Regulamin forum


Zasady publikowania pojazdów:

1. Nazwa tematu musi zawierać nazwę pojazdu (np: Scania 124L Topline), dla dwóch samochodów identycznie (np: Scania 124L Topline, MAN TGA XLX).
2. Prezentujemy jedynie pojazdy z homologacją ciężarową i autobusy.
3. Opisujemy pojazd według wzoru:
Marka: -
Model: -
Rok produkcji: -
Przebieg: -
Wyposażenie: -
Zabudowa/Naczepa/Przyczepa: -
Obsługiwane kierunki: -
4. Opis samochodu może zawierać inne informacje, jednak podane w punkcie 3 są obowiązkowe.
5. Prezentacja samochodu musi posiadać minimum 3 zdjęcia opisywanego pojazdu.
6. Zdjęcia muszą być zamieszczone w formie miniaturki, która jednocześnie jest odnośnikiem do pełnowymiarowej fotografii.



Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 wrz 2019, 20:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2017, 23:00
Posty: 124

Daj znać jak po przebiegu +200 tyś. km będzie wyglądała kierownica.
W moich wygląda tak :
ObrazekObrazek


Post Wysłano: 24 wrz 2019, 20:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

Cytuj:
Daj znać jak po przebiegu +200 tyś. km będzie wyglądała kierownica.
W moich wygląda tak :
ObrazekObrazek
No ale żeby tak słaby materiał dali to jest śmiech na sali :roll: Jakaś gwarancja tego nie obejmuje? Orientowales się? U nas do tego przebiegu dużo brakuje, ale będę miał to na uwadze.

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Post Wysłano: 24 wrz 2019, 21:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Te foty to chyba po 200kkm zrobionych na betoniarce u Łysego.
Macałem fury testowe mające ponad 120kkm i ok były wyślizgane ze względu na nieautostradową eksploatacje, ale bez przesady...

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 24 wrz 2019, 21:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

Cytuj:
Te foty to chyba po 200kkm zrobionych na betoniarce u Łysego.
Macałem fury testowe mające ponad 120kkm i ok były wyślizgane ze względu na nieautostradową eksploatacje, ale bez przesady...
Albo jazda między magazynami i kręcenie w miejscu pod rampy :mrgreen:

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Post Wysłano: 24 wrz 2019, 21:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Wtedy gratuluję zakupu skórzanej kiery pod taką pracę :wink:

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 24 wrz 2019, 21:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2017, 23:00
Posty: 124

Te dwie Scanie (zdjęcie jest z jednego egzemplarza) są z wynajmu. To są auta użytkowane wyłącznie w ruchu międzynarodowym. Podczas obsługi przy bodaj 140 tyś km pytałem się o to, tak z czystej ciekawości. To pracownik obsługi klienta w Pietrzykowicach odpowiedział mi z nieukrywaną emfazą, cytuje : „szorstkie dłonie”. Oba auta jeżdżą w podwójnej obsadzie. Co ciekawe drugie, mające przebiegu, circa 300 tyś km ma mniej wytarty wieniec kierownicy.


Post Wysłano: 24 wrz 2019, 21:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Czyli sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, "dlaczego jest tak zużyta".

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 24 wrz 2019, 21:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3609
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
Wtedy gratuluję zakupu skórzanej kiery pod taką pracę :wink:
Co w tym złego? Gumowa też się zużywa i nie bardzo jest co z nią zrobić, a skórzaną można dać do ponownego obszycia.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 24 wrz 2019, 22:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Nic złego, tylko wytrzymałość materiałów inna.
Każdy z hajsem niech robi co zechce, tylko po co potem stękać.
Wymienić kierę na inna jest zdecydowanie szybciej niż obszywać.
Co do jakości i cen obszywania tez mam trochę doświadczenia i rozczarowań z tego powodu.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 24 wrz 2019, 22:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2017, 23:00
Posty: 124

Wiadomo że wszystko co jest używane zacznie się ścierać. Tutaj nie podlega to jakiejkolwiek wątpliwości. Nie mniej jednak nie mamy tutaj do czynienia z hejtowanym Iveco czy inną Renówką w wersji ABC, czyli absolutny brak czegokolwiek. A z autami gdzie ktoś dał ponad 90 tyś. €/sztuk (to podwozia pod zabudowę). Według mnie kierownica w takim pojeździe powinna być dużo solidniej wykonana. Przykład z osobówek. Na początku 2012 kupiłem E91 ze skórzaną kierownicą. Auto dość intensywnie użytkowane przez pierwsze cztery lata. Obecnie pozostaje u mnie w rodzinie z przebiegiem 210 tyś km. Gdyby nie zadrapanie na wieńcu spowodowane bransoletą od zegarka lub pierścionkami mojej partnerki to nie widać właściwie w ogóle zużycia. A już na pewno nie ma wytarć. Natomiast Scania to pojazd użytkowy. Tak naprawdę 200 czy 300 tyś km to dopiero początek jej kariery. Więc gdybym to ja zapłacił prawie pół miliona za auto w którym kierownica się wyciera to nawet nie pomogła by maszynka ssąco-obciągająca dodawana jako zadośćuczynienie do tego wozu. Po prostu bym się mocno zdenerwował.
Zobaczymy co inni użytkownicy napiszą. Może te jeżdżące u mnie są jakieś felerne.


Post Wysłano: 09 gru 2019, 14:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Z Karolem mijaliśmy się pod Poznaniem jakieś dwa tygodnie temu, cisnął na załadunek do Grecji.

Co do kierownicy, ja mam praktycznie już 400 tkm i nie widać w ogóle śladu zużycia.

Tylko jak wezmę białą ścierkę to może, ale to może będzie delikatnie ciemniejsza po przejechaniu. Więc proponuje przetrzeć swoje kierownice i zobaczyć jak to będzie wyglądać, jak ścierka brudna to delikwent nie myje rąk i pretensje sam do siebie.


Post Wysłano: 09 gru 2019, 15:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

Cytuj:
Z Karolem mijaliśmy się pod Poznaniem jakieś dwa tygodnie temu, cisnął na załadunek do Grecji.

Co do kierownicy, ja mam praktycznie już 400 tkm i nie widać w ogóle śladu zużycia.

Tylko jak wezmę białą ścierkę to może, ale to może będzie delikatnie ciemniejsza po przejechaniu. Więc proponuje przetrzeć swoje kierownice i zobaczyć jak to będzie wyglądać, jak ścierka brudna to delikwent nie myje rąk i pretensje sam do siebie.
Mamy dość charakterystyczne wozy to łatwo się na drodze wylapujemy :D

Co do kierownicy to raz na tydzień wycieram ja chusteczka nawilżona i póki co nie widać żeby coś z nią się działo. Poza tak jak piszesz, jeśli kierownica brduna to będzie się ścierac.

Obecnie Scania ma niecałe 54.000km przebiegu. Ogólnie jak na 500KM bez V spisuje się bardzo dobrze. Po terenie w jakim się porusza mocy jej nie brakuje. W kółkach PL-GR-PL ładunki wahają się między 21.5/22T i spalanie zamyka się poniżej 30L. Gdzie Scanie R450 z podobnym przebiegiem maja ok 32L. Pusty przebieg na takiej trasie wynosi maksymalnie 100km przy ogólnych ok 6500km.

Obrazek

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Post Wysłano: 25 lis 2020, 13:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Jak tam po roku eksploatacji Scanii R500? :wink:

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 16 gru 2020, 18:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

Cytuj:
Jak tam po roku eksploatacji Scanii R500? :wink:
Chciałbym powiedzieć, że bez najmniejszego zarzutu ale bym skłamał. Przy przebiegu 133tys km, padła w Grecji turbina gdzie dosłownie mówiąc została rozerwana w pół. No nic, trudno stało. Samochód jest na pełnym kontrakcie serwisowym obejmującym naprawy, holownik itd więc jakiejś tragedii nie było. Do tego stało się to w Atenach 18km rozładunku i serwisu z którym assistance Scania ma kontrakt więc myśleliśmy, że pójdzie gładko. Klient dla którego wozimy 99% towaru z PL dysponuje swoim taborem więc zabrał naczepe, rozładował i odstawił na bezpieczny parking. Serwis Scanii w Atenach rozpoczął naprawę wydawało by się profesjonalnie określając po ocenie uszkodzeń (turbina, cały układ wydechowy, intercooler nie dostał oleju więc według procedury wystarczyło czyszczenie), że naprawa razem ze sprowadzeniem części zajmie 6 dni. Mnie odstawili do hotelu, który miał kontrakt i tak czekałem te 6 dni. Po tym czasie odebrałem żelazo i lecialem po ładunek gdzie po 100km zapaliło się ograniczenie mocy itd, assistance wyznaczył kolejny serwis w Salonikach gdzie w ciągu dwóch byłem dwa razy gdzie nie zrobili nic oprócz katowania i wypalania DPF. Scania z Polski podejrzewała, że albo nie wymienili układu wydechowego lub użyli używanych części mimo, że miało zostać wszystko wymienione od początku do końca na nowe. Na trzeci serwis wysłali mnie do Scanii w Sofii gdzie dotarłem mając ledwo 40% mocny. Tam po podłączeniu komputera stwierdzili, że wydech katalizator/dpf nie zostały wymienione i temperatura spalania zamiast mieć jak dobrze pamiętam ok 130C to wynosiła 600C. "Banka" wydechu po demontażu była dosłownie sina od temperatury. Na szczęście ten serwis okazał bardzo kompetentny i w ciągu doby doprowadził samochód do pierwotnego stanu. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że pierwszy serwis w Atenach w protokoły napraw wpisał nowe części i podpisami mechaników potwierdzili, że wszystko jest jak należy. Co do samej turbiny dodam na na koniec, że Scania stwierdziła wadę fabryczną i ponoć nasz przypadek nie był pierwszy.

Poza tą awaria Scania spisuje się bardzo dobrze osiągając na trasach do Grecji spalanie w okolicach 28L a przy jeździe na zachód w granicach 24/26L. Ostatnie kółko zamknąłem z przebiegiem 9500km gdzie ładunki zaczynały się od 17T do o zgrozo jak na chłodnie do 23.5T ze spalaniem 25.2L. Jak na silnik bez Vki muszę przyznać, że mocy nie brakuje i w trudnym bulgarskim terenie czy górzystej Grecji radzi sobie bardzo dobrze. Jakoś większych minusów się nie doszukałem przez ten czas. Obecny przebieg to 172tys km.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Post Wysłano: 16 gru 2020, 19:20
Awatar użytkownika

Moderator

Online

Online

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lut 2009, 18:30
Posty: 1755
GG: 1
Lokalizacja: Częstochowa SC

Aż jestem w szoku ze BG serwis to ogarnął :lol:
Ale dobrze ze juz wszystko działa jak należy
Jeżdzisz w jakimś systemie czy kółka w te i nazat i ileś tam wolnego?
Napewno od Salonik fajnie się jechało z tak ograniczona mocą do Sofii :|


Post Wysłano: 17 gru 2020, 5:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

Cytuj:
Aż jestem w szoku ze BG serwis to ogarnął :lol:
Ale dobrze ze juz wszystko działa jak należy
Jeżdzisz w jakimś systemie czy kółka w te i nazat i ileś tam wolnego?
Napewno od Salonik fajnie się jechało z tak ograniczona mocą do Sofii :|
Serwis w Sofii to jeden z lepiej wyposażonych i nowoczesnych serwisów Scanii jakie miałem okazję odwiedzić. Niczym nie ustępował zachodnim :D Nie była to najprzyjemniejsza jazda w połączeniu razem z kolejką ale i takie rzeczy trzeba przeżyć. 99% roboty to stałe kółka (rozładunki/załadunki) i schodzi się z całością 11/12 dni i potem wolne 4/5/6. Wiadomo, że gdyby nie kolejki na granicach to też by troszkę lepiej to wyglądało. A od dłuższego czasu coraz gorzej pracują celnicy.

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Post Wysłano: 17 gru 2020, 18:47
Awatar użytkownika

Moderator

Online

Online

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lut 2009, 18:30
Posty: 1755
GG: 1
Lokalizacja: Częstochowa SC

To całkiem w porządku robota
Celnicy od zawsze tam tak pracują :lol:
Wystalem się na Nadlacu nie raz kilka godzin :mrgreen:
Do Kulaty dolatuje się już Autostrada czy dalej Bułgarzy budują? :mrgreen:


Post Wysłano: 17 gru 2020, 20:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

No Evil,to jak na taki przebieg to trochę przygód miałeś.Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale w 500 chyba jest jakaś inna turbina niż w 450.Co do samego silnika to widać sporo firm go zamawia, M.Pakos prawie wszystkie NG ma z tym wariantem mocy,więc coś w tym jest.Oby dalej już było bezproblemowo... :wink:

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 23 gru 2020, 4:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

Cytuj:
No Evil,to jak na taki przebieg to trochę przygód miałeś.Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale w 500 chyba jest jakaś inna turbina niż w 450.Co do samego silnika to widać sporo firm go zamawia, M.Pakos prawie wszystkie NG ma z tym wariantem mocy,więc coś w tym jest.Oby dalej już było bezproblemowo... :wink:
Co do silnika nie można mu nic zarzucić bo 500KM bez V8 świetnie sobie radzi w trudnym terenie. Trasy do Grecji to w 100% ładunki oscylujące w okolicy 22T i, że tak powiem nigdy tej mocy nie brakło, zostawał jeszcze minimalny zapas. Ładunki na zachód jeśli się trafiają to ok 80% z nich to pełny tonaż. I jak to bywa w Scanii czasami trzeba ją przypilnować i zredukować bieg ręcznie bo lubi na siłę iść na 12. Kolega który posiada w swojej flocie S450 spalanie na kółku do Grecji zamyka w granicach 31/32L. Ale nie ma co za bardzo porównywać dróg ze zachodem bo infrastruktura w RO i BG to drogi krajowe. Bułgaria najgorzej wypada pod tym względem, bo są odcinki tak dziurawe, że prędkość oscyluje w granicy 40km/h żeby części nie zaczęły odpadać :lol: Co do turbiny to tyle wiemy co napisałem, Scania uznała wadę materiałową i nic więcej nie tłumaczyli. Pozostaje mieć nadzieję, że nic więcej poważnego się nie wydarzy.

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Post Wysłano: 23 gru 2020, 11:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 17:10
Posty: 199
GG: 1
Samochód: BMW E70 4.8i
Lokalizacja: Tu i tam

Ooo widzę że tu więcej osób lata na GR. Będę po nowym roku wypatrywał na drodze.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: