Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 wrz 2019, 9:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lis 2014, 17:45
Posty: 36
Samochód: Renault Premium

Mam problem ze skrzynią biegów automat AT2412 w Premium DXI. Od czasu do czasu po wrzuceniu biegu autko jedzie, ale po chwili blokuję się na jednym biegu i już nie można go zatrzymać ( pomaga wtedy tylko zgaszenie auta). Sytuacja ta ma miejsce tylko z rana, po pauzie ( w warunkach dużych wilgotności powietrza lub lekkich przymrozków, całe lato był spokój ). Po nagrzaniu auta do temperatury roboczej i kilkukrotnej próbie włączenia biegu zaczyna działać. Śmiga później cały dzień bezproblemowo. Miał ktoś podobny przypadek ?.


Post Wysłano: 21 wrz 2019, 9:36

Zacznij od wymiany oleju w skrzyni.


Post Wysłano: 21 wrz 2019, 13:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 835
GG: 0

powietrze jak by syczy ucieka w trakcje tego ?zablokowania"?

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 23 wrz 2019, 2:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lis 2014, 17:45
Posty: 36
Samochód: Renault Premium

Do kolegi Sebastian. Tak, powietrze wtedy ucieka.


Post Wysłano: 23 wrz 2019, 3:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Miałem podobny przypadek, ale w Mercedesie. Gdy było wilgotno biegi znikały lub auto blokowało się na jednym przełożeniu. Winna okazała się pęknięta obudowa elektroniki modułu Range. Woda dostała się do środka i skrzynia przestawała działać aż do momentu osuszenia. Może i u Ciebie jest podobny, elektryczny problem.


Post Wysłano: 23 wrz 2019, 9:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 835
GG: 0

@Lesiu u mnie pomogło rozebranie cewek (na cewkach masz uszczelniacze gumowe oringi) wyczyszczenie przesmarowanie i jak narazie spokój od wiosny, te cewki masz jak zdejmiesz pierwsza obudowe bez wybieraka, pod elektroniką, bynajmniej w volvo nie wiem jak premium.
Bo dodatkowo wymieniałem płytę główna bo niby jakiś procesor był przepalony czy przerwe miał aczkolwiek myślę ze to 3tys wydane w błoto ;/

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 23 wrz 2019, 13:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lis 2014, 17:45
Posty: 36
Samochód: Renault Premium

Myślę Sebastian,że to będzie ta przyczyna. Nie masz przypadkiem jakieś zdjęcia poglądowego. Nie rozbierałem jeszcze skrzyni biegów i nie chce czegoś urwać. Temat ogarnę pod koniec tygodnia najwcześniej.


Post Wysłano: 23 wrz 2019, 21:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 835
GG: 0

nie fotki żadnej chyba nie mam, bynajmniej na tel nie widzę, odkręcasz od góry wszystkie śrubki, trzeba uważać tylko przy ściąganiu pokrywy by nie urwać taśmy łączącej elektronike z wybierakiem, musisz odchylic od tylu pokrywe wsadzić rękę i wypiąć wtyczkę w przedniej części, a później to pokrywe do góry nogami torxy i wio

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 24 wrz 2019, 19:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lis 2014, 17:45
Posty: 36
Samochód: Renault Premium

ok, dziękuje za pomoc, temat ogarnę weekendowo, znalazłem filmik na Youtube - rosjanin Igor Gruntowsky pokazuje co i jak w jednym z filmików. Napiszę czy zdało to u mnie egzamin.


Post Wysłano: 29 wrz 2019, 15:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lis 2014, 17:45
Posty: 36
Samochód: Renault Premium

Sebastian, rozebrałem pokrywę skrzyni i dostałem się do cewek. Oringi wyczyszczone i posmarowane. Złożyłem wszystko tak jak było. Autko odpaliło. Zestaw spięty, podszykowany do wyjazdu. Dziś rano auto nie chce odpalić, nie mam pojęcia co się [wycenzurowano]. Przy przekręcaniu kluczyka słychać tylko jakieś syknięcie z okolic skrzyni, wcześniej się to nie zdarzało.


Post Wysłano: 29 wrz 2019, 16:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Pewnie skrzynia biegów została na biegu, przez to silnik nie chce odpalić

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 29 wrz 2019, 21:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lis 2014, 17:45
Posty: 36
Samochód: Renault Premium

kolego MAN tylko, że ja tym autkiem jeszcze jeździłem po montażu (było ok), a na biegu nie zdarzyło mi się zostawić nigdy wcześniej. Pojawił się teraz błąd Restart MID128 SID39 FMI10


Post Wysłano: 29 wrz 2019, 22:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 835
GG: 0

https://translate.googleusercontent.com ... JV6Qd-hZPQ we volwie oznaczalo by to, a na wyswietlaczu pokazuje Ci N jak przekrecisz kluczyk powietrze masz?

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 30 wrz 2019, 6:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lis 2014, 17:45
Posty: 36
Samochód: Renault Premium

Powietrze mam (nabite kompresorem). Według wyświetlacza, położenie skrzyni w pozycji neutral. Z kodu błędu wynika, że zablokowane koło zamachowe.


Post Wysłano: 30 wrz 2019, 7:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli w obudowie sprzęgła jest jakiś otwór to weź długi śrubokręt i spróbuj nim obrócić koło zamachowe.
Opierając śrubokręt o wieniec zębaty na kole zamachowym od rozrusznika.
Jeśli się nieda obrócić koła zamachowego pozostanie podnieść przynajmniej jedno koło napędowe i zwolnić hamulec ręczny.
Jeśli nieda się kręcić kołem to skrzynia biegów będzie na biegu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 30 wrz 2019, 9:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lis 2014, 17:45
Posty: 36
Samochód: Renault Premium

kolego Man, koło w górze, można nim obracać, czyli na luzie, obejrzę jeszcze cewke rozrusznika (ale to by był za duży zbieg okoliczności )


Post Wysłano: 04 paź 2019, 0:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 835
GG: 0

i co wyszło, poradziłeś sobie?

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 27 sty 2020, 7:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lis 2014, 17:45
Posty: 36
Samochód: Renault Premium

Witam, przyczyną że auto nie odpalało była cewka z dwoma przewodami na rozruszniku (24V 6825 U001T 46472). Kupiłem trochę w ciemno ale udało się trafić.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: