Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 wrz 2019, 21:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2019, 9:39
Posty: 51

Witam. Od kilku dni pojawia się u mnie problem z paleniem 2-3 razy dziennie. Przekręcam kluczyk i zero odzewu, rozrusznik nie kręci, kontrolki nie przygasają, aku 24.8V. Po paru probach rozrusznik chwile lapie i puszcza az wreszcie zapali i zgasnie po 2 sekundach, pozniej jak zapali to jest wszystko ok. Zero błędów tylko nieraz wyświetli tryb bezpieczeństwa pojazdu. I cojeszcze zauwazylem, ze po zaplonie raz wyswietla pozycje luzu, a raz jest puste okienko bez N. Oczywiście automat. Czujnik luzu, komputer, instalacja? Może ktos przsrabiał? Volvo 2011r. Pozdrawiam


Post Wysłano: 07 wrz 2019, 7:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3199
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

ja bym zaczął od skrzynki z przekaźnikami.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 07 wrz 2019, 8:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2019, 9:39
Posty: 51

Przekaźniki przekładane od rozruchu i skrzyni. Nic to nie zmienilo.


Post Wysłano: 07 wrz 2019, 8:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6010
Samochód: Volvo FH

Trudny temat. W żadnym moim volvie nie było problemu mechanicznego z rozrusznikiem, ale może faktycznie.

Czasem kluczyk się naelektryzuje, z raz na rok zrobi "cyk" i nie kręci, ale za drugim razem zawsze pali.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 07 wrz 2019, 10:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2019, 9:39
Posty: 51

Dziwne jest to, że jak już zapali to po chwili zgaśnie. Czy w skrzyni jest czujnik luzu? Może coś z nim nie tak skoro na wyswietlaczu raz wyświetla,a raz są puste okienka?


Post Wysłano: 07 wrz 2019, 10:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 835
GG: 0

adblue sprawne? u mnie np był podobny problem tzn raz palil raz nie palił potrafił nawet po zapaleniu zgasnąć, ale jak już miałem prowadzić na serwis to katem oka wpadło mi że raz podnosi i pali i raz nie podnosi wskazowki od poziomu adblue, wymiana przekaźnika (K2) i jak ręką odjoł,
po drugie można sprawdzić czy te cienkie kable przy rozrusniku sie nie poluzowały miedzy cewka a tym przekażnikiem czy jak to się zwie, po trzecie wiązka z prawej strony skoro mówisz że czasem nie pokazuje N to obstawiał bym kabel zasilający skrzynie, ale najpierw proponuje zacząć od bezpieczników :D (mała uwaga kable idące od skrzyni do puszki mają inny kolor i z puszki do bezpieczników inny) :)

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 07 wrz 2019, 17:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

U mnie był taki problem w D12C i była to stacyjka lub kaseta ale wtedy nie palił na gorącym silniku.


Post Wysłano: 07 wrz 2019, 20:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2019, 9:39
Posty: 51

Adblue sprawne, zero błędów. Kable na rozruszniku ok. Komputer pokazał błąd ze skrzyni MID 130-SID250 łącze danych SAE j1708 może ktoś rozszyfruje? Wiązka od skrzyni do puchy rozpruta i sprawdzona.


Post Wysłano: 07 wrz 2019, 20:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6010
Samochód: Volvo FH

Chyba taki błąd miałem jak czasem nie załączały mi się wsteczne światła. Wymieniłem przekaźnik w górnym rogu po prawej i się uzdrowiło.

Innych objawów, takich jak u Ciebie nie było.

Tak mi przychodzi do głowy kaseta sterująca na skrzyni. Takie głupoty często wychodzą od strony elektroniki.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 07 wrz 2019, 21:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2019, 9:39
Posty: 51

Kierownik, wyskoczył mi check od swiatel wstecznych po rozpięciu naczepy, a po wyjęciu rozdzielacza na kable zgasł. Także może będzie od tego. Sprawdzę i potwierdze.


Post Wysłano: 08 wrz 2019, 12:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2019, 9:39
Posty: 51

Miałeś racje kierownik, błąd jest od świateł wstecznych,powodował go rozdzielacz na kable naczepy.
Jedyny błąd który został i nie chce się skasować jest w układzie silnika MID128-PSID42 przerwane dawkowanie. mimo tego,że w układzie adblue nie było błędów to wyczytałem,że to jest błąd związany właśnie z nim. Dodam,że czujnik NOX jest nowy i pompa po regeneracji. Może coś z wtryskiem się dzieje?


Post Wysłano: 13 paź 2019, 18:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2019, 9:39
Posty: 51

Problem rozwiązany. CAN szaro pomarańczowy pod deską przetarł się i robił zwarcie do masy.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: