elektrycznie sterowaną, chciałbym taką samą od strony kierowcy. Czy wie ktoś czy montaż mechanizmu szyby mechanicznej/elektrycznej jest taki sam czyli czy układ śrub będzie taki sam? Niestety nie mam przekaźników ani gniazd w aucie zainstalowanych, ale posiadam takie gniazda oraz przekaźniki, przełącznik kupię, to coś takiego chyba:
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-s ... 7472438687
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-p ... 5056159508
https://allegro.pl/oferta/klawisz-przel ... 7115344699

Załączam fotki jak to u mnie wygląda, co sądzicie, da się zrobić? Czytałem podobny temat o Manie F90 i kolega dominik 2004 pisał, że tam jest inny mechanizm niestety i lipa z przeróbki...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Post Wysłano: 18 cze 2019, 21:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Da się zrobić, rozkręcić z obu stron dzwi i porównać mechanizm.
Jeśli jest inny to kupić z szrotu lub allegro a przekaźniki tam samo podłączyć do lewej szyby jak masz do prawej szyby
Tym guzikiem to sterujesz pracą przekaźnikow

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 18 cze 2019, 21:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6010
Samochód: Volvo FH

Taka klima dokładana, to kupa zamętu, pompa, paski, przewody wysokie i niskie ciśnienie, wymiennik w nagrzewnicy, i ten przy chłodnicy, kable, sterowanie, gruby temat, kasowo będzie fatalnie.
Za 4500 w Suderze widziałem stacjonarną w szyberdach, montaż banalny, bo tylko prąd i masa. Sterowanie z pilota.
Bardziej w tym kierunku bym uderzył.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 18 cze 2019, 21:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Da się zrobić, rozkręcić z obu stron dzwi i porównać mechanizm.
Jeśli jest inny to kupić z szrotu lub allegro a przekaźniki tam samo podłączyć do lewej szyby jak masz do prawej szyby
Tym guzikiem to sterujesz pracą przekaźnikow
Dziękuję kolego MANik. Od strony elektycznej to wszystko wiem jak zrobić, zresztą tutaj jest piękny opis kolegi dominik 2004, przestudiowałem go i wszystko mi się zgadza:

viewtopic.php?f=85&t=42143

Przekaznik nr 1
30 +silnika
87a masa pojazdu
87 + pojazdu
85 masa pojazdu
86 + z przełącznika podnoszenie

Przekaznik nr 2
30 -silnika
87a masa pojazdu
87 + pojazdu
85 masa pojazdu
86 + z przełącznika opuszczanie

Piny 87a, 87 oraz 85 przekaźników oryginalnych i moich nowych przekaźników zmostkuję, chyba mogę...
Sądziłem, że ktoś może też tak rzeźbił i powie mi czy układ otworów montażowych podnośnika mechanicznego i elektrycznego są takie same i bez problemu włożę tam elektryczny, czy tam się to ładnie z silnikiem zmieści...:
mechaniczny: https://allegro.pl/oferta/mechanizm-pod ... 7474634048
elektryczny: https://allegro.pl/oferta/mechanizm-pod ... 7470359496
Cytuj:
Taka klima dokładana, to kupa zamętu, pompa, paski, przewody wysokie i niskie ciśnienie, wymiennik w nagrzewnicy, i ten przy chłodnicy, kable, sterowanie, gruby temat, kasowo będzie fatalnie.
Za 4500 w Suderze widziałem stacjonarną w szyberdach, montaż banalny, bo tylko prąd i masa. Sterowanie z pilota.
Bardziej w tym kierunku bym uderzył.
O takie coś chodzi mniej więcej?
1. https://allegro.pl/oferta/klimatyzacja- ... 7147742160
2. https://allegro.pl/oferta/klimatyzacja- ... 7162219591

Bo taka wodna to chyba ściema?
3. https://allegro.pl/oferta/klimatyzacja- ... 8198597133

Czytałem, że min 1kW musi mieć klima żeby coś dawała w ogóle, doradź coś kolego bo jestem zielony w temacie...


Post Wysłano: 18 cze 2019, 21:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Mocowanie podnośnika powinno być te same
Te co pokazałeś to to samo jeden jest z silniczkiem a drugi bez silnika
Tak do tych pinów możesz wziąć zasilanie z tamtych przekaźnikow.

Klimatyzacja wodna to zabawka i szkoda na to czasu i pieniędzy.
Jak już to tylko sprężarkowa klimatyzacja i to jak najmocniejsza żeby dała radę chłodzic w czasie jazdy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 18 cze 2019, 22:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Mocowanie podnośnika powinno być te same
Te co pokazałeś to to samo jeden jest z silniczkiem a drugi bez silnika
Tak do tych pinów możesz wziąć zasilanie z tamtych przekaźnikow.

Klimatyzacja wodna to zabawka i szkoda na to czasu i pieniędzy.
Jak już to tylko sprężarkowa klimatyzacja i to jak najmocniejsza żeby dała radę chłodzic w czasie jazdy
Będę działał wkrótce z tematem to napiszę co i jak. Gniazda przekaźnikowe posiadam więc wszystko powinno przypominać oryginał:-).
Słyszałem właśnie, że wodne odpadają. Przeglądam te klimatyzatory dachowe i jest tego trochę, są nawet 2,5 - 3,5kW a więc chyba takie potwory dla kamperów, tylko one są 230V, trzeba specjalną przetwornicę kupić. Ogólnie kojarzę firmę WAECO i gość blisko mnie zajmuje się takimi rzeczami widzę:
https://allegro.pl/oferta/klimatyzator- ... 7246609433
780W, ciekawe czy to mi wystarczy do takiej małej mojej kabinki... Swoją drogą to wasze oryginały to pewnie mają ładne kilka kW mocy chłoczącej...;-)


Post Wysłano: 18 cze 2019, 22:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tu masz małą dzienną kabinę to taka klima 1-1,5 kW coś tam powinna schłodzić.
Jak masz kogoś w okolicy to się pod pytaj według niego jakiej mocy powinna być klima do takiej kabiny.
Takie klimatyzacje dachowe mają kompresor jeden lub dwa takie same jak w normalnej lodówce

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 20 cze 2019, 11:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Wczoraj po południu zacząłem rozbierać trochę. Okazało się, że wyprowadzenie na drugi przełącznik szyby jest w drzwiach więc super, tylko nie wiem gdzie jego końca są w kokpicie bo pod przekaźnikami od prawej szyby na środkowym kokpicie ich nie ma, albo pewnie opaską spięte... Gdybym je znalazł to byłoby ekstra bo nie musiałbym w ogóle kokpitu koło liczników rozkręcać, wszystko byłoby gotowe. Niestety wtyczka przełącznika szyb jest okrągła a wszędzie na necie widzę, że mają prostokątne, zarówno uzywki jak i nowe, nie wiem czemu u mnie taka. Wtyczki/gniazda przełącznika szyb oznaczyłem na czerwono. Ja jednym ze zdjęć ująłem rozstaw śrub mocujacych mechanizm szyby u mnie, gość ma mi sprawdzić czy taki sam rozstaw jest u niego przy mechaniźmie elektrycznym, jeśli nie to będę w wielkiej kropce. Dodatkowo muszę zakupić wieszak szyby lewej czy jak to się nazywa, oznaczyłem na granatowo, chodzi o element który trzyma szybę i w niego chodzi mechanizm podnoszenia, u mnie jest bardzo wyrobiony, niedługo szyba spadnie chyba;-). Dodatkowo wymieniam prawą i lewą ramkę drzwi/szyby bo mam popękane bardzo, takie juz kupiłem, nie wiem czy ktoś to nieudolnie rozbierał czy od trzaskania popękało, mam nadzieję, że dam radę z wymianą i będzie to pasowało bo pewnie jakaś podróbka chińska:
https://allegro.pl/oferta/ramka-drzwi-s ... 7340318080


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tutaj jeszcze mały off-topic: chciałbym zamontować dodatkowe lusterko na przednim prawym słupku, nie chodzi mi o to lustro rampowe czyli nad prawą szybą u góry bo takie posiadam, ale takie które montuje się jakby z prawej strony szyby przedniej, nie wiem jak ono się nawet nazywa i nie mogę go do F2000 znaleźć. Widziałem tylko takie do TGA i montowane chyba do słupka, chcę to zamontować albo do słupka, albo do szyby na ssawkę bo chyba tak widziałem też oryginalnie przy dafie czy volvo albo do rantu dachu, da się to wykonać, ktoś to ma przy takim starym manie jak mój??


Post Wysłano: 20 cze 2019, 11:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Od tej wtyczki okrągłej to według mnie jescze powinien iść krutki kabel co łączy przełącznik z tą okrągłąm wtyczką
Co do mocowania mechanizmu podnoszenia szyby mocowanie powinno być takie same bo nikt nie będzie robił innych dzwi do ręcznie podnoszonej szyby

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 06 lut 2020, 22:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

W końcu się pochwalę, pstryknąłem fotki, może komuś się przyda jesli ktokolwiek jeździ jeszcze takim starym gratem jak ja i ma ochotę przerabiać;-).
Bardzo dziękuję Wam za pomoc, w szczególności oczywiście jak zwykle niezawodnemu koledze MANikowi:-).
Załączam fotki z przeróbki i kilka zdań od siebie. Już na samym początku wyłamały się ograniczniki ruchu poziomego cięgna (luzy cięgna na bok) zaznaczone na czerwono, dorobiłem jedno z plastiku jednak podczas otwierania i tak się urwało, potem dorobiłem już ze śrub, zapunktowałem i zeszlifowałem aby za mocno nie odpychały ramienia prowadzącego. Kolejnym problemem był ogranicznik ruchu pionowego szyby zaznaczony na żółto, szyba nie chciała się do końca opuszczać, spiłowałem go. Zastosowałem standarowe gniazda przekaźnikowe, idealnie byłoby zastosować gniazda takie jak oryginalne wówczas pięknie by się wpieło je w kasetę kokpitu. Oryginalnie kable od przełącznika i silnika doprowadzane są do kości zaraz za słupkiem od strony kierowcy, dojście pod licznikami. Przycisk udało się kupić oryginalny to ładnie wszystko wygląda. Jedyny mankament to dziura w tapicerce po korbie od manualnego sterowania;-D. Przy okazji dowiedziałem się po co idzie 4rty kabel do przełącznika, chciałem być mądrzejszy od producenta i mimo, że w peszlu poprowadziłem 6 przewodów jak w oryginale (2 do silnika i 4 do przełącznika) to nie lutowałem 6stego przewodu - masy do przełącznika bo wydawała mi się zbędna, w nocy okazało się, że to ja popełniłem błąd, masa do przełącznika idzie w celu podświetlenia go, bez masy nie było podświetlenia guzika w nocy i musiałem przewód zlutować.
Jeszcze jeden mały problem: po kilku dniach używania mechanizm się zepsuł, zdjąłem poszycie i najprawdopodobniej zerwał się nit (a właściwie puścił pewnie zgrzew) łączący główne ramię podnoszenia z wielką zębatką otrzymującą napęd z silnika. Lipa jak cholera, mam nadzieję, że uda się wyjąć mechanizm bez wyjmowania szyby a więc bez wyjmowania górnej ramki drzwi/szyby bo inaczej pourywam zatrzaski na 100% i znowu trzeba kupić nową ramkę.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: