Cytuj:
Przerabiałem podobny problem.
Jeśli jest mała dziurka lub pęknięcie tuleji cylindra to będzie się tak działo jak piszesz jazda i ciągłe dolewanie płynu plus płyn w oleju silnikowym.
Możesz tak jeździć i pół roku lub i tydzień do puki nie powiększy się wyciek i nie zaczniesz dolewać płynu po kilkanaście litrów dziennie.
Wtedy silnik zacznie wyrzucać kompresję do układu chłodzenia i pewnie olej dostanie się do układu chłodzenia.
Obserwuj czy nie ma śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym
Ile taka naprawa w iveco kosztuje nie mam pojęcia
Normalnie tuleja cylindra to koszt około 300-400 złoty
Kolego bardzo Ci dziękuję za pomoc.
Gdybyś Ty albo ktoś inny miał jeszcze jakiś pomysł co i jak można sprawdzić bez rozbierania motoru to będę bardzo bardzo wdzięczny.
To Iveco ma 707000km przebiegu oryginalnego, naprawiał w autoryzowanym serwisie raczej nie będę bo pewnie zapłaciłbym równowartość ciągnika...
Edit:
Póki co oleju w zbiorniczku wyrównawczym nie widać.
Olej dolewam co 10tys km ok 4litry na bagnecie olej wydaje się dość czysty nie wiem czy nie aż za czysty jak na 42tys km od wymiany