Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 lut 2017, 13:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 cze 2010, 15:38
Posty: 67
GG: 376746
Samochód: Actros 2540
Lokalizacja: Barlinek

Witam panowie

Kupiłem niedawno Hiaba ze Szwecji model 102. Zdziwił mnie olej jakim jest zalany. Spuściłem trochę oleju do pojemnika i jest on zielony. Wygląda ładnie, jest czysty i przejrzysty, ale nigdy nie widzialem takiego oleju w żadnym sprzęcie. Do tej pory lałem HV-46 bądź HV-32 z Schella bądź Lotosa i barwa zawsze jasna żółty, idący w transparentną więc raczej typowo.

Spotkał się ktoś z takim olejem? Nie chcę podłączyć, żeby kicha się stała.

_________________
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."


Post Wysłano: 13 lut 2017, 14:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

może zadzwoń do jakiegos serwisu Hiab-a w kraju.
http://www.hiab.com/pl-PL/Strona-startowa/

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 13 lut 2017, 16:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Mam dokładnie Hiaba 102 zalanego HV-46. Spuść trochę tego oleju do osobnego pojemnika, dolej do niego oleju, którym chcesz zalać i zobacz czy się nie gryzą. Jak będzie wszystko ok, to po prostu spuść stary i zalej nowy olej. Jakby się miały w jakiś sposób "pogryźć", to już więcej kombinowania, bo trzeba by dobrze oczyścić instalację przed zalaniem nowego oleju, ale wątpię, żeby się tak miało stać. Wymień też przy okazji filtry, są 2-3 w zależności od wersji. Jak masz pilota, to jest dodatkowy filtr (ten 3) i jest drogi.

Jaka wersja, który rok, ile wysuwów i na co będzie montowany?


Post Wysłano: 13 lut 2017, 16:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2016, 18:58
Posty: 124
Samochód: FH

Dedukuję że jest to olej hydrauliczny, ale może jakiś bardziej pro. Może nie hydraulika, ale dyfry w rajdówce zalewam niebieskim jak farba motulem.


Post Wysłano: 13 lut 2017, 17:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 cze 2010, 15:38
Posty: 67
GG: 376746
Samochód: Actros 2540
Lokalizacja: Barlinek

Hiab 102-2 rocznik 2002. Na pewno pracował w skandynawii. Zrobię foto tego oleju i podeślę wieczorem, może coś pomoże, ale faktycznie olej wygląda Pro. Chętnie bym takim zalał cały układ, bo Sunfaba pompę nową będę montował

_________________
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."


Post Wysłano: 13 lut 2017, 17:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

W układach z osobówek zielony olej to olej mineralny.
Żółty lub przezroczysty to syntetyk.

/mobil

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 13 lut 2017, 19:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:39
Posty: 360
GG: 1
Samochód: Coś tam zawsze jest
Lokalizacja: Konin, Wielkopolska i reszta świata

Zielony olej hydrauliczny o nazwie LHM w osobówkach stosował Citroen do hydraulicznego zawieszenia i spotkałem zieloną oliwę stosowaną we wspomaganiu Audi/Vw, ale nazwy tej oliwy nie pomnę :( . Najlepiej wejśc na stronę producenta, odszukać specyfikację i znaleźć coś takiego u nas. Ja ostatnio walczyłem z olejem do hydrauliki tylnej klapy w swoim BMW. Specyfikacja polecała coś z Mobila, znalazłem dostępny u nas odpowiednik z Shella - olej stosowany w hydraulice samolotów :shock: . Bagatela - 0,5 l to 50 zeta :roll: .

_________________
Ganiam hulajnogą,bo lubię świat bez pedałów.


Post Wysłano: 13 lut 2017, 20:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Cytuj:
Hiab 102-2
Taki jak mój.
Zdjęcie z instrukcji:
http://i.imgur.com/opo9Ogb.jpg


Post Wysłano: 27 lut 2017, 14:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 cze 2010, 15:38
Posty: 67
GG: 376746
Samochód: Actros 2540
Lokalizacja: Barlinek

Tak Luka, taki sam.

Dostałem odpowiedź z Hiaba, żeby lać olej klasy HV32 bądź HV46, który poleciliście bardziej dla naszego klimatu ? Praca HDS głównie rozładunki budowlanki, kilkanaście minut pracy ciągłej w porywach kilkadziesiąt. Dodam, że będzie to układ połączony z siłownikiem do wywrotu.

_________________
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."


Post Wysłano: 27 lut 2017, 14:32

Cytuj:
(...)Dodam, że będzie to układ połączony z siłownikiem do wywrotu.
A weryfikowałeś zastosowanie oleju z HDS do kipra? Bo może być tak, że będzie się "gryzł" z uszczelniaczami...


Post Wysłano: 27 lut 2017, 17:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 cze 2010, 15:38
Posty: 67
GG: 376746
Samochód: Actros 2540
Lokalizacja: Barlinek

Zrobiłem próbę i olej "zielony" z HDS nie gryzie się ze zwykłem HV46, więc i myślę, że z uszczelnieniami nic się nie stanie, zresztą siłownik od kipra zawsze tam delikatnie się poci. Myślę tylko HV46 lub HV32, zapewne HV32 rzadszy i lepszy na zimę?

_________________
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."


Post Wysłano: 27 lut 2017, 18:46

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6011
Samochód: Volvo FH

Ale na lato lepszy gęstszy, tym bardziej, że hydraulika chodzi nawet kilkadziesiąt minut, i pewnie nie ma chłodnicy oleju.

Ja bym zmieszał pół na pół.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 27 lut 2017, 19:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Za mały HDS, żeby się olej przegrzał. Lej obojętne który. Ja mam zalane 46 i gra zarówno w lecie jak i w zimie. Ważniejsze, żeby pompa ogarniała.


Post Wysłano: 28 lut 2017, 11:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 cze 2010, 15:38
Posty: 67
GG: 376746
Samochód: Actros 2540
Lokalizacja: Barlinek

Oko, nie będę kombinował. Pompa Sunfab nowa, więc nie ma prawa nie ogarnąć.
Której marki hydrol od siebie polecacie? Jasol? Orlen? Lotos? Shell ?

_________________
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."


Post Wysłano: 11 mar 2017, 15:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 cze 2010, 15:38
Posty: 67
GG: 376746
Samochód: Actros 2540
Lokalizacja: Barlinek

Zalałem Fuchsa HVI46.

Luka pytanie do Ciebie, gdzie są te filtry? Mój jest 102-2 2002 rok ma podest i nie ma na sobie zbiornika. W którym miejscu są filtry ?

_________________
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."


Post Wysłano: 12 mar 2017, 14:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Wrzucam zdjęcia z instrukcji:
http://imgur.com/a/20J7a
Zaznaczyłem też na zdjęciu filtr powrotny (pod deklem z zegarem). Filtra redukcyjnego/ciśnieniowego nigdzie nie widziałem na zdjęciach w necie, jak będę przy samochodzie to zrobię zdjęcie (sam filtr w obudowie tak wygląda). Korek wlewu oleju to ten obok, na górze zbiornika.

Tu aukcja skąd zdjęcie wziąłem: https://www.mascus.fr/2-occasion/grue-a ... v6rgw.html


Post Wysłano: 16 lip 2021, 12:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 lip 2018, 10:49
Posty: 14
Samochód: Volvo FL7 260 '96

Luka czy mógłbyś podrzucić nr filtra tego który jest na powrocie w zbiorniki bo u mnie go niestety nie ma i nie wiem który założyć.


Post Wysłano: 16 lip 2021, 17:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

O panie, hiaba to ja już dawno nie mam.
Wejdź sobie np tutaj i dobierz po rozmiarach, albo zadzwoń, żeby ci dobrali.
https://sklep.dzwigi.net.pl/pl/


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: