Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 cze 2020, 20:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 480
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Sprawdzałeś szczelność turbina - kolektor ssący bo to podstawa przy takich objawach , druga rzecz klapka od hamulca na wydechu .Czy silnik bierze olej ?


Post Wysłano: 05 cze 2020, 20:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2019, 16:42
Posty: 51
Samochód: Scania 4 , R

Oleju praktycznie nie ubywa, klapka od wydechu jest otwarta,
Turbina kolektor jest szczelnie, po kolei wszystko sprawdzalem,
Nie wiem gdzie jest problem, rece opadaja, mysle ze moze jest rozrzad przestawiony o zabek, ale mechanik mial przyjechac i sie ociaga bo sam tego nie sprawdze


Post Wysłano: 16 cze 2020, 15:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2019, 16:42
Posty: 51
Samochód: Scania 4 , R

Dzisiaj jeszcze odpialem wydech, wirnik wydechowy obraca sie bez oporu, ladnie wyglada, troche okopcony ale to chyba norma, odpialem jeszcze wtyczke od czujnika na kolektorze ssacym, komp wywalil dwa bledy : 8448 i 8705 , pozatym troche wiecej przykapcalo przy zmianie biegow ale moc ta sama co na podpietym czujniku, czy tak powinno byc? jakies podpowiedzi albo co jeszcze sprawdzic?


Post Wysłano: 21 cze 2020, 11:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2019, 16:42
Posty: 51
Samochód: Scania 4 , R

Wczoraj byl u mnie mechanik, podmienialismy cewki od dawki i kata wtrysku, sprawdzony zostal czujnik doladowania i turbina, zaworki przelewowe, zaworek w listwie przedmuchany, zawor od gaszenia sprawdzony, robiony balans cylindrow, wszystko gra, jedynie na kompie przy laczeniu z autem pojawia sie komunikat ze test wewnetrzny nie powiodl sie, wiecej bledow brak, czy to moze byc wina kasety? Wiecej pomyslow brak ...


Post Wysłano: 21 cze 2020, 12:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

A sterownik robiłeś? Nie wiem czy gdzieś nie czytałem, że on też może mieć wpływ na spalanie. U mnie przed i po naprawie nie było zmian.


Post Wysłano: 22 cze 2020, 9:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2019, 16:42
Posty: 51
Samochód: Scania 4 , R

Wlasnie chyba bedziemy go wykrecac i dawac na sprawdzenie, juz nawet to spalanie bym zostawil w spokoju oby auto sile mialo, bo dolny zakres obrotow jest slabiutki, cisnienie paliwa tez sprawdzalismy , na wolnych 15.8-16.1 bara , na przegazowce rosnie do okolo 17.2 bara takze nie ma bardzo juz sie czego innego czepnac


Post Wysłano: 22 cze 2020, 13:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

A tłumik sprawdzany? Nie wiem jaka jest jego konstrukcja, ale w osobówce jak katalizator się zatkał to też był problem z mocą i tam z kolei z przeładowywaniem i check engine.


Post Wysłano: 24 cze 2020, 21:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2019, 16:42
Posty: 51
Samochód: Scania 4 , R

W euro3 nie ma kata, tlumik drozny, jutro wykrecam kompa do sprawdzenia


Post Wysłano: 01 lip 2020, 9:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sie 2009, 17:59
Posty: 147
Samochód: R500
Lokalizacja: DSR

Daj znać co i jak bo mi w 500 v8 od jakiegoś roku turbo wstaje na Maxa dopiero od 1200 obrotów... Nie wiem czy ten typ tak ma, czy co go boli, ale jestem w trasie 450tką i tutaj turbo chodzi jak szalone. Niby wszystko było sprawdzane a tu dalej dupa..


Post Wysłano: 05 lip 2020, 11:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2019, 16:42
Posty: 51
Samochód: Scania 4 , R

Hej, sterownika jednak nie wyciagalismy, po dlugiej rozmowie z elektrykiem z Piaseczna zdecydowalismy dac temu spokoj,
diagnoza padla taka, zeby wyjac jednak turbo i je dokladnie sprawdzic, na dniach bedzie to pewnie robione takze dam znac co i jak jesli sie wyjasni


Post Wysłano: 11 sie 2020, 10:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2019, 16:42
Posty: 51
Samochód: Scania 4 , R

Turbo zrobione, tylko lozyska wymienione bo reszta bebechow byla ok, auto pali jak palilo i dymi jak dymilo, jeszcze ostatnio mialem problem bo zgasilem u klienta i juz zapalic nie chciala, odpalilem z plaka awaryjnie i zjechalem na baze, po ogledzinach okazalo sie ze filtr paliwa zgnieciony ( mial moze 3tys przelotu, orginal) wymieniony na ori i jeszcze brakowalo tej plastikowej rurki co siedzi w filtrze, ale tego nie bylo od kupna, a nasz mechanik nie wiedzial ze tam cos wogole ma byc, po ogarnieciu usterki jest dalej bez zmian, dymienie i spalanie bez zmian


Post Wysłano: 23 paź 2020, 17:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Coś się zmieniło w międzyczasie? Dawałeś do sprawdzenia wtryski?


Post Wysłano: 25 paź 2020, 13:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2019, 16:42
Posty: 51
Samochód: Scania 4 , R

Auto kuleje dalej, teraz jeszcze mam bledy z koordynatora, temperatura zewnetrzna wariuje i pokazuje na minusie sporo, wskaznik od paliwa tez warjuje, auto pojdzie w rozliczeniu na zamiane w niedlugim czasie, brak sil juz do ogarniecia tego, moim zdaniem po ogarnieciu tych wszystkich drobnych usterek trzebaby zajrzec do rozrzadu czy nie przestawiony jest minimalnie, bo wszystko oprocz tego bylo sprawdzone lub wymienione... wtryski byly na stole prawie na samym poczatku szukania przyczyny niedomagan


Post Wysłano: 25 paź 2020, 14:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Współczuję. Weźmie ci to ktoś?


Post Wysłano: 25 paź 2020, 21:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2019, 16:42
Posty: 51
Samochód: Scania 4 , R

W rozliczeniu goly ciagnik, zabieram hydraulike, oswietlenie dodatkowe i wszystkie duperelki ktore dolozylem,
Niedlugo jade zobaczyc kilka egzemplarzy bo ma zjechac kilka sztuk to cos sie dobierze bo brak sil do tej erki


Post Wysłano: 13 lis 2020, 14:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Może wypadało by zrobić te błędy coordynatora i dlaczego filtr zgnieciony- a przy tym dymi na czarno ,wygląda że paliwa nie dostaje . Może smok zapchany


Post Wysłano: 29 lis 2020, 17:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2019, 16:42
Posty: 51
Samochód: Scania 4 , R

Czarny dym to chyba za duzo paliwa a nie za malo, nic juz w tym aucie nie bede robil, idzie na dniach na zamiane, klamka zapadla


Post Wysłano: 01 gru 2020, 14:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

czarny dym owszem tak mowi logika, ale motory z EGR czy innymi tym podobnymi ustrojstwami to niekoniecznie. Bo jak nie dostaje paliwa to sterownik zaczyna kombinowac ze spalinami by netralizowac nieprawidlowy sklad spalin. Tak ze juz to przerabialem ..... filtr paliwa zapchany a auto kopci na czarno.Ale powiem Ci Scanie w E3 E4 czy E5 Ad blue sa w miare przewidywalne i bezproblemowe (wyprowadzenie wszystkiego jest w miare proste i umiarkowanie kosztowne) a schody sie zaczynaja przy nowych wynalazkach. Tak tylko pisze by nie wpasc z deszczu pod rynne


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: