Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 cze 2019, 16:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 maja 2007, 11:42
Posty: 394
Samochód: cokolwiek dadza

Witam,

potrzebuję informacji do pracy licencjackiej. Szukałem ale nic konkretnego nie znalazłem. Jak to jest przy przewozach pomiędzy krajami Wspólnoty, EOG a krajami nie podlegającymi pod 561/2006 a będącymi stronami konwencji AETR.

Jak wiadomo 561/2006 jest o wiele bardziej restrykcyjne i obowiązuję w myśl art. 2 ust.:

"2. Niniejsze rozporządzenie stosuje się, niezależnie od kraju rejestracji pojazdu, do przewozu drogowego wykonywanego:
a) wyłącznie na terytorium Wspólnoty; oraz
b) pomiędzy Wspólnotą, Szwajcarią i państwami będącymi stronami umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym."

Jednocześnie punkt 3 mówi:

"3. AETR stosuje się, w miejsce niniejszego rozporządzenia, do międzynarodowego transportu drogowego wykonywanego w części poza obszarami określonymi w ust. 2, do:
a) pojazdów zarejestrowanych we Wspólnocie lub w państwach będących stronami AETR, na całej trasie;
b) pojazdów zarejestrowanych w państwie trzecim, niebędącym stroną AETR, tylko w odniesieniu do części trasy znajdującej się na terytorium Wspólnoty lub państw będących stronami AETR.
Przepisy AETR powinny zostać dostosowane do przepisów niniejszego"


Teraz załóżmy, że jest przewoźnik z Rosji który wykonuje transport do Unii. Jeśli dobrze rozumiem treść rozporządzenia, wjeżdżając na teren wspólnoty jedzie zgodnie z 561/2006, ale na terenie Rosji, Białorusi jechał zgodnie z AETR (inaczej dzielone pauzy, krótsze odpoczynki tygodniowe).

Załóżmy dwa przypadki;

1) przewoźnik który na stałe kursuje UE - RUS
2) przewoźnik który jeździ tylko po RUS, i okazjonalnie trafił mu się kurs do UE.

Co w przypadku kontroli? Skąd kontrolujący ma wiedzieć, które przerwy gdzie zostały zrobione? Jak odniesie się do krótszych przerw tygodniowych?


Post Wysłano: 20 cze 2019, 17:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

w tachografie cyfrowym masz kraj rozpoczęcia i zakończenia, a na tarczkach masz miejsce na wpisanie miejscowości poza tym masz dokumenty załadunku - rozładunku,odprawy, paszport ze stemplami granicznymi.
przerwy tygodniowe sa takie same ( no chyba że jestem w błędzie).

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 20 cze 2019, 17:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 maja 2007, 11:42
Posty: 394
Samochód: cokolwiek dadza

Czyli jeżeli dobrze rozumiem treść rozporządzenia, z chwilą wjechania na teren wspólnoty jedziemy na 561, poza nią na AETR możemy jechać.

No tak najważniejsza kwestia mi umknęła kwestia kraju rozpoczęcia i zakończenia. Nie mniej jednak można mieć chyba czasem wątpliwości czy przerwa 3x 15 min. została zrobiona przed granicą czy po przekroczeniu granicy wspólnoty. Wozisz ze sobą przez miesiąc CMRki, EXy itd. ?

Tak samo czy kontrolujący nie doczepi się o inne odpoczynki tygodniowe, albo np. że podwójna obsada zrobiła tylko 8h pauzy?

Jeśli chodzi o przerwy tygodniowe to dokopałem się do takiej informacji;

"Umowa AETR pozwa­la skrócić odpoczynek tygodniowy wykorzystywany w miejscu normalnej bazy pojazdu do 36 godzin, a przypa­dający poza bazą - do 24 godzin."


Post Wysłano: 20 cze 2019, 21:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Czas Pracy - Vademecum Kierowcy i Pracodawcy
Sebastian PaluchObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka


_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 20 cze 2019, 21:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

ta publikacja to chyba trochę stara?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 20 cze 2019, 22:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Tak patrzę teraz na okładkę i...
no w sumie to tak.
Jednak co do tego, że realizując przewóz z poza UE jedziemy podług AETR nadal aktualne.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 20 cze 2019, 22:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

to jak raz tak.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 43 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: