Witam
Panowie zakupiłem naczepe schmitz z 2007 roku. Naczepa nie ma podnoszonej przedniej ośki. Czy da rade przerobić aby naczepa miała mozliwość podnoszenia pierwszej ośki. Jesli tak to co będzie do wymiany i jakie mogą być koszta orientacyjnie? Pozdrawiam
Rejestracja:26 lut 2009, 23:24 Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault
Jest to do zrobienia. Przerabiałem ostatni wieltonkę ale w drugą stronę to znaczy demontowałem takie ustrojstwo, a to z powodu że nawaliło i koszt zakupu zaworu który to obsługiwał to było coś ok 4 tys. zł. Do tego musisz doliczyć poduszki z całymi mocowaniami ich do ramy i do osi. Najdroższy będzie ten zawór który przełącza poduszki, wydaje mi się że to jest trochę bez sensu. Spróbuj może poszukać gdzieś taką naczepę na części i wtedy może wyjdzie taniej i będzie się opłaciło.Acha to był zawór do ręcznego podnoszenia osi i jeęli byś chciał automat połączony z EBS lub z ABS to podejrzewam że to będzie koszt jeszcze większy i przeróbka poważniejsza bo nawet trzeba wtedy przeprogramować komputer a to raczej tylko serwis lib komputerem serwisowym.
tak dzisiaj poszperałem koszt zaworu to ok 700zł koszt poduszek do podnoszenia 200 zł netto. Zawór bez działa manualnie zatem nie będzie automatycznie opuszczał osi po przekroczeniu nacisku na poszczegolne osie. tak się zastanawiam czy warto inwestować. Jakie sa oszczędności zwiazane z podnoszoną ośką
Myślę, że szybko by Ci się to nie zwróciło. Zastanów się ile kilometrów procentowo możesz jechać z podniesioną ośką, tzn. na pusto albo z małym ładunkiem. Poza tym, na dwóch osiach bardziej trzęsie i ścina zakręty.
Rejestracja:26 lut 2009, 23:24 Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault
No tak cena tego zaworu byłaby do przyjęcia poduszek również ale trzeba jeszcze te poduszki zamocować i troche przerobić instalcje pneumatyczną będzie z tym troszke zachodu. Ja bym sobie odpuścił bo to wygląda na 1 - 1,3 zł a póxniej robi się z tego wiele więcej.
Rejestracja:17 sty 2007, 20:02 Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk
Oszczędność opon może i nie jest wielka, ale podnaszana ośka jest dobra na zimę. Dlaczego? Chyba nie muszę tłumaczyć
_________________ Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!
często wozimy towar do 7-8 ton do hiszpani wiec km trochę się robi. Na innym zestawie mamy własnie podnoszoną ośkę i sie jeździ z podnoszoną bo na automacie naczepa nie opuszcza wiec wagi ładunek nie przekracza. W tej naczepie własnie ośki podnoszonej raczej nie ma(tak na 100% nie jestem pewien czy nie ma gdyz naczepa stoi i czeka na odbiór być moze ma jakieś sterowanie podnoszeniem z kabiny auta bo na naczepie wyłącznika podnoszenia nie widziałem). Wogole jazda z podniesioną ośką jest zgodna z przepisami np w niemczech przy załadowanej naczepie?
ok a co z elektroniką ABSu w przypadku takiej przeróbki . Czy abs naczepy nie wariuje jesli ma tą oskę podniesioną(w końcu ona się nie kręci podczas jazdy) w przypadku jesli samemu przerobie na podnoszoną oś
Odkopie temat i to mocno! Ale wkońcu jako doświadczony użytkownik użyłem opcjk szukaj.
Czy ktoś ostatnio ogarniał temat dołożenia podnoszenia osi do naczepy? Marka raczej nie ma dużego znaczenia, choć bede chciał to zrobić w Schmitz. Najprostszy motyw czyli poduszki i elektrozawór sterowany ręcznie. Ktoś wie jakie koszta części mogą być?
Masz na aukcjach i zestawy i pojedyncze części. Samemu zrobisz za jakieś 2 klocki na ładnych częściach. Kiedyś szukałem używek ale cenią jak złoto, gdyby to piaskować malować to niewiele taniej wyjdzie...
Jak umiesz kręcić klucze, to 3h we dwóch i zrobione, od gościa masz pełen zestaw, łącznie z instrukcją jak wpiąć się w instalację.
U nas służyło to w dwóch naczepach, znajomy zakładał do dwóch i służy do dziś, zawory są firmowe, żadne chińczyki.
_________________ STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.
Jak masz bpw, to wiem że są dwa rodzaje śruby od pół resora, trzeba zmierzyć, gość daje tulejki, saf jest jednakowy.
Jakbyś potrzebował pomocy, numer masz...
_________________ STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 16 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę