Rejestracja:25 lis 2011, 17:15 Posty: 144
GG: 0
Samochód: man
Rozmiar 315/70x22.5.Co do przeładowania max co może auto ważyć to 22t.Auto 2 osiowe a że wozi towar płynny myślę że tył jest bardziej obciążony.Znajomy ma auto z wagą i jemu pokazuje rozkład masy na przodzie 5-6t a tył 14-16t przy maksymalnym załadunku i jego auto ma krótszy rozstaw osi.Z tyłu też mam 70 i nie chciał bym zmieniać wszystkiego na raz.
Rejestracja:25 lis 2011, 17:15 Posty: 144
GG: 0
Samochód: man
Z tego co widzę czy będą to 70 czy 80 to nośność opony to 156=4t.Przy szerszych oponach typu 385/55 to 160=4.5t i różnica w wysokości ok.5.5cm plus szersze felgi(których nie mam na stanie)(: A z innej beczki tą zimą musiałem wymienić akumulatory firmy Banner które wytrzymały rok a przy -20 po weekendzie nie chciały uruchomić samochodu.Tym razem kupiłem najtańsze bo jak droższe wytrzymują rok to po co przepłacać i dla tego zastanawiam się nad zakupem opon tańszych bo jak mają wytrzymać nie wiele dłużej to po co przepłacać.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2021, 16:44 przez tommy137, łącznie zmieniany 1 raz.
Rejestracja:25 lis 2011, 17:15 Posty: 144
GG: 0
Samochód: man
Ale pewno masz 385 i dlatego nośność 4.5t a czy ja mam 315/70 czy 315/80 nośność jest taka sama.A z przodu szerokie kapcie może i mają swoje zalety ale na pewno brudzą auto szybciej.
385/65 5 ton to rzadkość ,przewaznie to 4,5t,przednia D346 w takim rozmiarze to opona 4,5 t, w dunlopie 5t D247 ,D246 ale to są opony naczepowe i oznaczone są HL (High Load), 315/80 mają prawie u wszystkich producentów wyższa nośność niż 315/70 w D346 przez 80 producent podaje że to 4 tonową opona przez 70 podają 3,75t.
Zauważyłem właśnie że od niedawna oferuje wzmocnione D346 oznaczając je D346+ HL w rozmiarze 385/65 indeks 164 oraz 315/70 takim samym oznaczeniu + i HL i indeksie 156.Ale w zeszłym roku ich nie bylo.Ale prawdę powiedziawszy 385/65 i 5t są dostepne prawie tylko i wyłącznie w markach koncernu GY a przeważnie ten rozmiar jest w indeksie 160
Zauważyłem właśnie że od niedawna oferuje wzmocnione D346 oznaczając je D346+ HL w rozmiarze 385/65 indeks 164 oraz 315/70 takim samym oznaczeniu + i HL i indeksie 156.Ale w zeszłym roku ich nie bylo.Ale prawdę powiedziawszy 385/65 i 5t są dostepne prawie tylko i wyłącznie w markach koncernu GY a przeważnie ten rozmiar jest w indeksie 160
I fulda ecotonn 385/65 od dość dawna - ale to naczepówka ( często jednak widywana na przodach )
Bo Dębica, Sava, Fulda i jakieś jeszcze Kelly to wszystko jeden gips spod skrzydeł GY.
_________________ Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.
Witam. Mam pytanie jeździł ktoś na Bridgestone Duravis 002 w rozmiarze 315/70?
Obecnie jeżdze na Continentalach EcoPlus HS3 które po 18 misiącaxh i przejechaniu 210000km zaczeły pękać w środku i w dodatku zaczeło opone fałdowac
Dodam że z opon naczepowych Continental też jestem średnio zadowolony i przechodze na Bridgestone.
Więc może ktoś podpowie jak na przodzie Bridgestone się zachowuje? Czy może lepszy będzie GoodYear?
Na jaką felgę i czy da się założyć na przód do scani r solo 6x2 opony 425 lub 445/65r22.5. auto na pusto waży 15t na dodatek silnik V8.
Che unikać siadania przodem auta na miękkim. I podnieść trochę przód
Potrzebuje też opon 295/60r22.5 Ewa 315/60 które na wleczonej bez trudu wytrzymają 7.5 tony nacisku. Większe ani szersze nie pozwolą na podniesienie osi wleczonej.
Rejestracja:10 sie 2007, 23:29 Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska
425/65 felga to 13"; 445/65 to 14"
Zmierzyłem zapasówki w garażu 425 aeolus ma 33cm w bieżniku, 445 też aeolus ma 35cm. Przodowy 385/65 hsc1 ma ciut ponad 31cm a jakiś dunlop sp244 leżał obok w 385/65 i miał 33cm w bieżniku. Chyba prościej 385/65 i już o ten centymetr czy 2 nie przyjdzie
auto bez napędu chodzi mi o prowadzanie po wodzie śniegu błocie zęby miało jakiś bieżnik a nie 4 pasków jak naczepówka.
auta 6x2 z rozstawem 430cm ale mocno długa zabudowa tzn 7.5m z dużym zwisem tylnym przez co na przodzie jest max 5-6 ton nacisku 5t na pusto 6t zładowany auto wozi bydło. wiec nacisk cały się zmienia. i przód lubi być pchany mimo skręconych kół
myślałem nawet o jakimś budowlanym lub zimowym modelu ale jest to się ma do ścieralności opony ? auto lata nawet po 500km w jedna stronę i nie ma odcinki.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę