Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 gru 2021, 11:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 gru 2021, 10:55
Posty: 111

Część jestem Marek na co dzień studiuje logistykę na Poznańskiej uczelni, zwracam się do was drodzy formownicze o pomoc przy obliczeniu kosztów przejechania 1 km. Poniżej przedstawię moje wyliczenia/założenia proszę o weryfikację czy to co piszę ma się jakkolwiek z prawdą czy wypisuję bzdury, jestem otwarty na konstruktywną krytykę.

Nasze założenia to zestaw składający się z ciągnika siodłowego E6 low deck z naczepą plandeką megą w krajowym transporcie drogowym towarów, roczny przebieg to optymistycznie 120 000 km, przy normie spalania 25l/100km. Nasze koszty roczne wyrażone w PLN to:

72 000 - leasing ciągnika siodłowego zgodnego z normą emisji spalin E6
24 000 - leasing naczepy
10 000 - AC/OC ciągnika siodłowego
1 000 - AC/OC naczepa
14 000 - koszt opon przy założeniu że średnio wytrzymają 250 tyś km
102 000 - kierowca z wygrodzeniem około 5600 miesięcznie
25 200 - koszt E-toll przy założeniu 0,21gr/km
150 000 - koszt paliwa przy założeniu 25l/100km przy cenie 5 pln netto
1 500 - koszt AdBlue
200 - legalizacja tacha robiona co 2 lata policzone na 1 rok
400 - przeglądy techniczne okresowe ciągnik oraz naczepa
10 000 - obsługa okresowa ciągnika i naczepy, przeglądy olejowe itp.
400 - urządzenie do E-toll koszt roczny
1 000 - mycie zestawu 4x w roku co kwartał
5 000 - koszty inne typu księgowość, płyn do spryskiwaczy, papier do tacho, bloczki cmr, środki czyszczące do auta itp. wszelakie pierdoły

Podliczając koszty aktualnie mamy

416 700
co w przeliczeniu na 1 km daje nam stawkę 3,47 jest to sama stawka naszych kosztów bez zysku.


Podatek od środków transportu pomijam ponieważ ponosi je leasing jako właściciel. Proszę o wypowiedz czy to co przedstawiłem ma się jakkolwiek do rzeczywistości i jaka jest najczęściej stawka zysku wyrażona w procentach. Raz jeszcze proszę o wyrozumiałość.


Post Wysłano: 11 gru 2021, 11:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

To by się zgadzało, dlatego niewiele nowych aut jeździ na krajówce :wink:

Ceny paliwa w hurcie weź sobie ze strony Orlenu/Lotosu.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 11 gru 2021, 14:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6012
Samochód: Volvo FH

Adblue bym dołożył x3, bo tyle gdzieś podrożało. I te 25l/ 100 km to mocno optymistyczne jest. Gdyby wyszło 30, było dobrze, ale bywa zdecydowanie więcej.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 11 gru 2021, 14:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Norma spalania na krajówce za niska.
Zbyt niski koszt adblue.
Chyba za 5600 brutto to nie znajdziesz kierowcy.
Przebieg na kraju założony bardzo optymistycznie.
Brak założenia że jakis % zleceń pozostanie nie opłacone.
Wszytskie założenia wezma w łeb bo nie wiadomo jaka praca - linia nocna w kurierce czy wożenie z giełdy lub poprzez spedycje.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 11 gru 2021, 14:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Ubezpieczenie naczepy bliżej 2tyś
przebieg na kraju to przy stałej pracy "normalnej" bez zaginania czasoprzestrzeni 80-100tyś
Koszt opon też niski - raczej 24
I Ci [wycenzurowano] patelniarze jeżdżą koło komina za 3,5 .... Gdzie auto wpiprza bliżej 40 ...

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 11 gru 2021, 14:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 wrz 2020, 23:49
Posty: 52
Samochód: MAN Tgx

Kwota brutto wynagrodzenia to nie jest jedyny koszt pracodawcy. Jeśli znajdziesz kierowcę który będzie zarabiał 5000 zł/mies na rękę (podstawa 3100 brutto + delegacje) to koszt pracodawcy wynosi około 6460 (pensja, ubezpieczenie, zaliczka na pit4)


Post Wysłano: 11 gru 2021, 15:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 gru 2021, 10:55
Posty: 111

korni8808 dziękuje za odpowiedz wrzucę poprawioną cenę ON

Kierownik dziękuje za odpowiedz, cenę AdBlue wziąłem z internetu i wynosiła 5zł netto litr, przy czym podawano bardzo optymistyczne zużycie wynoszące 1/1,5l na 100 km, zgodnie z twoją podpowiedzią zmieniam koszt AdBlue x3, co do spalania to aktualnie zmieniam na normę 30l/100km

zzx dziękuje za odpowiedz koszty paliwa i AdBlue zmienione.
Wynagrodzenia do kierowcy to 5600 zł jest kwotą, którą otrzymuję kierowca na tzw. rękę co powinno generować do przedsiębiorcy koszty na poziomie 8500 brutto wraz z składkami ZUS, czyli wynagrodzenie pracownika wynosi około 7000 zł brutto, przy czym nie zostały wyszczególnione przy tym żadne godziny nocne, dodatki z tytułu diet itp. dokładne określenie wynagrodzenia wydaję mi się nie możliwe przy takiej kalkulacji, zdaje sobie sprawę że to wyliczenie jest mocno "na oko".
Przebieg optymistyczny wiem ale coś obliczeniowo przyjąć muszę, jak masz doświadczenie to napisz proszę jaki przebieg dać do tabelki by jak najbardziej odzwierciedlało to rzeczywistość. 100 tyś km rocznie będzie ok?
Założenia nie opłaconej pracy jak na razie nie biorę pod uwagę, tak samo jak rodzaju pozyskiwania pracy na ten moment zależy mi na czysto teoretycznych kosztach jazdy zestawem, jestem w pełni świadomy że teoria z praktyką nie zawsze się zgadza.

5eba dziękuje za odpowiedz zmieniam ubezpieczenia naczepy zgodnie z twoją radą. Przebieg zmieniłem na 100 tyś km rocznie.
Co do opon to założyłem że żywotność to 250 tyś km cena około 2300 pln netto za sztukę zużycie połowa bieżnika w 1 rok, przy czym nie brałem pod uwagę ceny montażu takich opon, więc jeśli masz doświadczenie w tym temacie to proszę o radę.

Polin dziękuje za odpowiedz, co do wynagrodzenia to kilka wersów wyżej w odpowiedzi do użytkownika zzx opisałem jak policzyłem wynagrodzenie, zerknij proszę na to okiem i jak masz jakieś sugestie to pisz poprawię.

Panowie super o takie podpowiedzi właśnie mi chodziło poniżej poprawiona kalkulacja

Edit 1

Nasze założenia to zestaw składający się z ciągnika siodłowego E6 low deck z naczepą plandeką megą w krajowym transporcie drogowym towarów, roczny przebieg to optymistycznie 100 000 km, przy normie spalania 30l/100km. Nasze koszty roczne wyrażone w PLN Netto to:

72 000 - leasing ciągnika siodłowego zgodnego z normą emisji spalin E6
24 000 - leasing naczepy
10 000 - AC/OC ciągnika siodłowego
2 000 - AC/OC naczepa
14 000 - koszt opon przy założeniu że średnio wytrzymają 250 tyś km
102 000 - kierowca z wygrodzeniem około 5600 miesięcznie
21 000 - koszt E-toll przy założeniu 0,21gr/km
142 800 - koszt paliwa przy założeniu 30l/100km przy cenie 4,76 pln netto (cena hurt EURODIESEL Lotos na 11-12-2021)
4 500 - koszt AdBlue
200 - legalizacja tacha robiona co 2 lata policzone na 1 rok
400 - przeglądy techniczne okresowe ciągnik oraz naczepa
10 000 - obsługa okresowa ciągnika i naczepy, przeglądy olejowe itp.
400 - urządzenie do E-toll koszt roczny
1 000 - mycie zestawu 4x w roku co kwartał
5 000 - koszty inne typu księgowość, płyn do spryskiwaczy, papier do tacho, bloczki cmr, środki czyszczące do auta itp. wszelakie pierdoły

409 300 co w przeliczeniu na 1 km daje nam stawkę 4,09 PLN Netto km samych kosztów.


Ostatnio zmieniony 11 gru 2021, 16:14 przez Marek P, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 11 gru 2021, 15:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 395
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Cytuj:
to wyliczenie jest mocno "na oko".
Na oko to liczy moja konkurencja z kim bym nie rozmawiał to dostaję odpowiedź w stylu:
40 litrów po 6 złotych to przecież jasne że 2,40 za kilometr. Kurtyna.

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 11 gru 2021, 16:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6012
Samochód: Volvo FH

Koszty wyszly na poziomie 4.09zł/km.

Mmmm kuuuuurbaaa! To jak to, że patologia transportowa, której chciał nie chciał jestem uczestnikiem, jeździ za 3,2 i notuje symboliczne, ale jednak zyski?

Nie to że krytykuję wyliczenia. Ba, zgadzam się z nimi. Tylko zszokował mnie poziom kosztów normalnej firmy (bo rozumiem że do poziomu normalności sporo nam jeszcze brakuje), biorąc pod uwagę poziom stawek za jakie jeździmy.

Ps. Znam konkurencję, która w umowie z molochem miała odpowiednik 2,3zł/km, biorąc pod uwagę ceny paliw, dostali podwyżkę ba 2,45 :). I towarzystwo lata tylko oponki grają. Serio, nie kłamię.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 11 gru 2021, 17:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Głównie pewnie cena auta robi różnicę, bo co innego jak masz zestaw za 500k, a co innego jak zestaw jest za 50k.

Spalanie, przebieg, już mówili.
Pasuje jeszcze wziąć pod uwagę, że nie cały przebieg jest opłacony. Masz przejazdy m.in do załadunku, czy serwisu, które musisz mieć wkalkulowane w działalność.

Cena adblue teraz się mocno waha, ze 3,5 netto bym chyba wstawił, ale spalanie większe. Mi 1/100 DAF E5, E6 podobno pali więcej.

Nie mam pojęcia ile kosztuje obsługa samochodu na gwarancji, ale jeśli auto byłoby po gwarancji i serwisy są po twojej stronie, to 10k to o wiele za mało.


Post Wysłano: 11 gru 2021, 17:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 gru 2021, 10:55
Posty: 111

Kierownik Koszty są ogromne jednak z moich wyliczeń kiedy zastosujemy:
-używany zestaw
-zrezygnujemy z ubezpieczenie AC
-opony zedrzemy do końca i zostaną wymienione kiedy pękną
-nie będziemy jeździć zawsze płatnymi drogami(zestawienie bierze pod uwagę każdy km pokonany odcinkiem płatnym)
-AdBlue w magiczny sposób przestanie znikać z zbiorniczka
-kierowca na najniższej krajowej + reszta w dietach
-ograniczymy do minimum serwisowanie auta
Koszty się zmniejszą, tak samo jak poziom usług (chodzi głównie o terminowość dostaw, prawdopodobieństwo popsucia się nowego auta jest jednak dużo niższe).


Przygotowałem jeszcze kalkulacje auta używanego przez 2 kierowców coś co może zostać wykonane np. w przypadku firm kurierskich i jazdy między magazynami. Przebieg 100 tyś km każdy kierowca łącznie 200tyś km rok

72 000 - leasing ciągnika siodłowego zgodnego z normą emisji spalin E6
24 000 - leasing naczepy
10 000 - AC/OC ciągnika siodłowego
2 000 - AC/OC naczepa
28 000 - koszt opon przy założeniu że średnio wytrzymają 250 tyś km
204 000 - kierowca z wygrodzeniem około 5600 miesięcznie
42 000 - koszt E-toll przy założeniu 0,21gr/km
285 600 - koszt paliwa przy założeniu 30l/100km przy cenie 4,76 pln netto (cena hurt EURODIESEL Lotos na 11-12-2021)
9 000 - koszt AdBlue
200 - legalizacja tacha robiona co 2 lata policzone na 1 rok
400 - przeglądy techniczne okresowe ciągnik oraz naczepa
20 000 - obsługa okresowa ciągnika i naczepy, przeglądy olejowe itp.
400 - urządzenie do E-toll koszt roczny
1 000 - mycie zestawu 4x w roku co kwartał
5 000 - koszty inne typu księgowość, płyn do spryskiwaczy, papier do tacho, bloczki cmr, środki czyszczące do auta itp. wszelakie pierdoły

703 600 co w przeliczeniu na 1 km daje nam stawkę 3,51 PLN Netto km samych kosztów, czyli już bardziej optymistycznie tylko trzeba brać pod uwagę że auto po 5 latach zrobi 1 mln km i dalsza tak wysilona eksploatacja stanie się droga.

Przy spalaniu 25l/100km koszt 1 km to 3,28 PLN


Luka Cena auta robi różnice, tylko o ile auto jest na gwarancji z pakietami serwisowymi to jesteśmy w stanie określić koszt, po gwarancji możemy nie robić nic a możemy również remontować niestety tego nie przewidzimy. Najtrudniejsze w kalkulacji jest to że można uzyskać skrajnie różne koszty, a stawki transportowe niestety równe są dla wszystkich, potencjalnego klienta mało co obchodzi czym i jak przyjedzie jego towar ma być i tylę.

Edit 2

Nasze założenia to zestaw składający się z ciągnika siodłowego E6 low deck z naczepą plandeką megą w krajowym transporcie drogowym towarów, roczny przebieg to optymistycznie 100 000 km, przy normie spalania 30l/100km. Nasze koszty roczne wyrażone w PLN Netto to:

72 000 - leasing ciągnika siodłowego zgodnego z normą emisji spalin E6
24 000 - leasing naczepy
10 000 - AC/OC ciągnika siodłowego
2 000 - AC/OC naczepa
14 000 - koszt opon przy założeniu że średnio wytrzymają 250 tyś km
102 000 - kierowca z wygrodzeniem około 5600 miesięcznie
21 000 - koszt E-toll przy założeniu 0,21gr/km
142 800 - koszt paliwa przy założeniu 30l/100km przy cenie 4,76 pln netto (cena hurt EURODIESEL Lotos na 11-12-2021)
7 000 - koszt AdBlue cena 3,5 pln litr spalanie 2l/100km
200 - legalizacja tacha robiona co 2 lata policzone na 1 rok
400 - przeglądy techniczne okresowe ciągnik oraz naczepa
10 000 - obsługa okresowa ciągnika i naczepy, przeglądy olejowe itp.
400 - urządzenie do E-toll koszt roczny
1 000 - mycie zestawu 4x w roku co kwartał
5 000 - koszty inne typu księgowość, płyn do spryskiwaczy, papier do tacho, bloczki cmr, środki czyszczące do auta itp. wszelakie pierdoły

411 800 co w przeliczeniu na 1 km daje nam stawkę 4,20 PLN Netto km samych kosztów.


Post Wysłano: 11 gru 2021, 19:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Tylko auto używane to nasz wybór ( i co za tym idzie dużo kłopotów - finansowych,terminowych itd) dzięki tym nerwom które to kosztuje możesz (nie musisz) zarobić więcej. Ale normą do liczenia opłacalności powinien być nowy zestaw.

Dla mnie 3 już dawno było kosztem przy jeździe koło komina (wywrotka,budowy) 40-60 tyś km/rok.
Transport się opłaca przy stawce 1l ON/1km - i to już dawno,dawno temu mawiał mój tatko - ma racje. Stać byłoby na dobre wynagrodzenie kierowcy i nowy sprzęt.

Kierownik - jest dużo firm gdzie transport ma być na papierze i fizyczny zysk jest nie istotny, a pieniądze robi się na czym innym (czy uczciwie - śmiem wątpić ... )

Opony - a spoko, rocznie przedstawiasz.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 11 gru 2021, 19:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 395
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Bierzesz pod uwagę że stopy procentowe mogą dobić do 10% i rata leasingu wystrzeli w kosmos?

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 11 gru 2021, 22:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Cytuj:
Transport się opłaca przy stawce 1l ON/1km - i to już dawno,dawno temu mawiał mój tatko - ma racje. Stać byłoby na dobre wynagrodzenie kierowcy i nowy sprzęt.
Ale to mówisz o swojej robocie i swoich przebiegach, czy jako uniwersalny przelicznik? Bo jednak to dość duże uproszczenie i zdecydowanie nie wszędzie się sprawdzi.


Post Wysłano: 11 gru 2021, 22:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:

Ale to mówisz o swojej robocie i swoich przebiegach, czy jako uniwersalny przelicznik? Bo jednak to dość duże uproszczenie i zdecydowanie nie wszędzie się sprawdzi.
Ogólnie o jeżdżeniu za kilometr. Wiadomo, że są prace na godziny, Ty doliczasz za HDS itd itp. A praca na godziny - skoro auto może 400-500 km na dniówkę zrobić - to i podobny wynik finansowy musi zrobić za 9 h+45min na robocie za godziny ...

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 12 gru 2021, 9:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6012
Samochód: Volvo FH

Przecież to utopia. Gdybyśmy wszyscy zaczęli jeździć za 6zl/km, to za rok było by nakupowane tyle grotów, że znowu jeździli byśmy za 3zł.
Bar, gdyby nawet ustawodawca zagwarantował jakaś minimalna stawkę, I tak była by patologia, podobna do choćby stacji diagnostycznych.
Stawka za przegląd urzędowa, napowstawało tych przybytków od groma, całymi dniami stoją puste, więc bierze się urzędową stawkę, I oddaje jej cześć klientowi, daje prezent, a to bomboniere ( :lol: ), a to talon na przejazd przez szarpaki, a niektórzy to oddają 20zł gotówką, wszystko żeby przyciągnąć klienta.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 12 gru 2021, 10:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Ty to masz szczęście mnie to na SKP czasami dają dodatkowe zaproszenie na przegląd poprawkowy... :D

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 12 gru 2021, 12:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 wrz 2020, 23:49
Posty: 52
Samochód: MAN Tgx

Stawki nie są takie złe w Polsce, największą patologią są spedycje które te stawki mocno zaniżają. Niestety niewielu przewoźników ma bezpośrednie zlecenia i są skazani na tą patologię. Niech ustawodawca określi dokładniej działanie firm spedycyjnych np poprzez skrócenie terminów płatności do 7 dni jeśli firma tylko pośredniczy w transporcie.


Post Wysłano: 12 gru 2021, 12:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 gru 2021, 10:55
Posty: 111

Kolejne wyliczenie dla zestawu używanego. Nasze auto to egzemplarz z 2016r. z przebiegiem 350-550 tyś km w budżecie 200 tyś PLN Netto + naczepa mega w budżecie 65 tyś PLN okres amortyzacji zakupu przewidziany na 5 lat tak jak w poprzednim zestawieniu.

Lista kosztów wyliczenie roczne

40 000 - spłata/amortyzacja zakupu ciągnika
13 000 - spłata/amortyzacja zakupu naczepy
3 500 - podatek od środków transportu
10 000 - AC/OC ciągnika siodłowego
2 000 - AC/OC naczepa
14 000 - koszt opon przy założeniu że średnio wytrzymają 250 tyś km
102 000 - kierowca z wygrodzeniem około 5600 miesięcznie
21 000 - koszt E-toll przy założeniu 0,21gr/km
142 800 - koszt paliwa przy założeniu 30l/100km przy cenie 4,76 pln netto (cena hurt EURODIESEL Lotos na 11-12-2021)
7 000 - koszt AdBlue cena 3,5 pln litr spalanie 2l/100km
200 - legalizacja tacha robiona co 2 lata policzone na 1 rok
400 - przeglądy techniczne okresowe ciągnik oraz naczepa
20 000 - obsługa okresowa ciągnika i naczepy, przeglądy olejowe itp.
400 - urządzenie do E-toll koszt roczny
1 000 - mycie zestawu 4x w roku co kwartał
5 000 - koszty inne typu księgowość, płyn do spryskiwaczy, papier do tacho, bloczki cmr, środki czyszczące do auta itp. wszelakie pierdoły

382 300 co w przeliczeniu na 1 km daje nam stawkę 3,82 PLN Netto km samych kosztów, przy czym trudno przewidzieć koszty jakie poniesiemy w przypadku pojazdu używanego.

Wyliczenie z pominięciem kosztów:
-zakupu ciągnika
-zakupu naczepy
-rezygnacja z AC (zrobiłem -4tyś PLN)
-kosztów opon
-obsługi okresowej
-mycia zestawu

Całość 290 300 co w przeliczeniu na km daje nam 2,90 PLN Netto


Post Wysłano: 12 gru 2021, 12:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Nie wiem czy chcesz się bawić w taką dokładność, ale jeśli nie masz kasy w gotówce na zakup auta, to nikt Ci tych pieniędzy nie pożyczy za darmo, wiec trzeba doliczyć koszt obsługi finansowania.

Myślę, że przeszacowujesz koszty etolla, bo tylko część dróg jest objęta opłatami. Przy czym ciężko to policzyć, bo nie wiadomo w jakiej proporcji będziesz jeździł płatnymi, a w jakiej bezpłatnymi, a poza tym nie wiadomo ile dróg płatnych przybędzie w ciągu następnych 5 lat. Myślę, że całkiem sporo, w przyszłym roku S7 idzie pod etoll i sądzę, że to dopiero początek. Ja bym zostawił, co zostanie, to będzie bonus :D


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: