Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 mar 2006, 18:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2006, 18:31
Posty: 3
Lokalizacja: Praszka

Witam serdecznie wszystkich zgromadzonych i czytających mój post i zarazem mam prośbę do wszystkich szpeców któży zajmują cię diagnostyką oraz elektro mechaniką samochodów ciężarowych o udzielenie różnych infirmacji o ile jesto możliwe właśnie z tej dziedziny mechaniki. Prośbe mam taką do was ponieważ otrzymałem właśnie ofertę pracy przy diagnostyce samochodów ciężarowych i moja wiedza jest bardzo skromna co do wagi ciężkiej, dla samochodów osobowych już mam jakotakie doświadczenie i chciałbym troszeczke poznać chociaż podstawy oraz różnego rodzaju sztuczki elektroniczne jak to jest w osobówkach np. kasowanie inspekcji itd...
Jeśli ktoś jest w stanie udzielić mi jakiejkolwiek pomocy to bardzo was proszę, każda informacja będzie dla mnie bardzo cenna.
Pozdrawiam...


Tytuł:
Post Wysłano: 30 mar 2006, 20:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Moja wiedza też jest bardzo skromna(praktyka w technikum na szkolnej stacji obsługi) sprowadzała sie do ustawienia zbierzności kół, badania spalin, ustawiania luzów zaworowych, świateł, obrotów silnika, sprawdzenia siły hamulców i sprawdzenia amortyzatorów, oraz podsawowych czynności organoleptycznych. Ale to i tak wg mnie kropla w morzu, proponuje kurs na diagnoste. :lol:


Tytuł:
Post Wysłano: 31 mar 2006, 14:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2005, 11:47
Posty: 65

hej pacer81
Jak by co to ja pracuje w servisie MB i Daf i wykonuje diagnostyke komputerową oraz prowadze wszelkiego rodzaju naprawy elektromechaniczne Jeżeli bedziesz poterzbował jakies informacje na te tematy to chetnie pomoge o ile bede w stanie
A gdzie ty pracujesz?


Tytuł:
Post Wysłano: 31 mar 2006, 15:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2006, 18:31
Posty: 3
Lokalizacja: Praszka

Ja dostałem dopiero ofertę pracy w nowo powstałym i rozwijającym się zakładzie naprawy pneumatyki samochodowej i szef tegoż zakładu chce rozwinąć branrze z zakresu elektromechaniki, z tego co mi mówił to kontrola ABS-ów, wtrysków, sprawdzania błędów oraz inne tego typu rzeczy związane z diagnostyką. A pracę będe miał od 1 sierpnia i chciałbym poznać jakie przyżądy diagnostyczne występują dla ciężarówek, jak się to obsługuje, w jakim miejscu znajdują się złącza diagnostyczne, czy są to również OBD czy też inne. Interesuje mnie wszystko i za wszystkie podpowiedzi będe bardzo wdzięczny a szczególne dzięki RAYAN24 za chęci niesienia pomocy...
A co do pracy to narazie pracuje przy remontach maszyn przemysłowych i zajmuje się instalacjami pneumatyczno elektronicznymi, mam za zadanie uruchomić nowo powstałą maszyne lub starą po regeneracji, a po godzinach grzebie w garażu przy osobówkach...
I teraz dostałem ofertę bardziej popłatną właśnie przy ciężarówkach ale musze co nieco się podowiadywać rzeby mnie śmiechem nie zabili z moją wiedzą...


Tytuł:
Post Wysłano: 01 kwie 2006, 10:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2005, 11:47
Posty: 65

Osobiście nie wyobrazam sobie jakiejkolwiek naprawy bez komputera
Do Dafa używamy DAVIE XD a do MB STAR Diagnosis
Przykładowo jeżeli zapali sie kontrolka od ABSu w Dafie to nie wiesz czy to jest czujnik trafiony czy przerwa w instalacji i która to jest dokładnie strona A po dokonaniu diagnostyki komputerowej pokaze np: "F514 przerwa w instalacji" oznacza to ze jest to czujnik ABS tył lewy i moduł nie dostaje sygnału mierzysz oporność czyjnika która wynosi xxxxx k ohma i eliminujesz jego niesprawność pozostaje Tobie tylko znalezienie przerwanego kabla 8)
Jeżeli masz pytanka to odezwij sie do mnie na GG


Tytuł:
Post Wysłano: 06 kwie 2006, 18:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2006, 18:31
Posty: 3
Lokalizacja: Praszka

Ok.wielkie dzięki napewno się odezwe...


Tytuł:
Post Wysłano: 23 sie 2006, 14:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sie 2006, 17:38
Posty: 4

Mam Atego 1228 2000 r. w sumie dobre autko tylko ten komputer coraz wyświetla jakies kody :/


Tytuł:
Post Wysłano: 25 sie 2006, 20:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sie 2006, 19:23
Posty: 5

wprowadzaja te tacho cyfr.nawet na warsztacie jak zrobisz jakis przekret to to g**** zapamietuje karte warsztatu i plaza


Tytuł:
Post Wysłano: 29 sie 2006, 15:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sie 2006, 17:38
Posty: 4

ostatnio w moim Mercedesie Atego podczas drogi zaplił się komputer EDC i ciężko wchodziły biegi wyświetlij mi się też błąd FR01223.
Może ktoś wie co oznacz???
:/


Tytuł:
Post Wysłano: 29 sie 2006, 23:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2005, 11:47
Posty: 65

Ja wiem
Przełacznik pedału sprzegła 1 przy styku X1 18/1 ma przerwe lub jest błednie nastawiony
Zycze powodzenia 8)


Tytuł:
Post Wysłano: 31 sie 2006, 20:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sie 2006, 17:38
Posty: 4

Dzięki Rayan !
Skoro tak myslisz to pewnie sie robi jakaś przerwa ponieważ zrobiło mi sie dwa razy podczas jazdy .
Może mi podpowiesz jak się ustawia ten przełącznik pedału sprzęgla ??
W sumie nikt tak nie grzebał !Mógł się sam przestawić??

:shock:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: